korte hair


Plaats reactie
Rogier van der Vaart

29-01-2007 20:28

Wat me opvalt in voornamelijk Engelse karpertijdschriften en DVD's is dat er met een erg korte hair wordt gevist. Terwijl er in de topics op dit forum toch vaak wordt gesproken om juist de hair langer te maken.

Wat is jullie mening hierover?
Gebruikersavatar
robert klapman
Berichten: 342
Lid geworden op: 11-01-2006 14:19
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

29-01-2007 21:24

welke tijdschriften bedoel je dan...?

moet trouwens zeggen dat ik ook niet zoown lange hair visser ben
ik gebruik een hait van 1cm en dan volstaat prima :wink:
Robert

Niet zeiken,, Gewoon vissen!!
Danny Disseldorp
Berichten: 233
Lid geworden op: 08-04-2006 22:45
Locatie: denhaag
Contacteer:

29-01-2007 21:40

ik heb meestal 2/3 centimeter er tusse boilie en haak met normale boilie. popup doe ik met zo'n ringetje vast make d rig heet dat ofzo dat is een hele korte afstand tusse haak en boilie. btw 1cm tusse haak vind ik niet echt lang robert :roll: .

mvg,

danny disseldorp
Hou je hoofd koel
peter andrae

30-01-2007 05:36

Afbeelding


Deze foto was eigenlijk voor een andere topic maar okay,met deze rig heb ik een vrij lange tijd gevist nu nog trouwens en vang mijn vissen en het percentage losschieters is 0%.


Ik heb het jaar ervoor met korte hairs gevist en de hair aan een heel klein rvs ringetje geknoopt deze rig haakte prima alleen het percentage losschieters lag iets hoger.

zo blijft een mens wel lekker bezig.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

30-01-2007 10:45

Heren

In Engeland zwemmen nogal veel vissen met een gedeformeerde bek, kortom er is nog weinig 'stofzuiger' aanwezig.
Misschien dat dit een reden is om met een korte hair te vissen.

Volgens mij is het heel moeilijk om de lengte van de hair als bepalende factor te nemen, om vervolgens te kunnen inschatten waar men de vis in de bek gaat haken.
Het is veel beter dat de vis schrikt na de opname van ons haakaas, en vervolgens gaat zwemmen.
Bij volbloed-runs valt mij in ieder geval op, dat de karpers vaak goed gehaakt zijn.
Zonder onnodig bijkomende schade.

Engeland schijnt de bakermat van het karpervissen te zijn, maar lang niet alles wat daar vandaan komt is 'heilig'.

met lang-harige groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Plaats reactie