Rig-vraagje


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

09-08-2005 23:42

Ik ben een aantal dagen geleden begonnen om mijzelf te verdiepen in het maken van onderlijnen. Ik ben een beginnend karper-visser en vang met mijn huidige onderlijn (standaard lijntje) erg slecht.

Nu heb ik veel verschillende onderlijnen de revue zien passeren, en daarbij alle benodigde materialen. Ik ben van plan om de trigger-rig te gaan maken en kijken of deze geschikt is op het viswater waar ik veel vis. Redelijk druk bevist water met zomers veel beplanting.

Nu ben ik vandaag met mijn briefje benodigdheden naar de winkel gegaan, en daar kwam het eerste probleem. De verkoper kon mij niet helpen aan krimpkous, en een andere zaak wist niet waar ik het over had.

Kunnen jullie mij vertellen waar ik wel krimpkous kan kopen? Is dit normaliter in een hengelsportzaak verkrijgbaar of moet ik hiervoor naar een andere zaak.

Ik hoop overigens dat het expirimenteren met verschillende rigs mij betere vangsten opleverd. Ik vis nu reeds 1.5 jaar, en heb binnen deze tijd in Nederland 2 vissen gevangen en een 3-tal verspild tewijl ik bijna al mijn vrije tijd aan de waterkant doorbreng.

Groet,

Aad Dijkstra
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

10-08-2005 00:06

Aad of Arjan...wat jij zelf wil.

Ik kan uit je profiel niet opmaken waar je vandaan komt om je eventueel door te verwijzen naar een winkelier die het wel heeft.

Maar normaliter heeft elke Hengelsportzaak met een ruime karper afdeling krimpkous op voorraad.

Anders bel even de winkels bij jou in de buurt op voordat je er heen rijd.


Groetjes Marcel.

En welkom op het forum trouwens... :D
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-08-2005 00:12

Hoi,
Krimpkous kan je normaal gesproken gewoon in de hengelsportzaak halen, bijv van het merk PB. Kan je er daar niet aankomen, een elektronicazaak heeft het zeker, let alleen op dat de krimpous die je koopt stug genoeg moet zijn.

Overigens zou ik je aanraden om, als je in die anderhalf jaar maar 2 vissen hebt gevangen, op een makkelijker water te gaan vissen. Dit soort wateren liggen niet altijd zo mooi en de vissen zijn vaak wat kleiner, maar om op moeilijkere wateren succesvol te zijn heb je ervaring nodig, die doe je het snelst op door veel te vangen. Bovendien leer je zo vele malen sneller.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

10-08-2005 00:28

Ik woon zelf in Donkerbroek (Friesland). De dichtsbijzijnde grote hengelsportzaak is steenwijk of heerenveen, voor mij niet meteen naast de deur, maar je moet er wel wat voor over hebben :wink: . Ik zal morgen meteen bellen...

Het water waar ik zelf regelmatig vis is een kleine (oude) zandput geweest. Het water is +- 1 ha groot met een aantal mooie vissen. Er wordt redelijk veel gevist, en de vissen laten zich inderdaad niet zomaar foppen. Overigens hoor ik verschillende verhalen over op wat voor water je het beste kan leren vissen. De een raad mij aan om op het kanaal te beginnen, terwijl ook het huidige meertje mij aanbevolen wordt. Misschien is een combinatie van beiden wel geschikt. Waarschijnlijk heb ik al teveel uren doorgebracht op hetzelfde water. Geen slecht idee denk ik om ook het kanaal te gaan proberen.

Bedankt voor jullie reacties,

Groet,

Aad
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

10-08-2005 08:53

Aad,

Als ik jouw was zou ik eerst een makkelijker watertje opzoeken, volgens mij meer dan genoeg in het hoge noorden.
Vanuit daar kan je je zelfvertrouwen opbouwen en kan je ook wat expirimenteren met rigs,aas en voeren. Als je voor je zelf hebt uitgemaakt wat de beste combinatie is kan je je wereld verbreden en zul je zien dat een stuk makkelijker gaat.
Laat je niet gek maken door wat anderen zeggen maar vaar je eigen koers, als het puntje bij het spreekwoordelijke paaltje komt sta je toch alleen.

Gr,
Jeroen :wink:
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

10-08-2005 09:18

Bij de weg....welkom
pieter sikkema
Berichten: 147
Lid geworden op: 20-06-2004 15:06
Locatie: amsterdam en heerenveen

10-08-2005 09:38

He Aad welkom op het forum.
Je moet maar ff naar Hengelsport Arnold gaan in Heerenveen. Goede winkel, ik kom er zeer regelmatig. Daar kunnen ze je ook wel het een en ander uitleggen over rigs enzo. De meeste dingen hebben ze wel op voorraad, shrinktube in ieder geval.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-08-2005 17:33

Wat dacht je van online bestellen?

http://www.goedkopervissen.nl/index.php ... 6_146_1941
Neem de 1,6 mm variant.
Onderaan midden.


Of die van PB via Raven:

http://www.raven.nl/catalogus2005/html/ ... p1179.html

Je betaald dan wel bezorgkosten maar is goedkoper dan met de auto moet je maar rekenen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

10-08-2005 21:58

Op aanraden van een collega vandaag naar een hengelsportzaak in Leek geweest, +- 15 minutjes rijden, maar de producten die ik nodig had heb ik nu dus dat scheelt. Het personeel heeft me goed geholpen en ben zelfs nog met een aantal handige tips naar huis gegaan waardoor ik vast en zeker (nu ff afkloppen :wink: ) meer vis ga vangen. Ik hou jullie op de hoogte,

Groet,

Aad
Ik zet mijn huupie in
Plaats reactie