RIG TUBE


peter andrae

21-03-2008 16:29

Rene ik vis nu anno 2008 met tube maar er is een tijd geweest dat je al die frutsels nog niet had en wat ik mij kan herinneren is dat ik toen nooit vissen ving waarvan er schubben verdwenen waren door toedoen van mijn lijn.


Kenny gewoon vissen waar je het meeste vertrouwen in hebt dat is het beste als je het maar gebruikt zoals je het hoort te gebruiken daar is nog weleens iets mis mee bij sommige vissers maar daar trap ik geen open deur mee in.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

21-03-2008 17:00

Peter die foto is alleen ter info hoe mensen tube kunnen verbergen gewoon door simpel wat te verzwaren en met een marker te spelen. :wink:
Ook kun je wat leuke dingen doen met riet en stukken stof er is altijd wel een weg ;)
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

21-03-2008 19:31

Veel mensen maken dan ook de fout om een stop rubbertje aan de lijn te doen. Zodat de tube niet kan weggleiden van bijv. de safety-clip. Als die er zit kan alsnog het lood niet van de clip komen, omdat de tube er niet vandaan kan gleiden omdat het stoppertje erzit. En dus niet de juiste werking kan hebben om het lood te lossen.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

21-03-2008 19:41

Rene Berger schreef:
tom valentijn schreef:ik gebruik de tungsten tube van fox en doe er dan een stuk van ong 50 cm aan en 2 stukken van 25 cm

deze tube is goed zwaar en als je ingooit schuiven de losse stukken omhoog over je lijn waardoor een soms wel de eerste 3 a 4 meter van je lijn tegen de bodem aan word gedrukt

vis je dan ook nog met een slappen lijn dan ligt je eerste 3 a 4 meter plat op de bodem waardoor de karpers die om je voerstek zwemmen geen hinder hebben van je lijn en hopelijk minder argwaan hebben bij het eten

(t is wel ff wennen met ingooien omdat als de tube door de ogen van je hengel zit het ingooien niet echt bevordert en je dus een stuk van dik een meter onder je top heb hangen bij het ingooien)

groeten tom


Hoi Tom,

Kan je eens een foto plaatsen. Mijn 1e reactie is " Dat kan met een slider toch ook, maar dan heb je niet het probleem met ingooien" Misschien mis ik iets.

hoor het wel.

gr. Rene


kan ook maar dan moet je wel weer sliders hebben
en dit kan je ook nog is combineren met een slider :wink: zit t nog strakker tege de bodem
ik weet neit precies hoe zwaar die tungsten tube is maar als ik mijn lood gewoon in het gras leg moet ik tog echt wel flink wat kracht zetten om de lijn strak te trekken (zodat deze van de grond af kwam) en naar mijn mening meer als bij een slider
conclusie: met de tube op deze manier ligt je lijn strakker dan met enkel een slider

en het ingooien was voor mij nooit n probleem maar ik geef ook ff het nadeel

groete
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

26-03-2008 10:45

Ik gebruik ook de tungsten tube van Fox, dan weet ik zeker dat het als een baksteen zinkt, want dat is samen met het in de war gooien en bescherming van je eerste stukje lijn toch wel mijn hoofdreden om een tube te gebruiken. Een ander goedkoper merk tungsten tube kan natuurlijk ook dat zal net zo goed werken. Om het geheel nog beter te laten zinken gebruik ik ook een slider. Dit doe ik alleen niet in alle situaties, want ik heb soms het idee dat het alleen maar in je nadeel werkt in bijvoorbeeld wier of bij een mosselbank, omdat er dan veel aan zo'n slider blijft hangen of omdat je lijn over de mosselbank loopt.

Dat de vis beschadigd door een korter stuk tube kan ik me nauwelijks voorstellen. Met het pennen heb ik ook geen tube en dan gebeurt er ook niets... Zelf deel ik een pakje van 2 meter altijd gewoon door drieën dus dan zal het ongeveer tussen de 65 en 70 cm zijn.

Gr, Koen