inhakingsprobleem


Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

08-07-2007 15:06

Dan ben ik een stront eigewijs iemand en heb ik ze toch goed in weten te zetten....

Ik heb mijn antwoord ook al gegeven; ken je materialen en het hoeven geen bekkenslopers te wezen :wink:

Gebruikte de haak trouwens voor een bananenrig...


Moet wel erbij melden dat jullie wel gelijk hebben dat als dit soort haken in verkeerde handen terrecht komen ze idd. bekkenslopers zijn!

Dus mensen denk na voordat je haak inzet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uit eindelijk zijn de vissen de lul en denk daar aub om!


:wink:


Groetjess,
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

08-07-2007 16:26

inhakings probleem nooit van gehoord (Hermenator rules) :lol: :lol:
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
ed schouten
Berichten: 11
Lid geworden op: 10-02-2007 17:55

23-07-2007 21:47

hallo ik wil nog even reageren op mijn inhakingsprobleem.
Inmiddels ben ik met mijn rig naar raven geweest lelystad en mijn
probleem aan jerry uitgelegd.Hij zei dat er teveel van de onderlijn gestript
was en nu heb ik dit teruggebracht naar 1 cm en mijn boilie tussen
een halve en een hele cm onder mijn haakbocht.De eerste karper
die ik ving zat perfect gehaakt.Dus ik hoop nu dat dit het probleem
was.
Jan Vitam
Berichten: 167
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Scheveningen

23-07-2007 22:11

Wel leuk en aardig Ed van Jerry echter dat is m.i. geen antwoord op jouw vraag c.q. probleem. Ik denk dat de oplossing niet aan / in je rig ligt maar meer aan de karper. De snelle beet hier in NL duidt op een (zeer) onrustig aasgedrag waardoor het regelmatig voorkomt, ook bij andere rigs, dat je de karper buiten de bek haakt of zelfs half / helemaal niet haakt. Het advies van Jerry lijkt me prima maar ik denk niet dat het probleem daarmee geheel verholpen zal worden.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-07-2007 11:07

Jan Vitam schreef:Wel leuk en aardig Ed van Jerry echter dat is m.i. geen antwoord op jouw vraag c.q. probleem. Ik denk dat de oplossing niet aan / in je rig ligt maar meer aan de karper. De snelle beet hier in NL duidt op een (zeer) onrustig aasgedrag waardoor het regelmatig voorkomt, ook bij andere rigs, dat je de karper buiten de bek haakt of zelfs half / helemaal niet haakt. Het advies van Jerry lijkt me prima maar ik denk niet dat het probleem daarmee geheel verholpen zal worden.


Door een rig aan te passen speel je dan toch in op het schijbaar afwijkende gedrag van de karpers hier en probeer je het probleem zo op te lossen?
Jan Vitam
Berichten: 167
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Scheveningen

24-07-2007 13:14

Natuurlijk Rick, dat spreekt toch voor zich. De vraag echter is of deze rig aanpassing het probleem van Ed definitief zal oplossen, en daar heb ik mijn twijfels over.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-07-2007 14:19

Er zijn ook zoveel variabelen, dus het is moeilijk te zeggen wat uberhaupt de oorzaak is. Er staat alleen bij dat in Frankrijk rustige aanbeten kwamen en in NL snelle. Maar misschien werd er in Frankrijk wel op 200 meter afstand gevist. De tijd van het jaar speelt ook mee in aasgedrag en hardheid van de bek. Elk water is ook anders, dus blijft lastig. De tijd zal leren of het probleem nu opgelost is.
Zelf vis ik nogal eens bij obstakels, een longshank gebruik ik dan niet. Er komt bij mij sowieso geen longshank op in de zomer. Al vind ik het, bij juist gebruik hele fijne haken om te gebruiken! Ik zelf had bij dit probleem denk ik de longshank geheel vervangen door een haak met minder lange steel en minder rechte punt.
ed schouten
Berichten: 11
Lid geworden op: 10-02-2007 17:55

24-07-2007 15:21

De karpers die we in frankrijk hebben gevangen zijn allemaal op 70
meter gevangen en hadden allemaal een gave bek en totaal geen
voren in de bek van de long shank .En het idee van een harde of zachte
bek vind ik onzin.Hebben Japanners een zachtere mond omdat ze veel
vis eten?En de snelle beten komen van een maagdelijk water zonder
dressuur.Ik denk ook dat het probleem is van de bodem in Frankrijk
Harde bodem waardoor de karper de boilie ahw opzuigt van een paar cm
afstand en in nl een zachtere bodem waardoor de vis met zijn bek
meer in de modder zit.
Jan Vitam
Berichten: 167
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Scheveningen

24-07-2007 15:26

In dat laatste advies Rick kan ik mij helemaal vinden, wellicht in combinatie met het advies wat Jerry aan Ed heeft gegeven. De Korda Wide Gape is hierbij mijn absolute favoriet en aanrader !.
Gebruikersavatar
erwin nederlof
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-05-2007 21:12
Locatie: papendrecht

30-07-2007 00:16

he Ed, ik heb het zelfde probleem als jou gehad. ik heb de onderlijn toen 5cm korter gemaakt en werkte veel beter. toen de onderlijn nog 20cm was had de karper waarschijnlijk te veel ruimte waar door die de haak makkelijk kwijt kan. na dat ie de haak kwijt is schieten ze vaak als een haasje er van door. en als je wel eens naar de corda dvd's met onder water camera gekeken heb zie je dat de vissen dicht tegen de bodem weg schieten. vandaar waarschijnlijk de vals gehaakte vissen. ik hoop dat je hier wat aan heb. groetjes.