combi rig


Plaats reactie
erik bruinsma
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-11-2009 18:10

19-03-2011 11:06

heeft iemand ook ervaring met het knappen van een combirig prezies op de knoop van hybrid soft korda naar stif materiaal.en hebben mensen mischien wat tips hier over.tijdens het knopen goed natgehouden en tijdens de dril waarbij de slip goed stond toch geknapt erg balen :oops: :( want het was mijn eerste vis 2011.ik hoor graag jullie tips
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

19-03-2011 19:21

Korda is niet voor niets met het Hybrid onderlijnenmateriaal gestopt :wink:
Zou gewoon voor een ander onderlijnenmateriaal gaan...
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

19-03-2011 19:24

Tip: weggooien en deugdelijk materiaal kopen
Gebruikersavatar
john hibbel
Berichten: 69
Lid geworden op: 20-09-2009 19:36
Locatie: soest

20-03-2011 13:37

ik knoop de 2 lijnen nooit direct aan elkaar maar dmv. een rigring ,beetje putty erop en klaar.
heb er noog nooit een onderlijn op gebroken .
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-03-2011 19:52

Het gaat hier om een combi uit één en hetzelfde meest kloterige materiaal dat ooit door Danny "LordyBoy" Fairbrass op de markt is gebracht. Knapte op de meest achterlijke momenten en plaatsen..

Weggooien, en iets anders zoeken.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

23-03-2011 08:03

Ik gebruikte ook Korda Hybrid, tot ik mijn eerste slechte rolletje kreeg. Meteen gestopt met die bende. Nu heb ik nog drie rolletjes liggen die nog wel goed lijken te zijn maar ik zit toch niet met vertrouwen te vissen met die troep. Gooi het dus maar weg.

Een ringetje gebruik ik trouwens nooit. Als ik een combi maak van twee verschillende materialen gebruik ik de albright knot. IJzersterk mits goed geknoopt.
erik bruinsma
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-11-2009 18:10

24-03-2011 21:11

ik wou jullie bedanken voor jullie berichten en ik denk dat ik maar voor de pb of sufix ga
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-03-2011 21:16

PB Skinless is qua stijfheid wel ongeveer die richting uit, en een stukje betrouwbaarder ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

26-03-2011 11:20

Korda Hybrid zoals de meeste al aangeven is troep, het is niet voor niets dat korda plotseling op de markt komt met sleeves waar je je lijn tussen moet leggen en moet dichtknijpen om te voorkomen dat je nog een knoop in hybrid moet leggen. Dit is afgekeken uit de roofviswereld waar dit systeem al jaaaaaaren in gebruikt wordt om stalen (dus niet te knopen) onderlijnen te maken. Maar ondanks dat bleef hybrid breken op onverklaarbare plaatsen en momenten.

PB Skinles is te vergelijken en misschien nog wel stijver dan de hybrid. Echter vind ik het troep, de mantel is gigantisch dik en daardoor mega lomp. Deze stript zichzelf op de knoop (en ja ook als je hem boven stoom aantrekt) waardoor je je gestipte knoop weer moet afdekken met een krimpkous om de stijve eigenschappen niet te onderbreken met een extra schanierpunt (tenzij je dat natuurlijk wilt)

Oftewel skinless niet kopen.

Je moet jezelf afvragen waarom je een product als hybrid of skinless wilt gebruiken, is dit omdat je het stipbare materiaal wilt gebruiken omdat je je onderlijn echt stijf wilt hebben voor de anti eject of wil je het als anti tangle bij inwerpen gebruiken? Indien je het voor het anti tangle effect wilt gebruiken zou ik zeker geen skinless pakken deze is onnodig lomp om meerdere redenen. Beter is dan een Stategy intense dit is een prachtig product met semi stijve eigenschappen voor de anti tangle bij worpen en een soepele kern. Dit product is hetzelfe jelly wire alleen dan niet voor een achtelijke prijs. Rigsolutions komt op zeer korte termijn met een zelfde product welke nog beter op de knoop houdt voor een eerlijke en zeer betaalbare prijs (zo rond de €9,50 ongeveer voor een 20 meter rolletje tegenover een €16,- van pb jelly wire)

Indien je het voor het anti eject eigenschappen wilt gebruiken zou ik zelf kiezen voor een echte combi link met ofwel fluorocarbon of een bristle filament

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, echter is alles hierboven natuurlijk maar mijn bescheiden mening!!

Succes
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

26-03-2011 11:34

mouthtrap chodmateriaal van corda. is perfect spull zeer stijf en goed te knopen. ik maak hier me combi links van samen met jellywire. de jellywire zet ik met een (knotlesknot lijnverbindings knoop vast ).(weet de naam van de knoop zo niet ).dit breekt niet. en heb er dit jaar al meerdere vissen mee gevangen .mvg mkok
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
erik bruinsma
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-11-2009 18:10

26-03-2011 14:19

ik heb inderdaad ook goeie berichten gehoort over product rigsolutions.ik zal daar ook even naar kijken.bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
Danny de Witt
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-03-2011 19:08
Locatie: Roosendoal

10-04-2011 12:07

Als ik een Combi-Rig knoop gebruik ik toch altijd gewoon fluorcarbon en dan het laatste stukje supernatural... Nooit problemen mee gehad, maar idd hybrid soft moet je echt mee uitkijken als je het knoopt want het "klapt" verschrikkelijk snel op de knoop. En terwijl ik echt korda fan ben durf ik toch te zeggen dat dit product gefaalt heeft op het knopenleggengebied :) ben blij met de nieuwe coated braid.
Carp Fishing Ruined My Life! But I Love It!
Plaats reactie