Lengte gestripte stukje coating van een onderlijn.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurg Bergsma
Berichten: 109
Lid geworden op: 28-03-2005 19:35
Locatie: Hengelo

18-12-2005 20:14

ik twijfel altijd nog over de lengte van het gestripte stukje coating voor de haak/krimkous.

hoelang doen jullie nu altijd?

mooi kort, ongeveer 5 mm, zodat je het minder snel in de knup gooit, maar de haak minder bewegingsvrijheid heeft. de haak komt zo minder ver in de bek, maar door krimkous vergroot die afstand al.

of een paar cm, zodat de haak wel mooi vrij kan bewegen, maar je het zootje eerder in de knup gooit. zon lang stuk, kan mooi om de tube heen draaien, en dan door de onderdoor, en je hebt een mooie knup.
ik heb wel soort van lijnafhouder, een stuk tuber van 5 cm, over de wartel, kwiklink en lus. maar dit ziet er wel een beetje lomp uit, en ik weet niet of de vis er voorzichtiger van wordt.

wat vinden jullie, en vooral waarom?
Second Place, First Loser
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

19-12-2005 14:30

ik strip ongeveer 1 cm eraf

t maakt volgens mij niet veel uit hoeveel als er maar iets ruimte is
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

19-12-2005 15:28

Dat gestripte stukje is om je haak meer bewegingsvrijheid te geven. hoe groter je dit stuk maakt, hoe makkelijk de haak in de bek kan draaien naar de onderlip. Ik maak mijn rigs van green hornet of jelly wire, gebruik een kwart cirkel stuk krimpkous aan de haak en strip boven deze krimkous een 3,5 tot 4,5 cm. In mijn ogen heb je dan de meeste optimale verhouding tussen draaien ne niet snel in de war gooien...

Stefan
Gebruikersavatar
rik ligthart
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-09-2005 22:02
Contacteer:

19-12-2005 17:04

Ik strip verschillende centimeters maar d.m.v een anti tangle tube voorkom je dat als je een soepe onderlijn gebruikt het in de war komen voorkomt.

Dus strip ik vaak een iets groter deel af als normaal want omdat het in de war komen toch niet meer gebeurd en de haak veel beter kan inhaken.

Dus hierdoor kan je alle kanten op.

Mvg,
Rik
Gebruikersavatar
Jurg Bergsma
Berichten: 109
Lid geworden op: 28-03-2005 19:35
Locatie: Hengelo

19-12-2005 21:52

lol, ook met antitangle kun je je spul in de war gooien. en dat gestripte stukje wil heel graag net een paar keer erom heen draaien, en dan weer eronder door en je hebt een echt knoop.

en ik heb ook antitangletube(wie niet?) en ik gooi het toch wel es in de knup, zal niet de enigste zijn
Second Place, First Loser
Gebruikersavatar
rik ligthart
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-09-2005 22:02
Contacteer:

19-12-2005 21:57

Sorry maar ik nooit

Bv: GH is vrij stug en dit gaat echt niet zo hop een paar ik rond die anti tangle tube en dit heb ik dan ook nooit gehad...ook met de wat verdere afstanden.

Ook met soepe onderlijnen zoals Fox Snare gooi ik nooit in de war :roll:

Maak die Anti Tangle gewoon wat langer met wat handige maniertjes.
Plaats reactie