Rig met een zgn Mouth Snagger


Gebruikersavatar
Harm Bakuwel
Berichten: 135
Lid geworden op: 13-10-2006 13:49
Locatie: Maarssen

29-09-2007 13:41

MJa.... ik heb ze laatst voor mijn verjaardag gekregen, en de eerste aanbeet die ik er op kreeg.....schoot los!
Sindsdien heb ik ze niet meer gebruikt, omdat ik ze erg lomp vindt.
Als ik dit allemaal zo lees ga ik ze toch maar weer eens proberen :-?
Harald Bremmer

29-09-2007 13:45

mitsz van der kamp schreef:manamana...

http://nl.youtube.com/watch?v=hTkGXuiT55w

nu ff een bakkie koffie


Vet Mitz...
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

13-10-2007 17:27

Bein Westerlaan schreef:Tot nog toe heb ik 2 snaggers vervangen dit omdat meerkoeten mijn bolie op doken en daardoor het oogje waar je je hair aan kunt vastknopen kapot ging,de eerste keer heb ik de rig laten liggen omdat ik hier geen rekening mee heb gehouden.


als ik je goed begrijp maak je je hair vast aan het oogje van de mouth snager en niet meer aan het oogje van je haak (zoals ik nog altijd doe :P). Is dat beter om te doen of maakt het niet uit?
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

13-10-2007 19:39

Zolang je hair maar ter hoogte van je haakpunt van de haak afkomt, Martijn, dan zit je altijd goed!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

14-10-2007 22:14

Hallo Jeroen,
Je hoeft niet alles geprobeert te hebben om een oordeel erover te hebben! Als ik je nu vertel dat je erg goed gaat vangen met een hair van 80 centimeter, verklaar je me dan voor gek, of wil je het toch liever eerst proberen? Een uiterste, ik weet het, maar veel dingen zijn te beoordelen met een portie gezond verstand hoor. Het gezonde verstand zegt dat een "mouth snagger" qua werking NIETS bijdraagt ten opzichte van een normale line-aligner. Waarom zou het? Over het camoufleren van de haak valt te discussieren, dat is een apart verhaal en staat los van de werking van die line-aligner of snagger. Persoonlijk denk ik niet (haast gezond verstand, zou je zeggen) dat een karper dat stukje rubber van een centimeter bij een milimeter "verdacht vind". Hetzelfde geld voor de haak.

Als jij vissen loste met een normale line-aligner, vervolgens met de mouth-snagger niet meer en dit is 100% te verklaren door het gebruik van die mouth-snagger, heb je met zekerheid je line-aligner niet correct gevist.

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

14-10-2007 22:23

Chris , heb jij ooit last gehad van lossers ?
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

14-10-2007 23:03

Jeroen,
Iedereen heeft weleens een losser, jij gaat ze ook nog krijgen met die mouth snagger. Als jij gaat verkondigen dat je met die mouth snagger NOOIT lossers krijgt, ben ik toch benieuwd hoeveel beten je op jaarbasis hebt. Een losser word niet veroorzaakt door een line-aligner, als je daar op doelt. Een losser kan veroorzaakt worden door een verkeerd afgestelde line-aligner, maar dan mag je daar de line-aligner niet de schuld van geven.
Dus, line-alingers zijn geen oorzaak van lossers.
Waardoor krijg je af en toe een losser dan? Paar voorbeelden:
-De haakpunt prikt vanuit een verkeerde hoek (bijvoorbeeld een popup op een kortstelige haak)
-De haak prikt té snel, dus te diep in de bek (verkeerd afgestelde line aligner, soms ook met gezette haken)
-De verhouding boilie / hair klopt niet
-Je haak is te groot (scheuren)
-Je haak is té klein (geen houvast)
-Abnormaal drillen
-Te korte haakpunten
Hoe ga je dit oplossen met een mouth snagger?

Als alles goed zit met je rig (en je manier van drillen), krijg je nog steeds een losser zo nu en dan, ook met de mouth-snagger. Dat is die ene losser waar je beslist geen vat op hebt. Onder water gebeurd alles namelijk niet even netjes zoals we het graag zien. Karpers maken soms vreemde snelle bewegingen, om maar iets op te noemen. Ook wat dit betreft gaat de mouth snagger geen verbetering zijn t.o.v een normale line-aligner.

Zou jij, Jeroen...in plaats van een overbodige vraag te stellen over lossers, kunnen beargumenteren waarom nu exact die mouth snagger geen lossers meer opleverd? Wat is technisch gezien het verschil met de line-aligner en wat gebeurd er met de mouth-snagger (in detail) anders dan met de line-aligner?

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

15-10-2007 10:02

Sorry dat ik met mijn vorige antwoord wat geprikkeld over kwam . Om er technisch op in te gaan zal mij niet lukken in dat opzichte weet ik er gewoon te weinig van . Maar bewijzen zeggen mij genoeg . Ik hoor in mijn omgeving alleen maar goede verhalen er over . En dat zijn niet de eerste de beste karpervissers die er goede resultaten mee behalen . Mensen die echt wel weten hoe een rig werkt .

Mijn eigen ervaringen zijn gewoon goed . Ik heb dit jaar niet zo heel veel vissen gevangen , maar ik heb bijna alle vissen met de mouthsnagger gevangen en de haak zat telkens weer zo mooi voor in de onderlip .
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

16-10-2007 22:57

Hoi Jeroen,
excuses voor mijn laatste reactie, dit topic was mij wat ontschoten :oops:

Ik zal je zeker niet proberen te overtuigen om niet meer met die dingen te vissen hoor, vis altijd met hetgeen waar je veel vertrouwen in hebt en als iets zich voor jou heeft bewezen, heb je groot gelijk natuurlijk.

Wat ik me slechts in stellige twijfel trek is het verschil tussen een line-aligner en een mouth-snagger. Ik denk ook dat het erg lastig te bewijzen is omdat je op beide variaties gewoon runs krijgt en op beide variaties amper lossers krijgt (als gevolg van, of juist door het gebruik van...) Als er al een verschil is zal het dus simpelweg té minimaal zijn om er een helder beeld over te krijgen. Kijk, jij hebt dit jaar al je vissen in de onderlip gehaakt ermee, en ik ook maar dan met de line-aligner. (behalve 1, ergens tussen de borstvinnen, maar dat doet niet terzake). Jij hebt amper (want ze komen beslist hoor, zie bovengenoemde redenen) losschieters, en ik ook. Dan valt er weinig te bewijzen verder en zal je het op goed gevoel moeten doen.

Mijn enige boodschap is eigenlijk dan nog: Zeg niet té snel dat....(Ook niet omdat anderen er goede ervaringen mee hebben) en zoals ik al eerder zei: Niet alles heeft persé ervaring nodig, veel dingen zijn te beredeneren.

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

16-10-2007 23:46

wat ik begreep is dat die mouth snagger een "vervanger" van line aligner is

alleen dat de mouth snagger gebogen blijft, ik weet niet hoe dat met een line aligner is, maar als ik gebogen krimpkous gebruik dan krijg ik altijd na een drill een rig terug met gestrekte krimpkous.
maar of de mout snagger wel gebogen blijft, of makkelijk terug te buigen is weet ik niet.

ik heb iig niet de spullen om tijdens een sessie me krimpkous weer bij te buigen (geen keteltje en vuurtje enzo om te stomen, en met aansteker sloop ik te vaak me rigs :( )
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

17-10-2007 00:21

Michiel , de mouthsnagger is heel simpel terug te buigen .
Koen Koops
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-01-2006 16:34
Locatie: Amsterdam

30-10-2007 21:09

Beste heren,
Graag zou ik iets over dit goede verkoop item zeggen.
De mouth snagger kan inderdaad een line aligner vervangen. Ook kan hij de haak best goed laten draaien. Dit goede draaien heeft echter maar gedeeltelijk iets te maken met de line aligener functie. De mouthsnagger draait hoofdzakelijk goed omdat het een verlenging van de haaksteel bewerkstelligt. Deze verlenging zorgt voor het goede draaien waar onder anderen Bein het over heeft. Dit is echter ook met krimpkous of gewoon harde tube te bereiken. Een line aligner moet dan ook eigenlijk in de meeste gevallen een verlenging van de haaksteel inhouden. Alleen wanneer er voor een longshank of benthook gekozen wordt, hoeft er geen sprake van verlenging te zijn. Dat de mouth snagger beter zou draaien dan een goed uitgevoerde line aligner/haakverlenging, is dus ook gewoon niet waar. Daarnaast kunnen de mouth snaggers, die dikker uitvallen dan tube of krimpkous, inderdaad de inhakingshoek beperken, als er voor kleine haakjes wordt gekozen. De mouth snagger is misschien voor sommige mensen handig maar mag eigenlijk niet gebruikt worden in combinatie met langstelige haken. De mouth snagger verlengt deze langstelige haken namelijk nog eens extra waardoor er een zeer grote kans bestaat op te diep inhaken en dus uitscheuren van de bek!Zeker als er een te lange onderlijn wordt ingezet( alles langer dan 12/13 centimeter wordt al gevaarlijk) of een zeer korte hair. Als je de mouth snagger wilt gebruiken moet je dat dus eigenlijk alleen doen in combinatie met niet al te langstelige haken. Als je overigens goede krimpkous gebruikt is het geen enkel probleem om de gebogen vorm na een dril te behouden. Ik heb daar nooit problemen mee en bovendien gaan mijn onderlijnen meestal nooit langer dan twee, hooguit drie vissen mee. Bovendien hoeft de krimpkous meestal niet rond gebogen te worden. Dat is eigenlijk alleen maar nodig bij klauwhaken. De krimpkous moet bij de meeste haken alleen maar de haaksteel verlengen( behalve bij langstelige haken!). Dan tenslotte: als je de onderlijnen opbergt moet je ze gewoon niet helemaal strekken. Nou dit was wel weer genoeg.
Laatst gewijzigd door Koen Koops op 31-10-2007 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

30-10-2007 22:17

6 euro voor 8 shrink tubes schandalig !
ze bevallen mij dus totaal niet, ik vraag me af of er ooit wel eens getest mee is voordat het in de verkoop kwam.

- het haakoogje zeer lastig door de mouth snagger gaat.
( met veel getrekt lukt het maar soms scheurt ie ook al )
ik vis slechts met haakmaatje 6.
dus met haakmaat 4 lukt je dit nooit denk ik.

Afbeelding



- ik haalde de montage binnen, helaas zat de soepele onderlijn om de mouth snagger heen gewikkeld. de brede kop en dat vreemde oogje zorgt ervoor dat een lange soepele hier dus blijft achter haken. dus hierdoor kan ik onmogelijk een vis goed haken.

nu heb ik van al die mouthsnaggers de kop afgesneden, nu gaat het haakje er wel makkelijk doorheen en blijft de hair niet hangen achter die brede kop / oogje van de mouth snagger.

hadden de heren dit niet eerder kunnen bedenken ???
Danny Mieremet

31-10-2007 09:04

Dat oogje bij het kopje kun je gebruiken om de hair aan te bevestigen door middel van een baitfloss of iets dergelijks!
Zo kan je hair dus "nooit" meer om de snagger heen draaien tijdens het werpen.
Ik vis zelf meestal met een haakmaat 4 (Hayabusa European Boilliehook) en heb geen enkel probleem om de snagger over de haak te kijgen.
Wat voor haken gebruik je dan? Misschien dat je hele dikke haken gebruikt?

Overigens gebruik ikzelf het oogje van de snagger nooit om de hair aan te bevestigen. Heb ook nog nooit gehad dat de hair erom heen sloeg tijdens het werpen.
Let wel, dit zijn mijn bevindingen en ik gebruik het vanaf de zomer. Dus zo heel veel ervaring heb ik er nog niet mee.
Waar ik meer last van heb is de inhaking. Elke vis die ik gevangen heb op de snagger zat weer anders gehaakt. Dit vind ik erg vreemd.
Weet iemand misschien waar dat aan ligt?

Gr Mieremet
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

31-10-2007 09:17

Chris Kroesen schreef:6 euro voor 8 shrink tubes schandalig !
Het zijn geen shrinktubes!! maar lijn geleiders...

ze bevallen mij dus totaal niet, ik vraag me af of er ooit wel eens getest mee is voordat het in de verkoop kwam.
Dit is vast en zeker getest, zetten het niet zomaar op de markt, en het is best een makkelijk product mits het goed wordt gebruikt bij de juiste haak

- het haakoogje zeer lastig door de mouth snagger gaat.
( met veel getrekt lukt het maar soms scheurt ie ook al )
ik vis slechts met haakmaatje 6.
dus met haakmaat 4 lukt je dit nooit denk ik.
Je hebt ze ook in verschillende maten ( thans voorheen )... ze passen dan wel beter, maar worden ook wat lomper ( naar mijn idee )... doordat ze lastiger erop gaan blijven ze ook wat beter zitten, maar ze gaan idd niet heel makkelijk over de haak... maar ook hier zijn oplossingen voor...

Afbeelding



- ik haalde de montage binnen, helaas zat de soepele onderlijn om de mouth snagger heen gewikkeld. de brede kop en dat vreemde oogje zorgt ervoor dat een lange soepele hier dus blijft achter haken. dus hierdoor kan ik onmogelijk een vis goed haken.

Ik heb hier ook last van gehad, vooral met combi links waar het soepele gedeelte achter de snagger bleef hangen ( o.a. met pb jellywire ) en niet 1 keer, maar meerdere malen... ik heb het staartje van de larve ingekort tot waar het uit de snagger komt... dit ging al een stuk beter....

nu heb ik van al die mouthsnaggers de kop afgesneden, nu gaat het haakje er wel makkelijk doorheen en blijft de hair niet hangen achter die brede kop / oogje van de mouth snagger.

hadden de heren dit niet eerder kunnen bedenken ???


Mijn commentaar in vette letters... het product is vast goed uitgedacht daar ben ik van overtuigd, maar het kan wel verbeterd worden, het is makkelijk en snel....
Ik heb het geprobeerd en zal het vast nog wel een keer inzetten, maar heb toch liever een goede krimpkous of tube.... die ik aanpas naar mijn situatie op dat moment.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

31-10-2007 13:04

is er niet een shrinktube die beetje geheugen heeft? die dus na een dril oid weer terug gaat naar ze gebogen stand van voor de dril,
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

31-10-2007 13:14

Michiel,

Je zou kunnen proberen een stukje amnesia o.i.d. mee te knopen bij je knotless.
Hierover doe je dan de krimpkous, en buigt hem daarna in de gewenste stand, dit houd al een stuk langer de gewenste stand.
Je zou ook kunnen kiezen voor een iets stuggere krimpkous...
Helemaal vermijden kunnen we nog niet.... mouthsnagger komt wel goed terug in de goede stand.

Groet,

Edward
Jan Pouwe
Berichten: 164
Lid geworden op: 04-04-2005 11:02

31-10-2007 14:18

Mannen,

Ik heb nog nooit zo’n ding gebruikt (ga ik ook nooit doen) en heb toch commentaar? Voor er iemand denkt dat ik ook maar iets heb tegen Carp ‘r Us (ik heb tenslotte al eens eerder commentaar gegeven over hun lood clip systeem) kan ik melden dat dit 100% zeker niet zo is! In tegendeel zelfs!

De eerste keer dat ik deze dingen zag was tijdens Carp 2007 (had er al wel over gelezen). Ik viel direct stijl achterover van het formaat van die dingen. Ik vis al jaren zo subtiel en verfijnd als mogelijk (zo klein als mogelijke haken, fijne onderlijnen, rig - lood - lijn zover als mogelijk camoufleren etc.) om dressuur vissen toch te kunnen verleiden en stond helemaal paf…Als sterk punt werd vooral het gemak en het goed draaien ervan door de verkoper benadrukt (Ray Dale-Smith). Ik zou wel eens van vissers die op wateren met zware dressuur vissen willen horen of zij nog wel wat vangen met die dingen……… Het effect wat je met zo’n ding bereikt kan je inderdaad veel subtieler ook bereiken (lees de posting van Koen) met bijv. krimpkous. Dan heb je ook nog het voordeel er veel meer en andere vormen mee te kunnen maken bij het krimpen. Krimpkous te snel uit model? Maak een paar reserve onderlijnen en "stoom" thuis de nog bruikbare weer terug in model......

Eigenlijk zijn deze dingen ontstaan door een bekende Engelse visser die in de winter met maden veel succes had en zijn kleine haak nog verder wilde camoufleren. Hij nam een kunststof made, reeg deze op het oog van de haak en kreeg ook een line aligner effect (the magaliner). Een kleine kunststof made op de haak oké (liever ook niet) en gevist in combinatie met een paar echte maden erop kan nog wel nuttig zijn, maar met die Mouth Snaggers is men toch wel heel erg doorgeslagen. Zelfs met een oogje erop om je hair aan te bevestigen….. Ik kan me zelfs voorstellen dat zo’n groot stuk plastik op de haak de kans op een losser vergroot!

Sorry, maar dit druist toch tegen alles wat met subtiel vissen te maken heeft in!?

Nogmaals, no hard feelings, Ray.

Vr.Gr.


Jan
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

31-10-2007 14:30

Jan Pouwe schreef:Mannen,

Ik heb nog nooit zo’n ding gebruikt (ga ik ook nooit doen) en heb toch commentaar? Voor er iemand denkt dat ik ook maar iets heb tegen Carp ‘r Us (ik heb tenslotte al eens eerder commentaar gegeven over hun lood clip systeem) kan ik melden dat dit 100% zeker niet zo is! In tegendeel zelfs!

De eerste keer dat ik deze dingen zag was tijdens Carp 2007 (had er al wel over gelezen). Ik viel direct stijl achterover van het formaat van die dingen. Ik vis al jaren zo subtiel en verfijnd als mogelijk (zo klein als mogelijke haken, fijne onderlijnen, rig - lood - lijn zover als mogelijk camoufleren etc.) om dressuur vissen toch te kunnen verleiden en stond helemaal paf…Als sterk punt werd vooral het gemak en het goed draaien ervan door de verkoper benadrukt (Ray Dale-Smith). Ik zou wel eens van vissers die op wateren met zware dressuur vissen willen horen of zij nog wel wat vangen met die dingen……… Het effect wat je met zo’n ding bereikt kan je inderdaad veel subtieler ook bereiken (lees de posting van Koen) met bijv. krimpkous. Dan heb je ook nog het voordeel er veel meer en andere vormen mee te kunnen maken bij het krimpen. Krimpkous te snel uit model? Maak een paar reserve onderlijnen en "stoom" thuis de nog bruikbare weer terug in model......

Eigenlijk zijn deze dingen ontstaan door een bekende Engelse visser die in de winter met maden veel succes had en zijn kleine haak nog verder wilde camoufleren. Hij nam een kunststof made, reeg deze op het oog van de haak en kreeg ook een line aligner effect (the magaliner). Een kleine kunststof made op de haak oké (liever ook niet) en gevist in combinatie met een paar echte maden erop kan nog wel nuttig zijn, maar met die Mouth Snaggers is men toch wel heel erg doorgeslagen. Zelfs met een oogje erop om je hair aan te bevestigen….. Ik kan me zelfs voorstellen dat zo’n groot stuk plastik op de haak de kans op een losser vergroot!

Sorry, maar dit druist toch tegen alles wat met subtiel vissen te maken heeft in!?

Nogmaals, no hard feelings, Ray.

Vr.Gr.


Jan


Jan,

Wat je zegt van wat je op de beurs hebt gezien klopt! maar daar hadden ze als ik me niet vergis alleen de grote versies hiervan.... je hebt dus ook een kleinere versie die minder lomp is.
Als je kijkt naar echt subtiel dan bereik je ( en dat zeg je ook terecht ) met krimpkous, of tube wellicht meer.... qua kleur houd het niet over.

Groet,

Edward
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

31-10-2007 15:35

Ik gebruik dit juist op ''dressuur'' water, als je dit gebruikt in combi met bv Sneeuwmannetje vind ik de presentatie juist goed, en heb er juist heel goed mee gevangen en in de laatste maand 30 runs 30 karpers, dus ook qua inhaking voldoet ie..
Gebruik ook krimkous, maar ben over dit product zeker te spreken..

MVG Sander
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

31-10-2007 16:28

eigenlijk wil ik hier niet op reageren omdat ik toch "bevooroordeeld" ben, maar ja, het bloed kriebeld waar het niet gaan kan.
We willen allemaal zo subtiel mogelijk vissen want de vis is zo slim?
Volgens wie? Dit speelt alleen in onze eigen gedachte.
Wie weet pakt de vis dit wel eerder? Wie weet reageert de vis er anders op omdat het het gewicht van de haak camoufleert? Wie weet reageert een vis soms heel anders als dat wij zouden kunnen vermoeden? Wie weet ......... ach, ik zal wel weer zwetsen.
Het enige dat ik wil zeggen is dat ik er mijn beste seizoen ooit mee heb gehad (en nog steeds heb).
Ook op dressuurwater als bijvoorbeeld Rainbow, ook op vrij water als enkele friese meren of het noord hollands kanaal.
Begonnen met 1 hengel die (bij mij) gewoon meer vis opleverde. Hoe ik ook wisselde. Daarna gevist met alle hengels op alle wateren die ik beviste afgelopen jaar. Heb dit al van meerdere (onafhankelijke vissers, waaronder zelf enkele bekende) gehoord.
Blijft de hair achter het staartje hangen? Niet meer dan bij welke andere line-aligner dan ook. Heeft het een bolle kop? Niet meer als mijn eigen kop. Is het lastig een haakmaatje 4 of twee in het kopje te drukken? Ik heb er geen moeite mee (al vis ik zelf meestal met maatje 6 of 8). Zou je meer vangen dan met krimpkous? Geen idee. MOET je er mee vissen? Nee, dat moet je helemaal zelf weten.
De meeste "tegenstanders" veroordelen het product op zicht. Prima toch?
Zegt alleen iets over hoe zij denken, maar niet over hoe een vis dit zou benaderen. beter of niet? lekker belangrijk. Zolang iedereen plezier heeft in zijn of haar hobby, lekker laten gaan.
suc6.
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

31-10-2007 16:41

Edwin, je bent bevooroordeeld, maar hebt wel gelijk.
Mijn ervaring is dat ik er op een redelijk moeilijk water heel goed ving, zal echt niet alleen daar aan liggen(ben ook gewoon hele goeie visser :wink: ), maar als het averechts zou werken had toch geen drol gevangen.
Mijn voorkeur gaat echt uit in combi met snowman, maar das persoonlijk, wel kan ik zeggen dat ik er praktisch geen vis mee verspeel..
Ik vind de prijs meevallen, omdat het gewoon een hele lange levensduur heeft..

P.s. Ik gebruik het oogje niet voor de hair, maar laat het gewoon aan het oog van de wartel, heb het nog nooit in de war gegooid, las een reactie van iemand bij wie dat wel gebuurde en gelijk het product afkraakt, Zal het mss aan je andere viskunsten kunnen liggen??

MVG
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

31-10-2007 16:58

tot slot ga ik me nu echt op glad ijs begeven want dit zal alleen maar welles-nietes discussies opleveren met mensen die denken het beter te weten (ik dus ook).
Als je de mouthsnagger op een longshank plaatst (is overigens niet mijn type haak) dan zal je zien dat door de vorm van de snagger het haakoog omhoog gaat tov de haakpunt. Dit betekent dus in mijn (domme) opinie dat hij een longshank alleen maar ongevaarlijker maakt. Hij zal pas gaan prikken als de snagger over de lip heen valt. Dan pas zal de haakpunt zich richting het vlees gaan begeven. Voor die tijd wijst de haakpunt omhoog door de snagger.
Ik weet dat deze uitspraak lijnrecht staat tov wat het "tegenstander kamp" beweert. Maar probeer maar eens op een tafelblad, handpalm of bananenschil in een platic bekertje. De punt zal pas naar het vlees draaien als de snagger over de rand glijd. Maakt dus eigenlijk de longshank veiliger? Misschien dus ook met langere onderlijnen? Oeps?

Verder heb ik weinig tot geen lossers gehad. Zeker niet meer tov voorgaande jaren terwijl ik wel aanzienlijk meer gevangen heb. Ligt dit aan de snagger? Geen idee. Vind ik persoonlijk ook niet belangrijk. Belangrijker is dat iedereen op zijn eigen manier met vertrouwen zit te vissen zonder daarvoor veroordeeld te worden.

Het is zo makkelijk uitspraken te doen (ook door mij) dat ik meestal probeer hiervoor te passen. Zeker als het iets of iemand anders aangaat.

nogmaals suc6
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

31-10-2007 17:02

Jan Pouwe,

In deze heb ik een vraag, jij zegt ik vis alles zo fijn mogelijk om zo de dressuur te doorbreken.. Jij noemt onderlijn, lood etc, Ik vind dit een beetje raar klinken, omdat je soms juist de dressuur kunt doorbreken om juist met heel zwaar lood te vissen(vis wel met lood van 240 gram).
Kan het niet zo zijn dat het juist een gunstig effect heeft, maar jij bent al zeker van je zaak zie ik.
Kijk iedereen mag zijn mening hebben, maar vind dat je bij voorbaad al negatief bent en dat terwijl er genoeg mensen positief over dit product zijn.