Sufix Super Skin/Heavy Skin/Camo Skin/Stealth Skin??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

04-04-2005 15:22

Kan iemand duidelijk aangeven wat het verschillen tussen deze gecoate onderlijnen zijn? Als ik alle beschrijvingen lees dan wordt het wat verwarend. Het enigste verschil wat ik kan zien is de kleur...

Welke van deze onderlijnen zijn het best geschikt voor een standaard combi-rig? En wie heeft ervaring met deze onderlijnen?

Alvast Bedankt!

Groeten, Koen
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

04-04-2005 16:19

Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

04-04-2005 18:27

mmm... staat een hoop info, maar blijf het erg moeilijk vinden al die verschillen. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Als ik het zo bekijk lijkt me de Camo Skin het beste, als ik het begrijp is de skin het stijfst. Kan je Camo Skin een beetje vergelijken met bijvoorbeeld Green Hornett? Heeft iemand ervaring met Camo Skin?

Mvg, Koen
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

04-04-2005 23:21

Koen,

Om eerlijk te zijn: Ik heb ook wat van Sufix gebruikt, maar ik vond het waar-
deloze rotzooi! :wink:
Pb en Kryston zijn qua onderlijn materialen veel beter, naar mijn mening...!

groetjes Benny
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

05-04-2005 09:56

Ik heb gebruikt de heavy skin, hij is wat minder stijf dan de GH van PB. Wat mij betreft een groot voordeel ten opzichte van de lijn van PB. Probleem van de heavy skin vind ik dat de lijn binnen in de coating nagenoeg wit is. Maar ja als goede oplossing is bedacht dus de camou skin. Waarin de gevlochten lijn in de kern dus mee kleurt met de coating.

Nu gebruik ik veelal de camou skin nog, of de lijn van PB (green hornet) Aangezien de suffix lijnen een stuk zachter zijn dan die van PB geniet die toch meer mijn voorkeur. Veel hangt af van bodem, water en of ik moet werpen of niet!!

In ieder geval ben ik best content met de lijnen van suffix.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-04-2005 12:00

Rene,
Waarom vind je het een voordeel als die lijn soepeler is? Ik vind het voordeel aan de green hornet juist dat het gecoate deel mooi stijf blijft. Op die manier kan ik precies de lengte van het soepele deel bepalen. Als ik een volledig soepele onderlijn wil pak ik gewoon ongecoat materiaal.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

05-04-2005 12:51

Daaf,

Ik heb het gevoel dat ik een retorische (eigenlijk 2) vraag moet stellen om tot een goed antwoord te komen.

Wat wil je bereiken met een stijvere coating?

Waarom zou die lijn van suffix niet op de juiste lengte gemaakt kunnen worden?

De lijn wordt over het algemeen gebruikt voor een combi rig (mee eens?) In mijn beleving is het zo dat je dan alleen dat stijve gedeelte nog gebruikt voor het niet in de knoop gooien van de lijnen. anti blow back geneuzel kan geen sprake van zijn, want het is immers een combi. De coating van de suffix is net hard genoeg om het in de knoop komen van de lijn bij het ingooien te voorkomen. De coating is ook net hard genoeg on eventueel witvis gespuis niet de lijn in de war te doen zwemmen. En de allerbelangrijkste rede is dat bij een takje of een steentje de lijn net zacht genoeg is om door te buigen wanneer deze er voor de helft overheen hangt. Met name op zachtere bodems waarin het lood enkele centimeters in de bagger getrokken wordt zal de lijn van PB met een pop up rechtop blijven staan. met suffix zal deze toch eerder doorbuigen.

Voor wat betreft het strippen van de onderlijn op de juiste lengte is voor mij echt een raadsel van wat jij bedoeld. Maar ik ben het probleem nog niet tegen gekomen.

Overigens gebruik ik ook zeker wel de Graan hornet, immers hoe stijver de lijn hoe minder kans op het in de war gooien van de lijn. Maar een voorwaarde voor mij om de lijn te gebruiken is dat ik zeker moet weten dat de bodem wel hard is of in ieder geval hard genoeg. En dan nog zou ik hem alleen gebruiken wanneer ik moet ingooien. Anders zie ik niet in waarom ik niet een zachtere lijn zou gebruiken als ik hem toch goed kan neerleggen op de stek.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

05-04-2005 23:05

Bedankt voor de heldere uitleg!

Ik ga binnenkort de camo versie eens proberen.

Mvg, Koen
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

07-04-2005 19:37

Benny,

waardeloze rotzooi?Hoe kom je daar bij,wat een onzin!
Ik gebruik dit matriaal van sufix al een jaar of 2 en ik kan niets anders zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.
De kleuren zijn niet enige veschil,de coating van de heavy is ook weer steviger dan die van de super skinn.
Alle 4 zijn ze super,ligt alleen een beetje aan in welke omstandigheden je je rig in wilt zetten,en waar jij je voorkeur aan geeft.

probeer ze gewoon en je komt er van zelf uit!
Ik heb ze ook alle 4 in mijn rig en tackle map zitten.
En ja ook de kryston en de pb green hornet,en toch gaat mijn eerste voorkeur uit naar de sufix.
En niet alleen omdat het 10 eurotjes schilt. :wink:


Greetz Danny
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

07-04-2005 20:32

Gebruik ook de camo skin, en vind het topspul
de kern is beter als de green hornet want die vond ik te pluizig.

Ben wel benieuwd naar de jelly wire,
maar is die ook zo duur als de greenhornet?
Yves vd Spelt
Berichten: 49
Lid geworden op: 16-07-2004 17:10

07-04-2005 21:50

15lb jellywire is bij harm nuis te krijgen, ter introductie 15 euro. Ik heb vant weekend een schub van 13kg erop gevangen, overdag wel te verstaan in niet al te helder water maar toch. Btje kort dag om het spul nu al de hemel in te prijzen maar ik ben er zeer content mee.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

07-04-2005 23:41

Danny,

Geld maakt mij niet uit, materiaal moet gewoon voldoen! Als ik naar "Sufix
Heavy Skin" kijk, dan kan ik toch niet echt zeggen dat dit goed combi mate-
riaal is. De coating breekt al tijdens het knopen, en z'n coating houd toch niet
z'n lange levens duur... :wink:
Ik heb dus niks tegen Sufix, maar het voldoet gewoon bij mij niet! :wink:

groetjes Benny
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

08-04-2005 02:03

Benny,

Geld is alleen een leuke bijkomstigheid,wat veel belangrijker is dat sufix gewoon goed ondelijn matriaal is,en voldoet in iedere situatie.
En over dat de buitenmantel los laat,heb ik zelf nog nooit last van gehad.
Maar ja,de ene is de andere niet,even goede vrienden :wink: .


Greetz Danny
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

08-04-2005 12:49

Danny,

Inderdaad!
Wat de één slecht vind, is voor een ander wereld spul! :D :P

groetjes Benny
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

08-04-2005 19:02

Dat blijkt benny :D :wink: .

Greetz Danny
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

12-04-2005 18:49

ik heb geen ervaring met de gecoate versies van Sufix. Dit heeft te maken met mijn slechte eerdere ervaringen met Sufix. De SilkySoft, die snel breekt, niet schuurbestendig is en een soort van kinkt. Ditzelfde geldt voor de (volgens mij was het) blend versie. Ben daarom weer terug bij Kryston, en ga binnenkort de PB materialen proberen.

Mvg ANton
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

15-04-2005 19:45

Koen :D ,


Ik heb zelf eens een klosje SuperSkin aangeschaft van Sufix.
Opzich een goede stevige lijn maar hetgene waar de meeste hem voor kopen is om de rig "combi" te vissen........En dat valt weer vies tegen! :-?
De coating is simpel gezegt waardeloos, dus hetgene waar ik de lijn voor gekocht had voldeed totaal niet aan mijn verwachtingen.

Je kan beter een klsoje SnakeBite Gold van Kryston aanschaffen of wat ook een hele fijne lijn is met een superstevige coating is de GreenHornet van PB Products! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

17-04-2005 18:18

oke ik wijk wat van de topic af, maar er is voor mij maar één lijn en dat is Shimano technicum... ik gebruik hem als hoofdlijn maar ook als onderlijn. Geen kink en ijzer sterk!!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

25-02-2007 14:16

Nog meer ervaringen met Camo Skin en Stealth Skin? Vooral de braid ben ik in geïnteresseerd.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

25-02-2007 19:47

Heb zelf net de Sufix Chemeleon lijn gekocht.
Heb er alleen nog maar onderlijnen mee geknoopt(nog niet mee gevangen)
Maar ik kan er nog niks op aanmerken. :roll:
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

25-02-2007 19:57

jurgen heintjes schreef:Heb zelf net de Sufix Chemeleon lijn gekocht.
Heb er alleen nog maar onderlijnen mee geknoopt(nog niet mee gevangen)
Maar ik kan er nog niks op aanmerken. :roll:



Whahahah, als dat nu al het geval zou zijn, zou er iets goed fout zitten nietwaar? :lol: 8)
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

25-02-2007 20:12

Mmm ondertussen heb ik ervaring met de Camo Skin en de SuperSkin. De Superskin vind ik duidelijk de betere van de twee. De coating is duidelijk stugger (al is dit weer niet zo stug als de green hornet bijvoorbeeld) en vooral het braid ervan vind ik heerlijk. Het rafelt niet zo is bij mij nog nooit gebroken en knoop gegewoon erg goed en makkelijk. Nadeel is wel dat deze braid (terwijl de coating donkergroen is) licht van kleur is, zegmaar naturel kleur. Je zou dit als nadeel kunnen zien met camouflage, maar ik heb er absoluut geen nadelen aan ondervonden. De Camoskin heeft dit probleem dus niet, omdat de braid daar ook mooi groen (of bruin, hangt van de versie af) is. Alleen deze braid vind ik minder makkelijk knopen, wat rafeliger, je kent dat soort braids wel, de draden zijn snel uit elkaar te halen. Verder heeft de coating bij deze lijn snel de neiging na een vis al half kapot te zijn waardoor je dus gelijk een nieuwe moet knopen of je haak nu goed is of niet.

Gr, Koen
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

26-02-2007 11:11

Koen, bedankt voor je zeer nuttige input. Dat was dus ook mijn ervaring met de Sufix braids: rafelig/los geweven. Weet iemand (of Koen) of dat dat bij andere Sufix braids niet het geval is?
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

26-02-2007 11:37

zelf heb ik nu 2 jaar super skin gebruikt. vind het top spul!
makkelijk e strippen en rafelt niet. het is ook best schuur bestendig met gh had ik er op die plek na de dril direct rafeltjes op zitten bij de superskin niet. of terwijl top spul en ook niet duur.
groet`n ramon
Plaats reactie