korda quik links


Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

11-06-2006 20:22

lars van der sluijs schreef:hey,

ik gebruik sinds kort die quik links , dus gewoon een lus aan mijn rig inplaats van een wartel

alleen nu heb ik steeds wanneer ik de lus aan die quik link wil schuiven dat mijn onderlijn bij de lus beschadigd

weet iemand hier een oplossing voor?

PS : had de lus en link al nat gemaakt maar dat hielp niet


Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken als je je rigs regelmatig vervangt, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Mocht je een rot gevoel blijven houden als je aan de waterkant zit te wachten, waarom dan niet gewoon weer een wartel aan je rigs bevestigen? Bevestig je dien gewoon aan de quicklink.

Mvg,
Maarten
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

16-06-2006 11:09

Als ik je mag wat aanraden. De quick links van Gardner Tackle zijn veel makkelijker in gebruik. Ze bestaan uit een spiraaltje waar je je lus moet inwikkelen. Superstevig en uiterst efficiënt.

grts tom
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

17-06-2006 14:41

tom langens schreef:Als ik je mag wat aanraden. De quick links van Gardner Tackle zijn veel makkelijker in gebruik. Ze bestaan uit een spiraaltje waar je je lus moet inwikkelen. Superstevig en uiterst efficiënt.

grts tom


Of gebruik die van fox. :wink:
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

02-07-2006 23:48

Of gebruik quick-lock swivels (pb heeft ze, korda geloof ik ook). Ook een systeem om snel onderlijnen mee te verwisselen, alleen komt je onderlijn dan direct in je wartel (die weer vast zit in de safetyclip) te zitten. Even een sleeve eroverheen en klaar. Zo vis ik sinds kort. Makkelijk en het werkt goed.
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

17-07-2006 19:01

Moet zeggen dat ik eerst wat sceptisch was over het feit dat je de onderlijn met een lus moet bevestigen en niet zoals gewoonlijk met een gewone wartel met een (grinner) knoop ofzo. Maar een goede lus is volgens mij echt wel stevig genoeg, zeker omdat het oppervlak van de Quiklink waar de druk van de lijn op komt toch iets groter is dan van een reguliere wartel.
Dus ondanks de lus i.p.v. knoop ben ik tevreden. Vis veel op de Maas en daar is het prettig om snel van onderlijn te verwisselen, daar de haken erg snel bot zijn (stenen op de rivierbedding).
Ook heeft de lus een zware dril met een grote vis (in Frankrijk) doorstaan, iets wat mijn vertrouwen erin versterkt!!
carpangling rocks society sucks
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

21-07-2006 13:17

Waar het over ging; de rig zou beschadigen. Was je dan evt ook zou kunnen doen is; een ringetje aan je rig knopen ipv een lusje. Je kent ze wel denk ik van pb of korda. Het ringetje is van metaal, dus... geen lijn meer die beschadigd raakt ;)
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

21-07-2006 13:29

Peter Baan schreef:Waar het over ging; de rig zou beschadigen. Was je dan evt ook zou kunnen doen is; een ringetje aan je rig knopen ipv een lusje. Je kent ze wel denk ik van pb of korda. Het ringetje is van metaal, dus... geen lijn meer die beschadigd raakt ;)


Houd dat ringetje een dril met een vis van 20-30 pond die de struiken/lelies in gaat? Mij te gevaarlijk...
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

21-07-2006 13:31

Denk dat je aan die ringetjes kan hangen,breken niet zo snel.
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

21-07-2006 13:33

Er zijn er genoeg die zo vissen. Zelf doe ik het niet, ik heb nooit problemen met het beschadigen van de lijn.
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

21-07-2006 13:33

Simpel gezegd:

Die dingen zijn gemaakt voor het maken van bijvoorbeeld een Claw-rig, niet voor het gewicht van een vis. Ik zou zeggen probeer het uit, maar dan kan je beter op een andere manier gaan vissen dan met quicklinks van Korda. Gewoon die van PB of X2(ja je leest het goed, prima dingen) gebruiken en klaar!
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

21-07-2006 13:38

ho ho wij lopen de kwiklinkjes niet af te zeiken. De kwiklinkjes van korda zijn perfect. Ik vind het een prima ding. Alleen het ging erom dat de lijn zou beschadingen. En ik gaf alleen aan dat er mensen zijn die ringetjes pakken ipv lusjes knopen. En je moet niet vergeten dat er veel verschillende ringetjes op de markt zijn. Test de ringtjes die je hebt liggen maar eens uit. Ik denk dat je er van staat te kijken hoeveel kracht erop kan komen te staan.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

21-07-2006 13:47

Marck de Jongh schreef:Simpel gezegd:

Die dingen zijn gemaakt voor het maken van bijvoorbeeld een Claw-rig, niet voor het gewicht van een vis. Ik zou zeggen probeer het uit, maar dan kan je beter op een andere manier gaan vissen dan met quicklinks van Korda. Gewoon die van PB of X2(ja je leest het goed, prima dingen) gebruiken en klaar!


Ze worden ook veel gebruikt in rigs zoals de weed en triggerrig.Ringetje is 1 van deel,trek je echt niet zomaar stuk.
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

21-07-2006 15:19

Ik weet het, maar als jij daar 15 kilo aan hangt, met stoten en trekken van de vis, denk ik dat hij wel verbuigt/breekt. Probeer het inderdaad maar is uit, ik ben benieuwd! Ik heb overigens geen problemen met lijnbeschadigingen, vandaar...
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

21-07-2006 16:11

Maar dan heb ik nog iets. Je hebt het nu over 15 kilo, maar dan weet ik niet met wat voor lijnen je vist, maar dan gaat toch je lijn het eerder begeven ben ik bang. Maar laten we deze discussie verder maar ff sluiten, want we gaan het forum een beetje ''vervuilen'' zo.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

21-07-2006 23:37

Die ringetjes zijn echt wel sterk genoeg hoor.

Ik heb met die stick-clips in de kleinste maat dat die bruine Korda siliconen sleeves (doormidden geknipt anders zit ie over de lus van de onderlijn heen) nogal makkelijk van de clip afglijd.

Behoorlijk irritant als je binnendraait en die sleeve zit op je haak. :(

Zijn er anderen die dit ook hebben?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

22-07-2006 01:09

Eus Molewijk schreef:Die ringetjes zijn echt wel sterk genoeg hoor.

Ik heb met die stick-clips in de kleinste maat dat die bruine Korda siliconen sleeves (doormidden geknipt anders zit ie over de lus van de onderlijn heen) nogal makkelijk van de clip afglijd.

Behoorlijk irritant als je binnendraait en die sleeve zit op je haak. :(

Zijn er anderen die dit ook hebben?


Stick-clips waar jij het over hebt heb ik nog nooit van gehoort..
Alleen Korda clip maar daar blijft het allemaal prima op zitten
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

22-07-2006 11:02

Eus,

Het lijkt me dat een Stick clip zo is gemaakt dat je hem in de stick kan trekken, omdat er geen uitstekend pinnetje is als bij de Quick Links zal je ook geen sleeve hoeven te gebruiken. Heb je het probleem van het schuiven op de haak ook niet. De sleeves zijn wel nodig bij de Quick links, anders bestaat de kans dat de onderlijn tijdens de dril los kan schieten of iig niet geheel goed zit (op een van de twee ijzeren bochten) en daardoor een gedeelte van zijn kracht verliest.

Quick Link Criticasters,

Zelf vis ik nu met de Quick Links sinds dat ze op de markt zijn, ideale uitvinding en ze zijn meer dan sterk genoeg, neem dat maar van mij aan. 15kg, zoals aangekaart, hoeven ze niet eens te kunnen houden, anders breekt eerst de lijn, de hengel, ect. Dan is pas het clipje aan de beurt. Ben ze nu icm de Link Loops (druppelvormige ringetjes) aan het gebruiken, zo is hetalles een nog sterkere verbinding en heb je niet meer het probleem dat je de lussen er lastig opkrijgt. Metaal op metaal werkt wat gemakkelijker.

Zou zeggen, geef die dingen eens een kans, ideaal item voor in de tacklebox!
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

22-07-2006 17:34

Daar zit wat in Bart.

Ik vind het systeem toch niet echt super, met een 15cm lang onderlijntje van Hybrid met de laatste paar cm bij de haak gestrip had ik nogal eens dat het laatste gestripte stukje toch alsnog om m'n leadcore leader sloeg.

Ik ben nu terug naar helemaal soepel, wel met een lusje aan het eind en dan bevestigd aan zo'n wartel met zo'n haakje, afgewerkt met een Fox anti-tangle sleeve.

Dit heb ik tot nog toe niet in de war gegooid.

Helaas is dit systeem niet echt te gebruiken met onderlijnmateriaal als Hybrid.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."