Lus knoop aan de wartel


Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

18-06-2007 12:11

Nou, ik heb het met een takje geprobeerd maar dit maakt het er niet makkelijk op. Ik heb de knoop nu gewoon gelegd en de haak er met lijm bovenop geplakt, vette knoop die driekamerknoop.

Nu ff ontopic. Ik heb ook veel moeite gehad met die knoop. Heb er een dag mee op de bank gezeten en mijn vriendin knoopt hem binnen 5 minuten :lol: Ik kan die knoop nog steeds niet fatsoenlijk maken ondanks de afbeelding. Maar de water dus gewoon aan de lijn rijgen he :wink:

Hebben jullie ook het probleem dat als je de knoop te hard aantrekt dat hij helemaal dicht gaat zitten en je dus geen bewegingsvrijheid van de wartel meer hebt?
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

18-06-2007 12:16

Arjen Dijkstra schreef:Nou, ik heb het met een takje geprobeerd maar dit maakt het er niet makkelijk op. Ik heb de knoop nu gewoon gelegd en de haak er met lijm bovenop geplakt, vette knoop die driekamerknoop.


Lijm heb je niet nodig, maar dan moet je wel ff dat ouwe wijf goed onderspugen!!!

Nu ff ontopic. Ik heb ook veel moeite gehad met die knoop. Heb er een dag mee op de bank gezeten en mijn vriendin knoopt hem binnen 5 minuten :lol: Ik kan die knoop nog steeds niet fatsoenlijk maken ondanks de afbeelding. Maar de water dus gewoon aan de lijn rijgen he :wink:


water aan de lijn rijgen? :o

Hebben jullie ook het probleem dat als je de knoop te hard aantrekt dat hij helemaal dicht gaat zitten en je dus geen bewegingsvrijheid van de wartel meer hebt?


Nee, geen last van, je moet de lus vasthouden als je de lijn aantrekt, wel eerst even bepalen hoe groot je lus moet worden ;)
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

18-06-2007 17:52

nou merk al wel weer dat je niet sirieus genomen kan worden hier. Douwe weet het allemaal wel weer beter. Heb gezegd dat ik wel weet hoe ik die lus alsnog aan een losse wartel kan bevestigen maar dat dit niet is wat ik wil omdat het scharnier effect weg is. En douwe vraag me af wie je jeugd noemt, heb mijn leeftijd er niet zien staan en ik blijf tenminste wel on-topic. Trouwems als je niks meer zelf hoeft te weten maar je alles kan opzoeken wat is daar verkeerd aan? Dit topic/forum is toch juist om vragen te stellen. Mij lukt die knoop niet en ik heb er moeite mee, was dus nog opzoek naar een alternatief. kenny gaf die en ik zal eens kijken of dat wil. Zeik gewoon niet, het gaan om een f*ucking knoop mensen kan je zoiets ook al niet meer vargen douwe en rinus?

nou hij kan op slot, zoek het zelf wel uit :-?
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

18-06-2007 18:32

Je zegt te weten hoe je wartel aan je lus bevestigt, maar dat dit niet is wat je wenst, maar als je zelf een klein beetje nadenkt dan kan je toch zelf wel zien dat je dan de wartel in de knoop moet verwerken, zodat hij in de lus komt te zitten?

Je maakt dus eerst een platte knoop, trek hem niet aan.
Het uiteinde, daar doe je een wartel overheen, je mag zelf weten welke kant van de wartel! :D.
Dat zelfde uiteinde doe je dan weer terug in de platte knoop aan dezelfde kant als waar hij eruit kwam.
De rest weet je wel zeg je ;)
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-06-2007 19:00

En douwe vraag me af wie je jeugd noemt, heb mijn leeftijd er niet zien staan en ik blijf tenminste wel on-topic.

Lezen gaat jou niet gemakkelijk af geloof ik, heb ik het over jeugd????
Niet zeiken levert een volle blaas op, enne nog iets; ben jezelf waterdicht dan?
Vissen is een hobby, geen religie!
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

18-06-2007 19:30

Citaat:
En douwe vraag me af wie je jeugd noemt, heb mijn leeftijd er niet zien staan en ik blijf tenminste wel on-topic.

Lezen gaat jou niet gemakkelijk af geloof ik, heb ik het over jeugd????
Niet zeiken levert een volle blaas op, enne nog iets; ben jezelf waterdicht dan?
_________________

Ja verschrikkelijk daar had Rinus moeten staan, echt TE erg gewoon. Nee dat is wel weer een reden waard om zo'n afkrakende opmerking te plaatsen. Als ik iets zeg wat niet klopt mag je dat zeggen hoor Douwe maar maak er geen kinderachtig spelletje van. Je mag graag even iemand af zeiken met je slimme opmerkinegn nou van mij mag je.

En Rinus bedankt dat je de moeite neemt om het toch even mooi uit te leggen. Voor de rest heeft het niks met nadenken te maken over die wartel. Ik weet toch niet waarneer je die erin moet verwerken. Ik heb namelijk op diverse site's iets anders gelezen. En met zo'n knoop wist ik het even niet. omdat jij het snapt wil dat nog niet zeggen dat dat voor mij geld ondanks dat ik erover na heb gedacht. Maar bedankt Rinus.
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

18-06-2007 19:47

Had daar Rinus moeten staan???

Waarom dan wel?

toch niet om dit:

Rinus Schuurman schreef:Oei oei oei, Douwe, Henk en Piet......zijn jullie dan de jeugd die dit forum naar de ondergang helpen? :o


Want dit was meer met een knipoog naar het topic "ondergang van dit forum", waarin ik duidelijk aangeef dat ik het niet eens ben met de topic starter en dat dit niet alleen op de jeugd valt af te schuiven, vandaar dat ik Douwe, Henk en Piet noem ;)
Als ik jou had bedoeld had jouw naam er wel gestaan hoor ;)

Succes met knopen, ben wel benieuwd of het nu lukt 8)
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

18-06-2007 20:22

ik heb niks gezegd Rinus :wink: Snapte al niet waarop je het basseerde maar ja ik was ook even een beetje aangebrand :wink:
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

18-06-2007 20:25

Julius Langenberg schreef:ik heb niks gezegd Rinus :wink: Snapte al niet waarop je het basseerde maar ja ik was ook even een beetje aangebrand :wink:


Hahaha maakt niets uit hoor, maar maakt wel duidelijk dat het lezen toch niet helemaal lekker ging ;) :P
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

18-06-2007 21:20

ja bedankt :P
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

18-06-2007 21:21

Om het even on topioc te houden wie denkt dat de rapala knot een mogelijkheid is? zou dat echt kunnen als onderlijn knoop?
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

18-06-2007 21:28

dat kan cker ik heb ze wel bij nylon en gevlochten onderlijnen gebruikt

en dat werkt prima bij dikke fluor-carbon kan het denk ik ook wel

maar zou dan toch voor een 8 knoop gaan

zelf gebruik ik deze knoop sinds kort en tot nu geen klachten:

http://members.home.nl/gmc/paginas/imag ... 8knoop.jpg
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

18-06-2007 21:37

ja die laatste had ik ook al wat over gehoord, hey bedankt dayo. kan wel op slot. ik kom er wel uit nu.
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

18-06-2007 21:41

ja even gekeken maar dat was inderdaad de knoop waar ik al veel goede berichten over gehoord heb. Maar nu weer de vraag hoe maak ik hem MET wartel, mischien zien jullie het zo maar ik even niet :wink:
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

18-06-2007 21:55

eerst je wartel op de lijn en dan je lijn dubbel duwen om de knoop

te maken :wink:
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

18-06-2007 23:01

Julius, heb je msn?
Voeg me dan maar even toe, ik ben echt niet zo vervelend als dat ik lijk hoor :P
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-06-2007 23:04

Ik wel :D :D :D :D :D :D 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Maar zou je dichtbij wonen zou ik je het knopen met genoegen leren.
Laatst gewijzigd door Douwe Bijlsma op 18-06-2007 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

18-06-2007 23:05

Douwe Bijlsma schreef:Ik wel :D :D :D :D :D :D 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)


hahaha jij hebt gewoon geen MSN, anders had je het zeker ook aangeboden ;)
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

19-06-2007 18:38

kan op slot dankzij rinus. Ga de drie kamer knoop gebruiken die hij zeer goed heeft uitgelegd. Bedankt he :D
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

20-06-2007 08:45

Julius Langenberg schreef:kan op slot dankzij rinus. Ga de drie kamer knoop gebruiken die hij zeer goed heeft uitgelegd. Bedankt he :D


:wink:
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl