solar hair rings


Plaats reactie
erik flaschwinkel
Berichten: 127
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00
Locatie: spaarndam

08-03-2005 16:08

Een poosje geleden heb ik wat solar spullen van iemand overgenomen.
Hier bij zaten ook een paar zakjes HAIR RINGS.
Nu ben ik druk bezig met het knopen van nieuwe onderlijnen en denk er aan om deze dingen ook eens een kans te geven.

Nu is mijn vraag aan jullie kennen jullie deze dingen en hebben jullie ze al gebruikt en hoe?
En wat zijn jullie ervaringen hier mee.
Mv groet
Erik
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

08-03-2005 19:10

Zijn dat de elastiekjes? Of de rvs ringetjes?

Als het die elastiekjes zijn kan ik je een tip geven, die je én veel geld scheelt én beter materiaal in handen hebt. Ik haal de mijne namelijk altijd bij de DA drogist en het zijn die gekleurde of witte elastiekjes die meisjes altijd in hun haar doen, als je kleine staartjes/vlechtjes dragen. Ideaal, ze zijn erg sterk en stug en veel goedkoper dan die dingen die ze in de hengelsport verkopen. Die braken bij mij namelijk altijd, trouwens! :evil:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
johny blommers
Berichten: 10
Lid geworden op: 03-03-2005 16:15

08-03-2005 20:06

heej

ja ik haal mijn stiekjes voor de rig ook altijd bij de DA of als ik in noot zit mijn klein zusje heeft een beugel met een hele boel van die stiekjes voor de beugel. Werken goed mara wel minder dan die haar stiekjes.

veel succes
erik flaschwinkel
Berichten: 127
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00
Locatie: spaarndam

09-03-2005 12:38

heren ik gebruik ook die DA elastiekjes.
Maar die hair rings zijn twee oogjes met een staafje er tussen kijk maar eens bij solar tackle wat ik bedoel.
Groetjes Erik
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-03-2005 12:49

Ha ha,

Zijn geen RVS ringetjes en ook geen elastiekjes. Ze hebben ze niet bij DA of de beugelsmid.

Hair rings kun je onder andere gebruiken om D-rigs te maken of zelfs als complete hair.

Nee, niet gebruikt Erik. Ik ken ze wel, maar heb er het nut nooit van ingezien.

Iemand anders een idee wat voor leuke dingen je er mee zou kunnen doen?

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

09-03-2005 16:02

Dit zijn ze:


Hair Rings
These specially designed ‘Stand-off Hair Rings’ make hook ejection very much more difficult for the fish. They offer major advantages over standard ‘hair from the eye’ and ‘down the hookshank’ rigs, standing a much greater chance of hooking as bait and hook are held apart.

Stand-off Hair Rings are available in two sizes and are equally effective when using either pop-ups or bottom baits. I would recommend:

5 mm size for baits up to 18 mm
10 mm version for 18 mm and above.


http://www.solartackle.co.uk/
Business End, en kijken bij Hair rings. :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Plaats reactie