vragen pop up rig


Plaats reactie
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

22-12-2010 23:00

goedenavond,
ik had even een paar vragen, ik ben vandaag aan het experimenteren begonnen van zwevende pop up rigjes,
deze heb ik gemaakt met de iq 25 lb van korda haakje sr van arma point ook heb ik van fox de rin(g) en rin stops die je over je haakje moet schuiven met daar tussen een oogje waar je je pop up aan bevestigd. ook heb ik een krimpkousje over de haak gedaan van circa 0,75 cm. 2 cm verder op het onderlijntje heb ik een loodhageltje gemonteerd ook heb ik wat kneedbaar lood over de onderlijn gedaan om hem mooi strak op de grond te houden. maar nu ging ik kijken of ze zweven maar dit deden ze niet, en als ze zweven hing de haak scheef zeg maar gekanteld.
heeft iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen?
of mij wat tips kunnen geven hierover?

groetjes daniel
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-12-2010 07:02

Drijfvermogen pop-up voldoet niet, als ik het zo lees. Wat de oplossing is zou ik niet weten. Hoewel, minder poespas aan je haak, kleiner haakje.

Een pop-up haak hoeft ook niet echt gestuurd te worden, de punt staat meestal goed naar beneden gericht. In jouw geval dan niet echt. Een foto zou helpen ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

23-12-2010 21:03

De reden dat je haak scheef hangt zou volgens mij te maken kunnen hebbben dat je het punt waar de lijn de krimpkous verlaat niet in lijn loopt met je haaksteel. Verder als je pop-up niet genoeg drijfvermogen heeft of het is kantje boord, dan zou ik hem in de prullenbak mikken. Tijdens het vissen ligtie dan binnen een paar uur als nog op de grond door het vocht wat de bol gaat opnemen. Als het niet al bionnen 1 uur is!

Succes
Catch them if you can...
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

23-12-2010 22:14

klopt te weinnig drijfvermogen zullen wel geen pop ups uit de winkel zijn want die hebben drijfvermogen zat .naar mijn menig veels te veel het ligt aan je pop ups daniel gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

25-12-2010 16:12

hee,
ik ben nog verder gaan experimenteren,
De pop up zijn gewoon uit de winkel van proline..
dat hij schuin hing kwam idd doordat het krimpkousje scheeft zat,
ik had de pop up ook er aan laten zitten toen ik de krimkous in kokend water had gelegd, kweet niet of hierdoor het drijvvermogen van de popup afneemt?
ik had het ook met een andere onderlijn materiaal gedaan, eerst had ik de stiflijn 25 lb van iq gebruikt, nu had ik van jrc stripbaar gecoate onderlijn materiaal gebruikt, hierbij hing de pop up wel perfect, zorgt de stijfe onderlijn er dan misschien oko voor dat de pop up niet zo hang als dat hij hoort te hangen?
Plaats reactie