Snakeskin PB


Plaats reactie
Peter van den broek
Berichten: 56
Lid geworden op: 29-01-2010 23:37

15-05-2010 00:41

Beste allemaal,

Als ik mijn onderlijn aan een ton-wartel knoop (middels een bloedknoop) lijkt de knoop niet 'muurvast' te zitten. Voor de zekerheid doe ik er dan ook een heel klein beetje secondenlijm op.

Nu weet ik dat er een soort van 8-knoop bestaat, ik weet echter niet hoe je deze toe moet passen.

Nu ben ik van plan om bij de ton-wartel ook twee centimeter te strippen, zodat ik het de onderlijn (zonder de mantel kan knopen), hierdoor kan de knoop m.i. niet 'losglijden'.

Wat zijn jullie ervaringen met het strippen bij de ton-wartel en dan knopen?

Mvg,

Peter
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

15-05-2010 02:44

Lijkt me juist een voordeel je hebt een extra scharnierpunt, zelf heb ik geen ervaring met het strippen voor het knopen zoals jij beschrijft, maar ik gebruik quicklinks en dan heb je ook een scharnierpunt bij de wartel dus dat is vergelijkbaar
en dat bevalt goed
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

19-05-2010 07:56

pb heeft geen snakeskin waarschijnlijk bedoel je skinless maar ik zelf gebruik een achtknoop werkt prima
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

19-05-2010 13:48

Peter van den broek schreef:Beste allemaal,

Als ik mijn onderlijn aan een ton-wartel knoop (middels een bloedknoop) lijkt de knoop niet 'muurvast' te zitten. Voor de zekerheid doe ik er dan ook een heel klein beetje secondenlijm op.

Nu weet ik dat er een soort van 8-knoop bestaat, ik weet echter niet hoe je deze toe moet passen.

Nu ben ik van plan om bij de ton-wartel ook twee centimeter te strippen, zodat ik het de onderlijn (zonder de mantel kan knopen), hierdoor kan de knoop m.i. niet 'losglijden'.

Wat zijn jullie ervaringen met het strippen bij de ton-wartel en dan knopen?

Mvg,

Peter


Dag Peter,

Er zijn ruwweg twee knopen geschikt voor gecoat onderlijn materiaal.

achtknoop

http://www.animatedknots.com/fig8follow/index.php

driekamerknoop

http://home.planet.nl/~nooy0021/driekamerknoop.htm

Die laatste is het meeste werk maar erg handig omdat het lusje kaarsrecht is en altijd zijn ronde vorm behoudt. Je kunt natuurlijk ook bij de wartel strippen echter zal je de rig iets sneller in de war raaken bij het gooien vanwege de extra scharnieren. Veel kwaad kan het niet als je het wilt proberen.

groet,

Daniël Jawadnya
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

19-05-2010 19:28

Heey Peter,

Ik strip altijd een klein stukje aan de achterkant van de rig 4-5 cm en rijg dan anti-tangle sleeve over de rig alvorens ik deze met een halve bloedknoop aan de wartel vastknoop. De anti-tangle sleeve schuif ik dan over de rig zodat deze het gestripte stuk bij de wartel bedekt. Dit doe ik om de rig zo stijf mogelijk te houden, om het daarmee lastiger te maken dat het zaakje in de war gooit.
Zelf vind ik deze manier heel fijn, ik kan het hele zooitje makkelijk 90 meter tegen de volle wind in gooien zonder bang te hoeven zijn dat het zaakje in de war ligt. Ook heb ik het idee dat deze rig beter gestrekt ligt op de bodem, echter heb ik geen duikpak :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk heb je iets aan mijn reactie.
Plaats reactie