Ervaring met wartelloos lood vissen...??


Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-03-2006 11:10

Maik van de Camp schreef:Ik denk dat het loodverlies meer aan je loodclips licht dan aan het lood zelf. Die foxclips zijn echt kut.


Had het over het verwisselbare inline-lood ;)

Overigens, nog nooit lood kwijtgeraakt met die Fox clips, zekeren met een PVA-stringetje voorkomt een hoop al tijdens de worp, zeker als je met stringers of worstjes vist.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Willem Barnas

02-03-2006 12:11

Moi,

Dat die Fox-clips kut zijn is niet waar, de rubbers zijn kut, maar daarom moet je er ook gewoon een Korda rubber overheen drukken. HEb al een aantal variaties op clips gebruikt en ik moet zeggen dat die Fox toch het beste bevalt; hij schiet NOOIT van de wartel, Korda doet dat wel, Locjaw slijt snel etc. etc. Doe mij dus die Fox maar met een Korda rubber erop.

Jo,
WB 8)
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

02-03-2006 12:15

De metalen versies van Ashima vind ik zelf het stevigst.

Die kordadingen braken (?) bij mij als ik met een goed stuk lood moest smijten.
Nu met de metalen beugeltjes op de clip heb ik dat niet meer.

Bijkomend voordeel; de kosten de helft.

Gr. Frank
Willem Barnas

02-03-2006 12:16

EN:

Voor diegenen die de shockleader sleeves van Korda beu zijn (ik dus) heb ik nog een tip voor veilig met inline lood vissen (op dikke voorslagen of hele zware lijnen):

Trek de harde plastic insert uit het lood, schuif een tube op de lijn, schuif het lood op de lijn, schuif een rubber van Korda op de lijn met de dikke kant naar de rig. Knoop een rig aan, trek de wartel vervolgens in het Korda rubber, schuif de tube er in, trek het lood over het rubber met de wartel erin. Klaar. Hier schiet je wartel NOOIT uit en het werkt beter dan die koleresleeves. HEt scheelt ook nog eens dat je nooit meer aparte sleeves hoeft te kopen...

Ook die Armaled rubber dingen zijn super trouwens, maar bovenstaande bevalt me het allerbeste.

Tot zover OFF-TOPIC, maar in mijn ogen wel een leuke tip.

Jo,
Willem 8)
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

02-03-2006 15:56

Willem,

Dat slappe geauwehoer van je, nog wat vertellen over m'n lood problematiek? Wacht maar, ik neem wel zo'n belgje voor je mee...
Oom Barnas.

Buig het oogje wel wat uit voor soepel gebruik


Sven, leg eens uit?

Zelf vis ik met armaled lood en armaled lock jaw (toevallig hoor), ik heb nergens geen problemen mee. Raak mijn lood niet kwijt.
In het lock jaw systeem zit een PB Quick lock swivel en als voorslag gebruik ik PB red ant. Een fox slider op m'n lijn om de eerste meters op de bodem te houden.

Ik denk niet dat er echt een oplossing is en dat de safetyclip zonder wartel nou eenmaal ongelukkig kan landen :cry:
Dus ik weet niet of ik dit met vetrouwen toe kan passen.
Willem Barnas

02-03-2006 16:37

Jo Bro,

Doe dat maar niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:evil:

Alhoewel België me de laatste tijd wel aanstaat :wink:

Hoi,
WB :P
Gebruikersavatar
Bram Wijnhoven
Berichten: 228
Lid geworden op: 09-07-2005 21:10
Locatie: tussen voor en achtertuin
Contacteer:

02-03-2006 16:45

ik gebruik altijd die van korda
heefd me nog nooit in de steek gelaten.
je kan iemand anders bewonderen om zijn presaties, maar onderschat jezelf toch ook niet!
_________________________________
pb, 41pond schub schoon aan de haak!
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

02-03-2006 16:53

Je kan veel zeggen, maar Willem heeft hier wel een punt.....!!

En naar mijn idee een goede ook!

Probeer het maar eens, werkt perfect.
==--- catch your dream ---==
Willem Barnas

02-03-2006 17:55

Jazekers,

Zo doe ik dat al een jaar en vaak zelfs ook in combinatie met héle zware loden, nog nooit trubbels gehad en als een vis vastloopt schiet die clip toch wel open, dus dat die Korda rubber er wat stroef op zit, boeit niet.

Ook die inline versie met dat Korda rubber werkt geweldig!!!

Jo he,
W 8)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-03-2006 07:55

Paul Rustwijk schreef:Willem,

Dat slappe geauwehoer van je, nog wat vertellen over m'n lood problematiek? Wacht maar, ik neem wel zo'n belgje voor je mee...
Oom Barnas.

Buig het oogje wel wat uit voor soepel gebruik


Sven, leg eens uit?

.
Het kan wel eens gebeuren dat als ik dat warteltje ervan af heb geknipt, dat dan het boogje waar die wartel aanzat niet wijd genoeg is om op de loodclip te passen. Vandaar dat ik er dan wel eens een staafje insteek, en eventjes goed in de rondte draai, zodat het wat ruimer wordt...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm