hoe witte boilies krijgen, met kleurstof, maar met als basis


Plaats reactie
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

12-08-2003 15:39

Beste Mensen,

Laatst ging ik witte boilies draaien, met de witte kleurstof van Nash. De basis van de mix was trouvit, en nu zijn mijn boilies niet spierwit, maar licht roze. Ik heb op zo'n 300 gram boilies een schep of 3-4 kleurstof gedaan, maar zonder het beoogde resultaat.

Weten jullie of je deze kleurstoffen alleen kunt gebruiken icm. flavours uit flesjes?

Andere ideeën zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
bart joosen
Berichten: 83
Lid geworden op: 18-08-2002 02:00
Locatie: Brecht (Belgie)

12-08-2003 16:03

Bas,

mij is altijd verteld geweest dat boilies op basis van vismeel zeer moeilijk te kleuren zijn, vanwege de donkere kleur van de basis.

Mss dat er anderen andere ervaringen hebben.

Greettzzz

Bart
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-08-2003 16:45

lang genoeg laten liggen??

grapje natuurlijk, het is inderdaad erg moeilijk om bruin naar wit te kleuren, toch zal je het moeten doen/proberen met kleurstof, mischien een ander merk??

De combinatie flavour/kleurstof zie ik niet zo, dat staat los van elkaar, maakt weinig uit wat voor flavour je gebruikt. Let wel op de oplossingen!! je boilie kan wel is erg penetrant gaan smaken voor een karper als je er veel kleurstof en flavour in propt....

gr Vin
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

12-08-2003 18:26

Nee, vincent, ik bedoel met flavours, dat je alleen vloeibare flavours kunt gebruiken icm met een kleurstof, omdat deze flavours geen kleur hebben en dus ook de mix niet kleuren en dit is dus wel het geval met vis/vleesmelen. Snappie?
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-08-2003 20:48

je kan het beste een poeder kleurstof gebruiken in hoge concentratie, maar om eerlijk te zijn zou ik ze helemaal niet kleuren
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

12-08-2003 22:08

Hoi Bas,

Wit is helaas geen kleur, het hoe en het waarom ontgaat mij ook helemaal.
Zonden van elke euro die je er voor uitgeeft.
De (witte) kleur brengt geen een karper meer op je mat.
De winkelier lacht zich rot, ik niet maar vind het wel zonden van het geld.

Groeten, Peter
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

13-08-2003 09:27

ahah!

Ik vat 'm bas!
Ik zit overigens op dezelfde lijn als Martijn en Peter.
Ik kleur m'n boilies nooit, hooguit zwart tegen koetjes e.d.
Waarom, als ik vragen mag, wil je ze wit hebben, anti dressuur??

Gr Vin
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

13-08-2003 09:31

Bas,

het is niet nodig je boilies te kleuren... Het is ook maar de vraag of de karper kleuren kan onderscheiden. In mijn beleving en gedachtengang kan een kent een karper geen groen, geel, blauw, enz. Het belangrijkste orgaan voor het azen zijn zijn smaak/geurpupillen... Als jouw boilie goed ruikt, ongeacht dat ze nou paars, zwart of wit zijn, zal de karper hem vinden! Je akan beter donkere boilies gebruiken voor tegen de waterkoeten en de duikeenden, maar ja...

Het is echt zonde van je geld om geld uit te geven voor het kleuren van je boilies, het voegt niks toe aan je boilie!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

13-08-2003 09:31

Bas,

het is niet nodig je boilies te kleuren... Het is ook maar de vraag of de karper kleuren kan onderscheiden. In mijn beleving en gedachtengang kan een kent een karper geen groen, geel, blauw, enz. Het belangrijkste orgaan voor het azen zijn zijn smaak/geurpupillen... Als jouw boilie goed ruikt, ongeacht dat ze nou paars, zwart of wit zijn, zal de karper hem vinden! Je akan beter donkere boilies gebruiken voor tegen de waterkoeten en de duikeenden, maar ja...

Het is echt zonde van je geld om geld uit te geven voor het kleuren van je boilies, het voegt niks toe aan je boilie!
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

13-08-2003 13:33

Beste mensen,

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

Waarom ik mijn boilie wil kleuren? Nou iedereen heeft de mond tegenwoordig vol van Singlehookbait, en daarmee doel ik op de popups. Nu dacht ik als ik nu een zinkende boilie maak met een opvallende kleur dan moet dat nog beter werken, omdat een popup nou niet helemaal natuurlijk is. Waarom kleuren dan? Ik wilde dat hij goed zou opvallen/afsteken tegen de bodem.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Plaats reactie