Karper gevangen met een visje


Plaats reactie
Sid Visjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 14-08-2003 02:00
Locatie: Den Bosch

14-08-2003 02:49

Ik ben eigenlijk geen karpervisser, eigenlijk meer palingvisser. Zo kwam het dat ik onlangs op een afgesloten vijver zat te vissen, op paling, met een klein dood aasvisje. Plotseling een enorme beet die ik niet eerder bij een paling heb meegemaakt. Paling drillen, haha dat kan maar op 1 manier en dat is roets roets roets snel binnenhalen maar het lukte mij niet. Pas na een minuutje of 5 kreeg ik na een complete rondleiding om de vijver zicht op het beest waarvan ik eerst dacht dat dat ik met een enorme snoek te maken had. Toen ik hem uiteindelijk op de kant had bleek het te gaan om een karper van om en nabij de 50cm en flink beschadigd. Mij is verteld dat karper geen vis eet en niet te vangen is met een aasvisje. Maar een uitzondering bevestigd meestal de regel. Aangezien de vis aardig beschadigd was (miste onder andere een oog en had een wond aan zijn linkerzij) ga ik ervan uit dat het een en ander met voedselgebrek op de plas te maken had, of een ernstig tekort aan roofvis wellicht?
Wie heeft hier meer ervaring mee?
Groetjes,
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

14-08-2003 04:53

Ik heb het zelf nooit meegemaakt, enkel gehoord van andere vissers. Een karper is een omnivoor dus een alleseter! Dus goed mogelijk dat ze af en toe een visje of stukje vis nemen. Wij (karpervissers)gebruiken ook boilies met vismelen erin waar de karpers gek op zijn.

Er worden ook snoeken gevangen op boilies! Beetje het zelfde verhaal maar waarom! Misschien ook de vismeel? Misschien een foutje? Misschien voedsel te kort? Zou mooi zijn als vissen konden praten, werd het allemaal een stuk begrijpelijker voor ons.

Groet
Bart
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

14-08-2003 10:18

Bij ons in Nederland hoor je heel af en toe wel eens een dergelijke melding. Familieleden van mij die al jaren naar Hongarije gaan, vingen daar vroeger karper zoals wij destijds snoek vingen, gewoon met levend aas.
Overigens Sid, je nickname staat wel erg "wreed". Meldt je gewoon volgens de regels aan!

groeten,

Henrie
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

14-08-2003 18:38

Kikkervisjes, jong broed van de karper zelf.
Ze zijn er dol op, daar ik verschillende vijvers heb die met elkaar in verbinding staan.
Verdwijnt er nog wel eens een keer wat in de (maag) darmen van de karper.

Gr, Peter
Jelle Rijmt
Berichten: 202
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00

16-08-2003 15:22

en met stukjes vis valt best karper te vangen, rond deze tijd vorig jaar had ik al enkele dagen geen run meer gezien, dan maar een dood visje uit de vijver geschept en met het gedacht eens een snoek of wat dan ook te vangen deed ik het staartstuk aan een van de hengels. Een halfuurlater gaat net die hengel af en ik ving een karper van 25pond ... terwijl ik op drie dagen tijd met boilies en tijgernoten geen piepje had gehoord
Plaats reactie