Verschil Kryston Multi-strand en Kryston Super Nova


Plaats reactie
Joris Janssens
Berichten: 122
Lid geworden op: 05-02-2004 00:11

09-08-2004 20:19

Hallo,

Kan iemand me de grootste verschillen tussen eerder genoemde onderlijnen noemen?

* Zinkt Multi-strand wel?

* Welke kleur heeft Multi-strand?

* Voor degenen die beide type onderlijnen bezitten: onder welke omstandigheden zetten jullie welk type in en waarom?

* Ik heb gelezen dat Multi-strand verkrijgbaar is in 2 soorten: 'open stranded' en 'original twisted.' Wat wil dit zeggen?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Groeten,

Joris
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

09-08-2004 20:45

Joris,


Multistrand is een lijn die uit duizenden dunne zachte lijntjes bestaat.....
Als het droog is moeilijk te knopen maar onderwater is het het meest soepele lijntje :P Onderwater gaan de lijntjes van elkaar afstaan zodat het moeilijk te traceren(voelen) en te zien valt :wink:
Ik gebruik Multi-Strand het liefst voor het pen en korstvissen want op afstand gooi je het wel eens in de war!
Ook een nadeel is dat het enorm snel pluist door de losse draadjes :-?
SuperNova is daarentegen wel weer goed voor het afstandsvissen/gooien omdat deze lijn bestat uit vele lijntjes bestaat maar wel gevlochten(Twisted dus :wink: ) Deze lijn is ook schuurvast gelukkig, Multi-Strand is wel kwetsbaar......

Kortom: SuperNova is leuk voor de meeste soorten visserijen op karper en Multi-Strand is te kwetsbaar voor het zwaardere visserij, maar het is wel een ideale lijn voor het struinen op "schuwe" karpers omdat het haast onzichtbaar en onvoelbaar is voor vriend karper. :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
piet vlot
Berichten: 52
Lid geworden op: 24-07-2004 19:03

12-08-2004 22:03

joris,

ik zou als ik jou was gewoon supernova gebruiken dat is een allrounder
als je graag in de war ligt pak dan de multistrand.........
multistrand ziet er in theorie mooi uit maar in de praktijk..............
er is ook vloeibaar spul te koop (superstiff)dat kun je er op smeren en
dan stijft je onderlijn op..........(bespaar je de moeite koop supernova)

mvg piet
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

13-08-2004 10:46

Kopp dan wel de 25 Lbs. Super Nova, want de dunnere is zo soepel, dat deze ook wel erg makkelijk in de knoop gooit :o Wel een prima en betrouwbare onderlijn trouwens! Ik heb er zelf jaren mee gevist.
Plaats reactie