hengelen met de vaste hengel


Plaats reactie
joeri ver
Berichten: 86
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00

18-08-2003 12:53

heeft er iemand ervaring met vissen met een vaste hengel op een vijver op karper,brasem,...? ik zoek een paar tips om snaren te maken, voer[is dus wel echt een probleem, 2 jaar de eene naar de andere dit jaar niks} liefst een simpel recept. en een paar tips om te peilen. please antwoord en anders op dit emailadres <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:joeriver1234@hotmail.com" class=bericht>joeriver1234@hotmail.com</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
Erik van Duijvendijk
Berichten: 35
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: vlaardingen

18-08-2003 16:28

ten eerst raad ik je aan om een hengel te nemen die tegen een stootje kan (eentje waar mee je met lijn diktes van zo'n 22/00 honderste kan vissen)

ten tweede zou ik door de eerste drie delen je top elastie doen (deze afstemmen op de lijndiktes waar meej je vist)

verder zou ik met een onderlijn vissen de kan dat er een vis door schiet is nog al groot en dan hoef je steeds niet alles te vervangen

voor de rest moet je je dobber zo uit loden dat de laatste 15 a 20 cm lijn op de boddem licht

wat voer betreft zou ik een kanten klaar brassem voertje kopen en hier dan ttx mais aan toevoegen ( 1 deel ttx 4 delen voer)
en voor de rest er hennep maden en forelie pelleds door mengen en er meen bij voeren tijden het vissen

veel succes er mee erik
Plaats reactie