De slechtste rig ooit!


serge warbout
Berichten: 61
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: purmerend

14-03-2008 10:59

Misschien moet jij wel de grootste hielelikker ooit heten, maar goed ik verlaag me nu tot jou niveau.

Opbouwende kritiek ok, maar zo gaan afzeiken beetje zielig jonge...

Kan je zo 100 topics opnoemen met een IQ gehalte van een borrelnootje daar valt deze niet onder. Had hooguit iets anders verwoord moeten worden.

Amen.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

14-03-2008 11:56

Serge,

Het mag wel iets minder heftig hoor... maar goed....

Geef er ook een leuke draai aan zodat het een leuke discussie wordt, het topic is niet zinloos overigens, alleen in deze benaming van het topic in mijn ogen niet helemaal juist geplaatst, ( alle topics die geopend worden zijn niet zinloos dat voorop gesteld, vragen is nooit fout! ), alleen de vraagstelling zou in dit geval denk ik anders kunnen omdat er geen eenduidig antwoord op te geven is, wat een slechte rig is.
Veel rigs zijn echt wel goed, als je ze maar op de goede manier inzet, juiste periode, juiste water, juiste plaats op het water wellicht.

Je kunt niet zomaar zeggen dat een rig de slechtste rig ooit is, wel zou je kunnen zeggen welke rig in veel gevallen foutief wordt gebruikt, denk hierbij aan een benthook / piggybag... die ontzettend veel schade kan veroorzaken omdat hij vaak diep haakt, en gaat scheuren en rondspringen in de bek als je er heel veel kracht op gaat zetten, en bij fout gebruik blijvende schade kan veroorzaken bij de vis.
Maar ook deze rig is in de juiste omstandigheden niet slecht, je moet alleen zorgen dat je twee keer nadenkt over waar je deze of een andere rig inzet, en in welke situatie.
Met de benthook bedoel ik niet een haak die verlengt is met krimpkous om het effect te creeren van een benthook, maar een echt benthook type haak aan een rigje.

Je kunt ook zeggen; welke aanpassing heb je toegevoegd aan een rig die eerst niet haakte of loste zodat hij wel ( goed ) haakt, waarom heb je gekozen voor die aanpassing aan je rig op dat water, of heeft je doen besluiten het zo te veranderen, en in wat voor omstandigheid, en eventueel waarom je er nu op een ander water nog steeds wel of niet mee vist, en waarom het daar dan weer niet werkt.... of je juist in veel gevallen je veel vertrouwen geeft, iets waar karpervissers veel waarde aan hechten.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

14-03-2008 12:21

zou ik je maar even verbeteren en van piggytale, piggybag maken :D
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

14-03-2008 12:34

Kenny Willems schreef:zou ik je maar even verbeteren en van piggytale, piggybag maken :D


Als je daar dan weer piggyback van maakt ben je weer een stukje verder, of hebben we het over een 'biggenzak'? Mag ook wel hoor maar biggenruggetje is toch meer voor de hand liggend 8)

:lol:
8)
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

14-03-2008 12:35

Doggybag had ook nog gekunt.....

Gr.

Edward
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

14-03-2008 13:33

Edward van Berkum schreef:Ik vraag me af wat je met dit topic wilt bereiken.... hier is nooit een eenduidig antwoord op, om 1 rig specifiek aan te wijzen.
Als jij een rig hebt die voor jou niet goed is, wil niet zeggen dat op een totaal ander water het wel een prima rig kan zijn.
Want misschien zet jij hem net op dat moment, totaal verkeerd in en doet het niet het juiste werk wat het moet doen in jouw situatie, maar had je hem een paar maanden eerder of later ingezet was het een top rig geweest...

Wel kun je denk ik spreken over gevaarlijke rigs, die bij foutief gebruik veel schade aan kunnen richten, of in situaties worden gebruik waarvoor ze niet bestemd zijn.
Maar of het dan direct een slechte rig is.... nee, want hij vangt in die situatie gewoon goed!

Groet,

Edward


Mee eens, en ik denk ook dat het ieder voor zich is waar hij goede of slechte ervaringen mee heeft. Ik ben zelf geen echte zelf knoper. Ik koop ze nogsteeds kant en klaar van PB of Mainline.
Mijn beste vangsten zijn toch altijd met de Mainline Stiff Combi-Rig geweest en met de PB Stiff Combi-Rig wat minder hoe het kan ik weet het niet. Mijn andere favoriet is de Stiff-Rig van Mainline en de Low Visible Stiff-Rig van PB Waardeloos tot nu toe bij mij is de Trigger Stiff Blow Out Rig van PB. Daar heb ik tot op heden nog niks opgevangen.

P.S dit staat op de site van PB over de Trigger Stiff Blow Out Rig van PB.

Scharnierende Rig gemaakt van Green Hornet 25 Lbs XStiff. Deze rig is gemaakt met een No Escape Long Shank Hook. De hair glijdt door middel van een rvs ringetje over de haaksteel wat zorgt voor een anti-eject effect.
Size 4 en 6.
Deze rig niet gebruiken als er zwaar gedrild moet worden. De vorm van de haak kan dan schade achterlaten aan de karperbek


Maar wat is een zware drill. Van een vis van 15pond op het kanaal kan de dril net zo hevig zijn als een 30pond vis op de plaatselijke put.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

14-03-2008 17:02

ik heb zelf slechte ervaringen aan een stiff rig met een klauwhaakje.

als ik nog stifrig gebruik dan is het met een longshank en een flexibele hair.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Nick Flip

15-03-2008 16:59

fout*
Laatst gewijzigd door Nick Flip op 16-03-2008 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

16-03-2008 12:39

Nick Flip schreef:nou ik zat anders net lekker in het topic na 2 berichten en jullie beginnen al weer de boel aftezeiken dusja.. :roll:

let gewoon is op jezelf man sjonge jonge jonge...


Euhh zit je in het goeie topic!?!? Want jouw naam stond hier nog niet tussen. Dus daarom snap ik jouw bericht niet.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

16-03-2008 16:47

serge warbout schreef:Misschien moet jij wel de grootste hielelikker ooit heten, maar goed ik verlaag me nu tot jou niveau.

Opbouwende kritiek ok, maar zo gaan afzeiken beetje zielig jonge...

Kan je zo 100 topics opnoemen met een IQ gehalte van een borrelnootje daar valt deze niet onder. Had hooguit iets anders verwoord moeten worden.

Amen.


Serge loopt warm ;) rustig aan beest 8)
Mvg,
Stephan van Went
serge warbout
Berichten: 61
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: purmerend

17-03-2008 13:27

Ik ben me er één Stephan ;)

Maar goed we spreken elkaar,

Mvg HET beest !!!
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

17-03-2008 17:28

Raymon Verkaik schreef:
Nick Flip schreef:nou ik zat anders net lekker in het topic na 2 berichten en jullie beginnen al weer de boel aftezeiken dusja.. :roll:

let gewoon is op jezelf man sjonge jonge jonge...


Euhh zit je in het goeie topic!?!? Want jouw naam stond hier nog niet tussen. Dus daarom snap ik jouw bericht niet.


Ik dacht ook al: "Huh, waar heeft hij het over :-? ?".
Maar hij heeft het al aangepast :P

:wink:
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
Marc vd Woude
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-03-2007 19:21

18-03-2008 01:22

Beste Edward, wellicht heb je gelijk.
En had ik de naam van dit Topic beter moeten benoemen.
Gelukkig maakt het bij dergelijke discussies niet veel uit, wat het onderwerp is.
Er worden wat grapjes gemaakt, en uiteindelijk kom je toch tot discussie.
En word er gesproken over het karper vissen.

Maar sorry martijn

Martijn de Boer schreef:Dit topic had beter kunnen heten:

Het slechtste topic ooit!!

Ik ben het met de punten van Edward eens!



Ik snap niet waarom je dit zegt.
Ik kan nu heel onaardig gaan doen, maar aangezien dit forum hier niet voor bedoeld is,
zal ik dit tot op zekere hoogte ook niet gaan doen, door rare dingen te gaan zeggen.
Waarom dit het slechtste topic zou zijn snap ik echt niet.

En dat je zegt:

Ik ben het met de punten van Edward eens!

Door dit vind ik je eigenlijk meningloos.
En doordat je hier zelf niks aan toe te voegen hebt, kun je het beter ook niet zeggen.
En vis je ook zo?
Laat je je buurman voeren voor je,
en laat je hem jou aanwijzen waar de karpers liggen.

Voor de rest leuke reacties mensen.

En Serge, heb je trouwens al die passiefruit-rig getest?
Welcome to the Goodlife..
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

20-05-2008 22:12

De scorpionrig wasecht een ramp, één sessie mee gevist drie aanbeten, drie lossers direct het hele fantasie conceptje in de vuilbak, nooit meer.
Greets Gino