zelf combilink maken?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
chris koekoek
Berichten: 146
Lid geworden op: 12-12-2004 18:32
Contacteer:

09-02-2006 13:34

Even een vraagje,maken jullie je eigen combilink.
Of kopen jullie je riglijn,waarbij je een gedeelte afstript om de combilink te maken?
Kom eens kijken bij ons op de site!!
http://www.wf-baits.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-02-2006 13:38

Altijd je onderlijnen zelf maken, scheelt aanzienlijk in de prijs.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

09-02-2006 18:21

Ik knoop ze zelf werkt naar mijn idee beter omdat je dan wel een stuk fluorcarbon heb en een stukje braid.stukje braid wordt verpakt in voer
en de fluorcarbon blijft er buiten mooie presentatie dacht ik zo.dit heb je met lijnen die je strippen kun niet dat het laatste stukje helemaal van fluorcabon is
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

13-02-2006 13:56

altijd maak ik mijn onderlijnen zelf. Je kunt alles wel kant en klaar kopen, maar dat neemt een hoop charme weg van je eigen visserij vindt ik.

Eigen gemaakte boilies aan een eigen rig geeft toch net wat meer voldoening.
Maakt mijn delkim geluid? Dan kom ik mijn tent wel uit!
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

13-02-2006 16:42

Heren,

Volgens mij wordt er niet gevraagd of je moet kopen of zelf moet maken..

On-topic dus: Het zelf maken van een combilink door een stukje stijf nylon (Amnesia, fluorcarbon, etc etc etc) te combineren met een stukje soepele "braid" werkt uitstekend. Het stijve gedeelte is dan ook echt stijf en niet matig stijf zoals bij de Afstripbare onderlijnmaterialen.

Ik heb met beiden gevist, na een tijdje echter ben ik geheel overgestapt op een combilink van afstripbaar materiaal want:

- Minder gedoe met knopen
- Geen extra knoop in je onderlijn, dit verzwakt hoe dan ook de totale eindpresentatie.

Het grote voordeel van zelfknopen met Stijf en braid, namelijk dat het stijve ECHT stijf was heb ik nu ook grotendeels "opgelost". De Extra Stiff green hornet van PB vind ik qua stijfheid dicht genoeg in de buurt komen van een stuk Stijf Nylon. En hiermee is de overschakeling naar afstripbaar onderlijnmateriaal compleet 8)


Groeten Bart
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

13-02-2006 19:09

wel jammer dat ze de jelly wire niet ook zo stijf kunnen maken!
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

13-02-2006 20:42

Gideon Bolink schreef:
killian bruijne schreef:wel jammer dat ze de jelly wire niet ook zo stijf kunnen maken!


Killian,
Deze onderlijn is er ook niet voor ontworpen om stijf te zijn. Deze coating dient alleen als anti-tangle. Ofwel; het zorgt ervoor dat je onderlijn niet in de knup gaat.

Als je een stijve rig wilt kan je wel de Green Hornet gebruiken, of de vernieuwde versie, Green Hornet X-stiff, om maar wat voorbeeldjes te gebruiken.

Mvg,

Gideon Bolink


ik begrijp dat jelly wire tegen het in de war gooien is gemaakt, als ik dan iets stijfers wil mot ik greenhornet nemen, echter valt deze veeeeeeel meer op op een zandbodem,,,,

snappiie?
Plaats reactie