Productiefout in sommige JRC Heli-Gripter leaders


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

06-03-2010 08:50

Tijdens het productieproces zijn sommige JRC Heli-Gripter leaders abusievelijk verkeerd gemonteerd. De losse kraal van de Heli-Gripter bead behoort aan de bovenkant te zitten, zodat deze bij lijnbreuk over de leader en de leaderknoop kan glijden. Wanneer de kraal tussen het staafje van de bead en het werplood zit, dan is de Heli-Gripter bead omgekeerd gemonteerd en niet visveilig. JRC verzoekt iedere gebruiker om de Heli-Gripter bead te controleren. Door een verkeerd gemonteerde Heli-Gripter bead van de leader te schuiven, om te draaien en met een boilienaald weer op de Snide leader te rijgen, krijgt de montage haar 100% visveiligheid terug. Nieuwe Heli-Gripter leaders hebben het probleem niet meer. JRC biedt haar excuses aan voor deze fout en vraagt om begrip van de gebruikers. De Snide leaders zijn te vinden op http://www.jrcproducts.nl.
Afbeelding
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

06-03-2010 20:30

Ik heb er 1'tje gekregen, deze zat goed.

TOP systeempje kwa vis veiligheid!!!
Gebruikersavatar
Bart Voeten
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-12-2005 22:09
Locatie: rijkevorsel
Contacteer:

06-03-2010 21:33

Ik heb een tijdje terug ook gemerkt dat ze er fout opgezet waren.
Opzich geen probleem als je weet hoe het systeem hoort te werken.(dan verander je het snel)
Ik kan me wel voorstellen dat een onervaren visser of iemand die de heli gripter voor het eerst gebruikt deze fout niet opmerkt.
Heel mooi van jrc dat ze via verschillende kanalen deze fout duidelijk willen maken en rechtzetten. (bedoel geen kk of vk of ak) :wink:
Top dat merken zoals jrc en pb echt werk maken van visvriendelijke systemen en niet zoals sommige andere ervan uitgaan dat loodverlies voldoende is.
Nu nog wachten op een combi van bijde , want soms is het een must of meerwaarde als het lood eraf gaat.
greetz
carpanglers soak their balls in love juice
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

06-03-2010 22:15

Voor wie Bart? voor ons? En wat met al die stukken lood in het water? :o
Gebruikersavatar
Bart Voeten
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-12-2005 22:09
Locatie: rijkevorsel
Contacteer:

06-03-2010 22:49

uiteraard is loodverlies niet goed te keuren dries.
Het ging er even over dat de meeste firma denken dat als het lood eraf kan komen, alles wel goed komt met de vis.
Met de systemen van jrc en pb kan de vis na lijnbreuk het overtollige voorslagmateriaal en dergelijke kwijtspelen.
Enkel vis ik soms op bodems die voornamelijk bestaan uit kei en rots, je lood komt hiertussen vast te zitten met de gekende gevolgen vandien.
Laat me kiezen tussen soms een lood verspelen, of soms een karper verspelen is mijn keuze snel gemaakt.
carpanglers soak their balls in love juice
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

06-03-2010 23:42

Dat begrijp ik wel Bart, maar je ziet nual op de DVD dat ze dikke stukken lood aftapen met Pva zodat het lood uit de clip valt tijdens het drillen. De intentie is dan ook echt om het lood te lossen. Slechte reclame vind ik dit, aangezien de jeugd klakkeloos alles overneemt wat nieuw is en verder zonder naa te denken.
Plaats reactie