vraagje

Plaats reactie
Rob de Boer

08-08-2005 14:48

Dames,

Ik heb geen fototoestel dus ik kan het jullie niet laten zien, ik ga het proberen uit te leggen.

We kennen allemaal (denk ik) de krimpkous truc. Daarmee verlengen we de haaksteel.

Nu komt normaal de lijn uit de krimpkous vandaan en gaat dan naar je lood. Maar nu zag ik van de week een tuigje (kant en klaar) waar de lijn ter hoogt van het oogje van de haak, uit een gaatje in de krimpkous naar buiten kwam.....ik bedenk me net dat ik het kan tekenen in paint. :wink:

Afbeelding

Kijk, dit bedoel ik.

Vraagje, moet de lijn er uitkomen zoals op tekening of aan de andere kant?

Vraagje, hoe heet deze montage?

Vraagje, is deze lijnmontage beter dan waneer hij aan het einde van de kous eruit komt?

Rob.
Jeroen Leuven

08-08-2005 15:00

Meisje,

Dit is de line-aligner rig en zoals je um heb omschreven is de enige juiste manier.
Dit bevorderd het kanteleffect van de haak tijdens de inhaking.
Als je bv de no escape haak van PB neemt volstaat alleen een krimpkous omdat de haakoog naarbinnen staat. Maar bij een longshank haak verleng je met een krimpkous alleen de haaksteel zonder die o zo belangrijke hoek (weet niet meer precies het aantal graden) ten opzichte van je onderlijn.

Gr,
Je moeder :wink:
Laatst gewijzigd door Jeroen Leuven op 08-08-2005 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob de Boer

08-08-2005 15:06

MaAfbeelding

Dank voor het snelle antwoord. Inderdaad, nu vind ik hem op internet.

Bedankt.
Plaats reactie