Hoevaak vervangen van: onderlijn/haak?


Hugo Bovenmars

29-09-2003 01:08

Dudes,

De scherpte van de haken, altijd lastig!
Ik krijg vaak de indruk dat er wel degelijk verschil zit tussen die haken uit 1 en hetzelfde zakje.

Moeilijk te bepalen hoor, denk dat toch zeker 90% van de botte haken 'tussen de oren' onstaat, danwel door gewenning van je zenuwen (waardoor de later geteste haken minder scherp aanvoelen) (nee, ik test idd niet mbv mn nagels, veel botte (minder scherpe) haken zijn nageltest-proof namelijk.

Wat een miereNNeukerij zeg, maarja, het moet perfect he....

Met mierenneukende groeten,
Hugo
Willem Barnas

29-09-2003 20:52

William,

Ik denk dat je nog een oud partijtje hebt, want nieuwe types zijn echt niet meer zo goed als die van vier, vijf jaar terug...

Vang ze!
WB :wink:
Willem Barnas

29-09-2003 20:54

Oh enneh,

Voor zover ik weet is Terry Eustace/Gold Label Tackle niet failliet.

Hiephoi,
WB :wink:
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

29-09-2003 21:28

Willem, vplgens mij is of gaat het label Terry Eustace uit de handel, en komt terug onder een andere naam. Zelfde materiaal alleen ander naampie. Zag zoiets namelijk hangen bij Carps Cabin. Ik hoop niet dat ze echt failliet zijn want ze hebben namelijk een tweetal fantastische hoofdlijnen pro-clear en pro gold

Wat betreft het testen van haken op de nagel. Dit heeft mij al teveel haken gekost, met name bij die van ESP wil het puntje al krom gaan op de nagel. Ik test de haak altijd op mijn handpalm en kijk hierbij met welke kracht een haak in mijn vel verdwijnt. Vertrouw ik het niet dan houd ik er ff een vergrootglas boven. Het vijlen van een haak om hem weer scherp te maken doe ik ook niet. hier mee verzwak je alleen je haak maar mee.

Groet,
Kiron
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

30-09-2003 11:20

[quote]
Op 2003-09-28 12:15, schreef Kiron Zaal:
Na elke vangst vervang ik de onderlijn. Neem geen risico.

Stuur ze maar naar mij op in het vervolg, ik betaal de porto wel.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

30-09-2003 12:37

Is goed hoor Stefan.....

Waarom is iedereen zo laconiek over haken. Zolang ze maar een beetje prikken is het oke. Ik ben toch niet de enige die merkt dat haken al reeds na 1 vis stukken minder scherp zijn. Pak er eens een vergrootglas bij en onderzoek je haak eens na een eerste vangst........ zelfs bij vissen met een zachte loopt de haak regelmatig zo niet bijna altijd schade op!

Ik krijg al niet veel aanbeten, dus vandaar dat ik geen risico neem.

Groet,
Kiron
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

30-09-2003 12:49

Kiron,

het onderzoeken van je haken met een vergrootglas zou iedereen is moeten doen, dan kan je pas zien wat er met een haak gebeurd na een dril, of als je vast hebt gezeten!
Op het blote oog is er niet veel aan te zien, maar ga je hem beter inspecteren... dan kom je veel nuttige informatie tegen!

Zelf vervang ik mijn rig niet na iedere vangste, maar heb ik wel een nagelveiltje mee om hem te veilen...
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

30-09-2003 13:03

Kiron,

Ik kan een eind met je meegaan, al hangt het wel af van het water waar ik vis. Op een water waar ik tien runs in een nacht kan verwachten vervang ik de rig alleen als hij de "huid-test" niet doorstaat. Bij twijfel gaat ook de schaar erin maar als hij er nog prima uitziet slinger ik hem er weer in. Op wateren waar de runs schaars zijn is het een heel ander verhaal...

Groeten,

Mark
Koen de Been

08-10-2003 09:46

meestal gooi m'n onderlijn na 1 nacht vissen ook weg omdat er corrossie kan ontstaan onder je krimpkous waardoor de kwaliteit van je haak achteruit gaat.
en alles vervangen als er een "braam" op je haak punt zit...

mvg koen
leo Haring,
Berichten: 36
Lid geworden op: 08-10-2003 02:00
Locatie: den haag

10-10-2003 13:21

Goede haken gaan langer mee dan 1 nacht. Amnesia ook. Dus vervang ik ze pas als de haak bot wordt.
beter een nacht geblankt, dan helemaal niet gevist!