Artikel Piet Vogel


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

24-01-2005 10:48

Hoi Piet en andere, Piet het Artikel wat ik net gelezen heb op Totalfishing vond ik heel interesant ik moet zeggen dat ik hier ook vaak over denk! "Camoflage" ik denk als je genoeg aandacht aan je rig besteeds en dan heb ik het over het goed camofleren dat je veel meer aanbeten zult krijgen. maar hoe camofleer je een rig GOED!

Verschillende bodem's

- modder ( donkerbruin)
- Zandplaat ( Lichte kleur )
- kiezels/grind.
- lichte bodem.
- donkere bodem.

Hoe kun je rig goed camofleren als voorbeeldje een bodem met veel natuurlijk planten/wie je rig in rollen met wier of.

Ik denk echt als je goed camofleert dat je versteld staat hoeveel aanbeten meer je krijgt.

hoe denken jullie hierover! en hoe zouden jullie bij deze genoemde bodem's je rig camofleren!

groetjes Kevin
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

24-01-2005 12:04

Kevin,

als je in de buurt van wier vist zou je Dynafil van SPRO als soepel onderlijnmateriaal kunnen gebruiken. Dit is groen/zwart gekleurd. Samen met een groene loodclip, groen lood en een groene tube... Of een onderlijn van fluorocarbon als je een stiffrig wil gebruiken, deze valt sowieso minder op in het water.

Voor een modderbodem zijn er ook wel bruine of zwarte onderlijnsoorten op de markt...

vr gr Sjoerd
Joost Koelen
Berichten: 11
Lid geworden op: 20-01-2005 22:57
Locatie: Delden

24-01-2005 18:32

Kevin,

Ik zou niet te moeilijk doen over camouflage van je rigs. Als je weet hoe slecht zicht een karper heeft moet het voor dat beest onmogelijk zijn om je onderlijn te zien. Ik heb zelf ook enkele observaties gedaan in een klein en helder water met een redelijke hengeldruk. De kleur van je onderlijn maakt niet uit.
Zorg alleen dat deze mooi strak tegen de bodem ligt. Beetje tungsten putty tussen je vingers en de onderlijn door je vingers trekken. Dit wil alleen met een gevlochten onderlijn. Met een fluorcarbon onderlijn is dit minder belangrijk. Dit spul is zwaarder en zinkt uit zichzelf. Zorg er verder ook voor dat je eerste meters lijn ook strak tegen de bodem liggen. Vissen die in de lijn zwemmen schrikken wel degelijk. Het makkelijkste gaat dit met een olivette loodje dat witvissers ook gebruiken. Als alles zo mooi strak tegen de bodem ligt is het veel moeilijker voor de vis om je onderlijnen te ontdekken en vis je dus effectiever.

Succes
Plaats reactie