Whity pool rig icm baitfloss


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

22-06-2010 22:21

Mede forumers,

Ik had van de week eens de whity pool rig liggen knopen van Steve Renyard voor een dressuur water in de buurt.
Nu werkt hij met baitfloss wat ik echter best begrijpelijk vind in verband met de (ovale) ringetjes, maar zelf ben ik
nooit echt een fan geweest van baitfloss omdat ik toch vaker merk dat de boilie er vrij snel afvalt ten opzichte van een hair. Maar kan het eigenlijk kwaad als ik een kleine hair erop zet die de pop-up dan toch tegen het ringetje aan drukt? In feite zou het toch niks mogen uitmaken als je pop-up straks tegen het ringetje zet? Echter zie ik dit dus nooit gebeuren, iemand een verklaring waarom het misschien niet/nooit gebeurd?

Greetz Chris.
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-06-2010 06:14

Ik en om mij heen wordt de withy-pool altijd met een soepel hairtje gebruikt met een mm of 5 ruimte tussen de haak en het aas. Mag volgens mij geen problemen opleveren..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

23-06-2010 08:19

Hmm, ja opzich als je het zo bedenkt kan hij gerust wat speling hebben.
Echter legt Steven Reynard toch uit dat hij de boilie geheel tegen het ringetje opdrukt.. dit is ook wel logisch omdat hij met baitfloss werkt.. Dus een hair is no problemo voor deze rig en speling kan men zich veroorloven??
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-06-2010 10:06

Moderator schreef:Niet onnodig quoten.


Vraag je af: Waarom niet? Als de vis aan de andere kant van het boogje aan komt zwemmen moet die wel aardig wrijvingsloos kunnen draaien. En dat kan met een hairtje (van samson oid) prima.. DAcht dat ik nog wel een foto had maar helaas. De hair knoop je het best in de denkbeeldige lijn van loodje-haakpunt dus waar die lijn de haak nogmaals passeert.

Gaat prima, Denk niet dat je met dit systeem veel fout kunt doen. De haakpunt staat altijd naar beneden, de haak draait door het overgelode gebeuren altijd vrij vlot..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

23-06-2010 22:31

Ik heb aan de 3 rigs maar eens 3 hairtjes geknoopt waarvan 1 tegen het ringetje aan, 1 met ongeveer 0,5mm speling en 1 met ongeveer 1mm speling gemeten tussen ringetje en bovenkant pop-up.
Komende week eens even testen met de rigs wat het best prikt, als ik überhaupt verschil merk. :)
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-06-2010 06:37

De juiste instelling om erachter te komen wat nou het beste is. Gewoon proberen en conclusies trekken..

Daar kunnen een hoop vragenstellers hier nog een voorbeeld aan nemen...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

26-06-2010 18:35

Haha wat ik af en toe lees wel ja :lol:
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Plaats reactie