Dan weet ik over welke prik het gaat haha

bart van bezouw schreef:
Wat betreft het plat liggen van de haak heb je denk ik deels wel gelijk alleen toch wat belangrijke nuances: Bij een diepe aasopname moet de haak echt als het ware "terugglijden" richting voorkant van de bek en vervolgens moet hij daar vlees pakken. Tijdens dit terugglijden moet hij dan niet te vroeg vlees pakken omdat we anders een diepe inhaking krijgen.
Wat ik opmaak uit jouw verhaal is dat jij er vanuit gaat dat dat "terugglijden" gebeurt terwijl de haak plat ligt en dus geen vlees kan pakken. Ik denk dat dit niet per definitie waar is. Pak maar eens een haak met rechte punt en ga deze verlengen met ongeveer 1.5cm krimpkous (dus echt gewoon recht door laten lopen!). Trek deze vervolgens over een handpalm of ander stuk huid en je zult zien dat hij meteen de neiging heeft om in te haken/te kantelen. Zou je die combinatie dus te lang vissen dan heb je dus kans op een te diepe inhaking!
Groet Bart
bart van bezouw schreef:Hilco,
Dat uitbalanceren van aas ben ik zelf niet zo'n enorme fan van. Hoe lichter het aas hoe minder goed de inhaking te sturen is. Het dwarrelen van het aas in de bek zorgt vaak voor rare inhakingen (hè Stotijn, woehaha)
Groeten Bart
henry stotijn schreef:y
Het loodkogeltje op je onderlijn boven je krimpkous vindt ik of lijk mij een stuk minder doeltreffend hoor!!en zeker niet van 3 gramdenk dat dit juist averechts werkt en juist de haak naar buiten wil trekken. denk daar maar is over na gronings kuikentje!!xxx henry de ....
henry stotijn schreef:@bart PPPFFFF meen je dat echt bart??rigs pakken uit m,n pb rigwalet digi camera pakken enz. enz. en dan ga jij ventje van 24 schat ik, mij wijs maken, ik ben toch niet gek ? Nee ik ben... DE GEKSTE en ik ben niet de buurvrouw wat SpecuKlaas hieronder oppert