shot on the hook


Plaats reactie
Barry Franssen
Berichten: 36
Lid geworden op: 01-02-2004 13:57
Locatie: Maastricht
Contacteer:

19-10-2004 14:34

beste mensen,

ik vroeg me even wat af. moet je bij deze rig de hair uitlatenkomen boven de haakpaunt of e bocht.

mvg barry
ren visje ren met een haak in de lip ga je vol door de slip
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

19-10-2004 17:37

Barry,


Er staat nu een artikel over " shot on the hook-rig" op http://www.karperwereld.nl van Robert Campbell :wink:

Zeer informatief artikeltje van onze Robert! 8)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Barry Franssen
Berichten: 36
Lid geworden op: 01-02-2004 13:57
Locatie: Maastricht
Contacteer:

19-10-2004 20:59

Bedankt maar dat had ik al aandachtig doorgelezen :D
Maar nu zit ik nog met mijn vraag. Inverband met de bocht van de haak die dan eventueel tegen de onderlip kan botsen,als je de hair lang laat dus kort bij het oog. Dit lijkt mij te verminderen als je de hair kort laat dus kort bij de bocht.
ren visje ren met een haak in de lip ga je vol door de slip
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

19-11-2004 15:01

Barry,


Mijn stelregel is bij bodemaas dat de hair zo'n 1 cm bedraagt.
Bij zwevend of drijvend aas gebruik ik de hair kort, De reden waarom ik dat doe is dat de haak sneller zijn doel bereikt(snel prikken in de onderlip). Ik heb het eens uitgeprobeert onder mn eigen kant aan t water.
Viste ik m'n hair zo'n 1 cm met pop-up dan prikt je haak minder snel dan als je je hair heel kort laat!
Wel pak ik een maatje groter van haak, 20mm bol op een maatje 6 longshank korda.
Ook gebruik ik de SOTH-rig kort, zeker niet langer als 10cm lengte, let daarbij wel op de hardheid van de bodem! Bij blubber heb je 2 nadelen: Je bol stinkt naar de grond en je bol is pleitos voor vriend karper.
Je kan je bol altijd goed laten soaken in de olie :wink: als je op zachte bodem vist, stinkt ie niet zo snel naar de prut. :wink:
Is niet iets wat bij je vraag zat maar we handig om te weten...... :P
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Plaats reactie