jelly wire pb


Plaats reactie
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

23-05-2005 23:46

heb zondag morgen een rig geknoopt van jelly wire 2 stuks om precies te zijn wat heb ik gedaan een stuk van 40 cm genomen 12 cm afgestirpt lus geknoopt haak aan geset met nonot krimpkous van 2 cm op de helfd van de steel ligte ronding aangebracht en boven de krimpkous hield ik nog 2cm soepele lijn over en aan het eind een 8 knoop voor de lus aan de saftyclip van fox gehangen en ben om 1 uur tot 5 uur gaan vissen resultaat 6 vissen geland op 1 hengel en 2 verspeelt is deze vangst aan de onderlijn toe te schrijven of was dit puur mazzel :roll: :roll: :roll: :roll: :P :D
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

24-05-2005 07:05

Ik ga voor de mazzel. Ik heb diverse onderlijnen gemaakt met Jelly wire maar niets meer gevangen dan "normaal".

Of jij kan ze beter knopen. :wink:
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-05-2005 08:09

Remon,

Ben nog nooit zoveel vissen verspeelt...

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

24-05-2005 11:59

Ik vind het eerlijk gezegt niet zo'n super resultaat. Leuk dat je 8 aanbeten hebt gehad. De 2 verspeelde gaat het mij dus meer om.
Er komen enkele vragen in me op.

Hoe zijn ze verspeeld (obstakels, tijdens de aanslag, lijnbreuk of gewoon een ouderwedse 'losser')?

Verspeel je wel vaker op dat water?

Waren de onderlijnen exact het zelfde?

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

24-05-2005 17:27

de onderlijnen waren allebij het zelfde

het ging om lossers maar wat ik typerend vond dat dat alleen maar met de laatste twee vissen ging en niet tussendoor de haak was nog wel scherp

er waren geen opstakels

lossers gebeuren wel vaker
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

24-05-2005 19:56

welke haak heb je gebruikt?
Gebruikersavatar
Leon vd Graaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 10-05-2002 02:00

24-05-2005 20:41

De haak was nog wel scherp? Na hoeveel vissen vervang jij de rig dan? Als ik het goed begrijp ben je met dezelfde rig blijven vissen. Ik vervang na elke vis de rig. En ook na elk contact met iets wat vastligt op de bodem. Klinkt zwaar overdreven, maar als het me (naar mijn idee) per jaar één vis extra opleverd, dan is het voor mij de moeite waard geweest.

Leon
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

24-05-2005 23:31

ik gebruik de pb antieeject dit vooral om de goede eigenschappen van deze haak in samenwerking van krimpkous en lichte bocht in de krimkous



en voor de 2e vraag als een stek loopt en ik geen verkeerd gevoel bij de rig heb dan vervang ik hem niet zo snel maar aan het einde van de sesie dan gaat hij er wel af voor een nieuwe rig

maar wat vinden jujllie van de jellywire en wat voor rigs knopen jullie er mee
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

25-05-2005 12:15

dat snap ik niet, waarom je haak vervangen na elke vis? wordt beetje prijzig niet waar? kan je niet beter kijken of de haakpunt er nog goed uitziet en dan kritisch kijken? dat doe ik altijd, 's nachts pak ik er gewoon de koplamp bij.
heeft volgens mij geen nut, om de vis vervangen wel maar na het eind van de sessie absoluut niet, hoezo zou de haak dan opeens stomp worden?
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

25-05-2005 13:00

jeroen postma. schreef:dat snap ik niet, waarom je haak vervangen na elke vis? wordt beetje prijzig niet waar? kan je niet beter kijken of de haakpunt er nog goed uitziet en dan kritisch kijken? dat doe ik altijd, 's nachts pak ik er gewoon de koplamp bij.
heeft volgens mij geen nut, om de vis vervangen wel maar na het eind van de sessie absoluut niet, hoezo zou de haak dan opeens stomp worden?


Vind het inderdaad ook een beetje onzin.
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

25-05-2005 16:20

blijkbaar nog niet op in de buurt van basalt gevist :lol:

Leuk dat je er goed op vangt remon, het ligt waarschijnlijk niet aan de onderlijn.. 2 lossers kan gebeuren toch ik heb af en toe ook weleens zo'n periode dat ik er ineens paar los en dan een hele tijd weer niets terwijl de onderlijn precies hetzelfde is.

Pascal
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

25-05-2005 18:04

misschien gewoon eens een langere hair monteren, kan ook al veel doen, de haak krijgt dan nog meer bewegingsvrijheid ivm draaien.

Ik gebruik ook deze lijn en deze haak en ook een naar binnen gebogen krimpkousje en heb daar zeer goede resultaten mee, probeer eens gewoon een langere hair.

Elke vis je onderlijn vervangen wordt inderdaad een kostelijke affaire, ik doe het na elke sessie of na een vis of drie - vier, of nadat ik ergens heb vastgehangen, ik controleer wel steeds of de punt nog scherp is, is hij na de eerste vis bot, ja dan gaat hij er direct af natuurlijk.

De lijn zelf vind ik super goed, wel een hoog drijfvermogen, maar dat lossen we dan weer op door wat putty aan te brengen.

GRTZ purple Peeke
Greets Gino
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

27-05-2005 14:23

Je kan ook gewoon je rig vervangen na iedere vis, en 's ochtends kijken of de haak nog goed is.. Als je dat warteltje van Korda of PB pakt (ben de naam weer kwijt) kan je de rig er zo inlussen binnen 5 seconden tijd.

Je zal die ene big er maar aan krijgen en em dan verspelen omdat je te "vuil" was om de rig te vervangen.
Daarnaast, als ik voor iedere gevangen vis mijn haak zou vervangen..50 cent per haak ongeveer, nou dat heb ik er écht wel voor over. Je hebt toch ook geld voor foxpiepers etc. etc? De rig vangt de vis, niet je pieper ofzo..

Groetjes,
Stefan
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

27-05-2005 14:30

Stefan Slechten schreef:Je kan ook gewoon je rig vervangen na iedere vis, en 's ochtends kijken of de haak nog goed is.. Als je dat warteltje van Korda of PB pakt (ben de naam weer kwijt) kan je de rig er zo inlussen binnen 5 seconden tijd.

Je zal die ene big er maar aan krijgen en em dan verspelen omdat je te "vuil" was om de rig te vervangen.
Daarnaast, als ik voor iedere gevangen vis mijn haak zou vervangen..50 cent per haak ongeveer, nou dat heb ik er écht wel voor over. Je hebt toch ook geld voor foxpiepers etc. etc? De rig vangt de vis, niet je pieper ofzo..

Groetjes,
Stefan


Je kan toch gewoon met de hoofdlampen kijken en voelen of de haak nog scherp is en of de onderlijn nog goed is. Zo niet doe je er een andere op. Maarjah, dit zijn meningen.
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

28-05-2005 08:20

he karpervissers ik heb gisteren een schub gevangen van 28 pond werkelijk een beaty helemaal gaaf en een bek zo groot daar past makkelijk een 40 mm bollie in super gewoon ik blijf nog wel even vissen met jellywire bedankt PB Product :wink: :wink:
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

28-05-2005 09:02

remon van dusschoten schreef:he karpervissers ik heb gisteren een schub gevangen van 28 pond werkelijk een beaty helemaal gaaf en een bek zo groot daar past makkelijk een 40 mm bollie in super gewoon ik blijf nog wel even vissen met jellywire bedankt PB Product :wink: :wink:


Haha, ik denk dat je hem met een ander onderlijnmateriaal ook wel had gevangen, MAAR vertrouwen is het belangrijkst. Gefeliciteerd met je vis!
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Plaats reactie