Einde van de winter is weer bijna aangekomen….eindelijk. Natuurlijk heb ik wel de hele winter doorgevist maar het is toch niet de fijnste periode om te vissen ! Maar ja hiervoor het ik niet deze topic geopend maar dit is een beetje een openingetje

Deze topic gaat eigenlijk over de rig’s die jullie gebruiken. Natuurlijk zijn er al zoveel topics over rig’s geopend, maar daarin word eigenlijk vaak alleen maar gezegd welk materiaal ze gebruiken en een plaatje erbij. Aan zo’n topic heb je eerlijk gezegd vrij weinig aan . Natuurlijk wel leuk om al die rigjes te bekijken maar je leert er op zich maar weinig van. Na heb ik deze topic geopend om een topic te creëren die vooral informatief is. Dus hetzelfde als die andere topic maar dan een stukje info erbij waarom , wanneer , hoe enz….. je ze gebruikt.
Jullie moeten er zelf maar een beetje een draai aan geven, dus gewoon een paar rigs (misschien een plaatje ervan) beschrijven die jij graag gebruikt en dan ook waarom, wanneer enz…. Het liefst dus ook zoveel mogelijk info erbij. Vooral de voordelen en nadelen ervan. Misschien ook leuk om te schrijven hoe jij misschien je rig in verloop van tijd steeds een stukje hebt aangepast, als dit het geval is, en waarom je deze aanpassingen gedaan hebt.
Door deze topic kun je andere mensen wat dingen leren over rigs en misschien dat jij er ook nog wat van leert. Misschien dat jullie en ik misschien een wat duidelijker idee krijgen (als dit nog mogelijk is) over de voor en nadelen van haken,onderlijnenmaterialen, enz…
Misschien dat het wel een werkje is voor de mensen die het erop willen zetten om alles te beschrijven en misschien wel te scannen of er foto’s van te maken, maar ik ben jullie zeer dankbaar als jullie dit zouden doen ! Elke rig is welkom , als er maar argumenten worden genoemd.Maakt niet uit voor welke situatie hij gebruikt word ! Blubber-rigs, zandbodem-rigs enzzz … het maakt niet uit.
Ik hoop dat het een informatieve topic gaat worden.
Gr Wouter…