Ashima C310 en C887: scherpte en "houdend" vermoge


Plaats reactie

Welke haak blijft het langste scherp en welke haak heeft het beste "houdend vermogen"

Ashima C310
1
7%
Ashima C887
13
93%
 
Totaal aantal stemmen: 14
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

16-08-2004 15:30

Beste Mensen,

Ik ben een beetje van de klauwhaken aan het terugkomen voor bodem-aas montages. Nu ben ik dus aan het kijken naar de haken van Ashima. Ik heb al onder andere een pakje van de C887 gekregen, en dat ziet er erg goed uit. Maar ik zou graag van de mensen die met BEIDE HAKEN ervaring hebben, willen weten welke het langste scherp blijft en welke haak het beste "houdend vermogen" heeft ?

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Patrick van der Velde
Berichten: 21
Lid geworden op: 02-06-2004 22:27
Locatie: Leiden

16-08-2004 21:13

De 887 is zonder twijfel 1 van de best houdende haken die er te koop zijn.
Vooral in maat 10 :D en wat de scherpte betreft ? ook hiermee weinig problemen hij is niet snel bot/beschadigd en je kan met 1 haak vaak meerdere vissen landen.
Probeer ook de nieuwe korda widegap is, deze is vlijmscherp heel licht en haakt goed hij is alleen sneller bot als de ashima.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

16-08-2004 21:19

Bas,

Klauwhaakje niet meer goed genoeg......! :D

groetjes Benny
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

17-08-2004 09:35

Ha die Benny,

Het zit zo, ik heb volgens mij alle VOOR MIJ interessante klauwhaakmodellen geprobeerd, maar iedere keer valt het tegen. Voorbeelden:

- Drennan Continental Boiliehook: perfect, maar snel bot.
- Nash klauwhaakje: buigen.
- Gardner Talon Tip: dikke punt (belemmert prikken) en bij maat 8 staan ogen open.
- Kamasan B775: snel punten krom/bot en laatst brak maat 6 gewoon af op de bocht.
- Haken van een eigen merk hierzo: buigen.
- Klauwhaken van PB: buigen.

Ook heb ik gemerkt, dat wanneer ik een haak met een rechte punt vis, dat de haakwonden "beter" zijn, m.a.w. minder snijden in de bek en gewoon op de plaats waar in eerste instantie gehaakt is, blijven zitten.

Ik ga daarom zeker ook de klauwhaak van Hayabusa proberen, maar ben ook voor alternatieven aan het kijken, zoals de Hayabusa European boiliehook en deze haken van Ashima.

Hoop dat ik een en ander heb duidelijk gemaakt.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

18-08-2004 23:00

Hoi Benny


Zowel de c310 als de c887 zijn super haken. De c310 zou ik je aanraden in een water waar er geen obstakels zijn en waar je niet teveel druk op de vis moet zetten. Als je echter meer voor het hardere drillen gaat dan raad ik je zeker de c887 aan, supersterk en niet kapot te krijgen.

Als je toch nog eens een klauwhaak wil proberen dan raad ik je aan om de nieuwe C440 Exalibur te proberen. Deze haak is van hetzelfde materiaal als de c887 en bijgevolg beresterk !!

Mvg

Peter
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

19-08-2004 09:59

Hallo Peter,

Bedankt voor uw reactie, maar de C440 Excalibur staan nog niet op de site, dus kan ze nog niet bekijken, maar ga er zeker achteraan!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

20-08-2004 20:21

allereerst wil ik even wat zeggen voor ik reageer: er is veel commentaar over het maken van reclame. dit geval wordt er specifiek naar een product van ashima gevraagd.

De C-440 excalibur is nog niet officeel uit. ( hij staat nog niet in catalogus voor de winkelier) :-)

deze haak zal Ashima voor het 'eerst' verkopen op de beurs in utrecht.

Peter wordt gesponsord door Ashima en heeft hierdoor al de mogelijkheid om met deze haak te vissen.

ik heb zelf ook met deze haak (C-440) gevist. in januari heb ik op een winterwater verschillende rigs met deze haak 'getest' en ben er zeer over te spreken.


back to topic...... persoonlijk ik vis bijna altijd met de 887. deze haak is scherp, buigt niet uit, en wordt niet bot als je er meerdere vissen mee vangt.

de 310 gebruik ik als ik met partikels vis. een vereiste is wel dat je niet dicht bij obstakels ligt en niet zwaar hoeft te drillen. is een vlijmscherpe haak.

groeten Mark
Plaats reactie