Sorry als ik je gedachtengang wat vertroebeld heb.

Ik ben het type persoon die graag een verklaring voor iets wil en probeer zaken niet voor zoete koek aan te nemen maar verdiep me in de werking van dingen.
Of me dit meer vissen oplevert? Misschien. Het geeft me in ieder geval een gevoel dat ik er alles aan doe. Het kan je soms ook wel een beetje in de war maken. Such is life.

Marc,
Jouw back to basic aanpak lijkt me in jouw geval de juiste, geen moeilijk gedoe met ingewikkelde rigs en exotisch boilies. Naar mijn idee is vissen op de plek waar de vis op dat moment aast (aast dus niet per se aanwezig is-- groot verschil) 75% van het totaalplaatje. Dan nog een voerstrategie die de vissen niet de stuipen op het lijf jaagt (wtf bedoelt ie daar nu mee?) maar juist aanzet tot azen en een bewezen boilie die ze graag eten en je hebt 95% al gewonnen.
Vanuit deze basics kun je weer aanpassingen maken die jouw visserij succesvoller maken. Ik raadt je aan om maar 1 ding per keer wijzigen, anders raak je de weg kwijt!
Mocht dat alles toch nog steeds niet lukken raadt ik je aan de laatste spiegel te kopen, hierin staat een artikel over een revolutionaire rig die zelfs de aastijden kan veranderen!

Oh eh, Hilco, dat biertje hou ik nog wel tegoed van je.