Elmar Klijnsma schreef:Sven,
Opgepakt is opgepakt! Bij een kortere onderlijn dus eerder gehaakt. We moeten ze laten oppakken anders werkt het niet...
Elmar
Ik spreek hier puur uit ervaring zonder onderwaterbeelden. Sinds ik met een grotere haak en een klont putty op 3cm, met enkel een scharnierpunt in plaats van gestripte stukken ben gaan vissen:
- Haak ik meer
- Heb ik op 1 na alles binnengedraaid
- Zit ALLES altijd in het midden
Ik denk, net zoals Roger, dat sommige onderlijnen al een prik veroorzaken zonder dat de onderlijn gestrekt heeft. Zie een zwaar overgelode Withy-pool. Bovenstaande is een soort van bodemversie ervan. Zal vanmiddag eens ééntje knopen en fotograferen als ik er aan toe kom. De plaats van de hair is daarbij ook nog eens belangrijk gebleken, daar je dan bij wijze van proberen het ook wel eens aanpast.
Ook in de winter ( wanneer volgens velen de onderlijn nog korter mag) heb ik bij wijze van experiment mijn vissen ermee gevangen. Natuurlijk zegt dit niet alles maar het is wel een indicatie. Zonder een zware klont putty of knappe loodhagel zou ik ook zo kort mogelijk gaan. Ik heb nog aardig wat ideetjes en spinsels die me zo ineens te binnen schieten maar ik moet nu echt pleite.