vitamealo


Plaats reactie
brecht verhaeghe
Berichten: 33
Lid geworden op: 17-07-2003 02:00
Locatie: bekegem

22-07-2003 22:30

is vitamealo te koop in de hengelsportzaak?
of waar koop je het dan wel?
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

22-07-2003 22:34

Vitamealo is te koop in hengelsport zaken soms onder de naam vitamealo,soms onder de naam lactal-bumine 30%en soms onder de naam lactalbumine(hoewel dit weer iets anders is).

Probeer anders eens een boerenbond/welkoop en vraag naar Milkivit,Nukamel of Lactopro,is hetzelfde produkt onder een andere naam.

Iedere lammer of kalver opfok melkpoeder voldoet ook.


Wil.
brecht verhaeghe
Berichten: 33
Lid geworden op: 17-07-2003 02:00
Locatie: bekegem

22-07-2003 22:38

ok bedankt
Willem Barnas

24-07-2003 21:33

CORRECTIE!!!

Vitamealo wordt absoluut niet verkocht onder de naam LACTALBUMINE, even voor de duidelijkheid. We hebben het dan over een totaal ander ingredient waar de boilies van kunnen gaan drijven als een idioot. Zeker als je het in de hoeveelheden toepast waarin je normaliter Vitamealo zou gebruiken. Vitamealo is een productnaam voor 'kunstopfokmelk voor kalveren'. Gelijkwaardige producten zijn:

'Lactopro'
'magere melkpoeder'
'Sprayfo geel'
'Nutralac'
'Biggenspray'

Het gaat in alle gevallen om vervangende melkpoeders voor de opfok van kalveren, lammeren of ander jongvee in de eerste fase.

Gebruiken tot 30% in de mix. Vooral de echte Vitamealo en Lactopro zijn knallers, Nutralac ook wel.

Wil, niet om je af te zeiken, maar om even bij te springen.

Suc7!

Willem :wink:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-07-2003 21:46

Ahh,
vandaar!?
Willem Barnas

24-07-2003 21:51

Huh...?

Van waar Henk?

WB :wink:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-07-2003 21:58

Whacker Tacker..

en omdat ze gingen drijven.

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-07-2003 21:59

En

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.kulak.ac.be/nl/Onderzoek/OnderzoekPerSubfaculteit/IRC/topic6/ftinhoud.htm" target="_blank" class=bericht>http://www.kulak.ac.be/nl/Onderzoek/OnderzoekPerSubfaculteit/IRC/topic6/ftinhoud.htm</a><!-- BBCode auto-link end -->

Sportieve groeten Henk
Willem Barnas

24-07-2003 22:06

F*CK*N' 'ELL!!!

Da's pas praat op niveau, wat voor sport houd jij er in vredesnaam op na Henk? Fok je soms ECO-schapen, brei je geiten of ben je op zoek naar een milieuvriendelijke autobrandstof...?

Momenteel gaat de telefoon vanuit Wageningen, dus tot ziens beste man!

Ajuus,

WB :wink:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-07-2003 22:35

Euhhhhhhhh,
da's toevallig..
Zit net iets te lezen over Lijnzaad-olie als auto-brandstof.

Millieu vriendelijk, dat wel.
Maar je ruikt geen friettent wanneer je trek krijgt, heel Nederland stinkt dan als 1 grote friettent..

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

24-07-2003 23:50

Willem je zeikt niet af hoor.

Maar ff voor de duidelijkheid lees nog eens er staat duidelijk dat er Vitamaelo verkocht wordt alszijnde lactal bumine en dan staat er tussen haakjes "hoewel dit een heel ander produkt is".

FF goed lezen en tot je door laten dringen,of heb ik het weer slecht uitgelegt.

Hoewel lees net mijn topic nog eens en zie wat je bedoelt,het had iets anders neergezet moeten worden.

De bedoeling was goed de uitleg niet :oops:


Maw je hebt gelijk.


Wil.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

25-07-2003 08:09

Wil,

Willem leest wel vaker sneller dan hij kan denken... :wink:

Groeten,

Mark
Willem Barnas

25-07-2003 09:45

Okee Wil,

Bijdehante Barnas zal even gas terug nemen, dank je en we begrijpen mekaar geloof ik wel.

Mark,

Ik geef jou vanaf vanavond zes uur de kost om op mijn tempo te denken (en te drillen).

Dag jonges,

WB :wink:
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

28-07-2003 10:12

Willem,

We weten nu hoe het gelopen is, als je wat minder snel gedacht zou hebben zou je je optonics niet thuis hebben laten liggen... En mijn driltempo kon je ook niet bijbenen, al heb ik je dat de tweede nacht natuurlijk (als een goed gastheer betaamt) goed laten maken.

Maar het was beregezellig!

Groeten,

Mark
Willem Barnas

28-07-2003 12:08

Beste Mark,

Een respons mijnerzijds kan uiteraard niet uitblijven.

Die Optonics, dat was onderdeel van de tactiek. "Shock & Awe" noem ik het. Door middel van deze zet wist ik u zo ondersteboven te werpen dat u slechts enkele rietknollen daadwerkelijk wist te vangen. Gelukkkig kon u het nog enigzins goedmaken (op voorhand) door een 26,5-ponds schub aan zijn habitat te onttrekken. Uiteraard zag ik dit aankomen en liet ik u de eerste nacht op daarom deze 'monsterstek' vissen, anders wordt je zo klein he...

De tweede nacht echter, kon ik het niet laten om u een aardige veeg te verkopen. De daarvoor ingezette Chili con carne en pils van Fred deden u gauw verzeilen in het land van Klaas Vaak waardoor ik ongestoord kon gaan staan hameren op uw zorgvuldig aangelegde voederplaats.

Inderdaad, fotograferen was uw beste kant, maar het was beregezellig...

:wink:

Ik ga morgen de dia's wegbrengen, je ziet ze tijdens onze gezamelijke trip over twee weken. Helaas ben ik dan genoodzaakt mijn wonderpiepers wel weer mee te brengen en zullen de vonken er vanaf spatten.

Dag Mark,

Willem :wink:
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

29-07-2003 20:32

wat is eigenlijk de werking van dit goedje
en wat is de ideale verhouding voor in de mix???
laters patje
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

31-07-2003 15:30

Erhm Henk leuke link maarre

wil je dit even voor mij verduidelijken???

Zoals andere lysozymes, katalyseert het type-c lysozyme de afbraak van polysacchariden in de celwand van bacteriën, om ze vervolgens te doden. Lysozyme beschermt ons bijgevolg tegen bacteriële besmetting


snap de link ni???
of is dit een hele domme vraag?

Nog een vraag (misschien wel net zo dom
wat is Fokomel en waar is dit te vinden??

met wazige groet
hans
In het land der blinden is éénoog koning!
Willem Barnas

31-07-2003 17:29

Mmmm...

U heeft blijkbaar ook het interview met KSN-kapitein Peeters gelezen....?

Fok-o-mel is kunstmelk in poedervorm voor het opfokken van jongvee zoals kalveren, almost exactly the same as Vitamealo, Sprayfo-geel en Lactopro.

Prima ingredient!!!

Vang er een zooi,

WB :wink:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

31-07-2003 23:07

Hans,
het ging er ook enkel maar om dat Lactalbumine wel ietsje anders is als vitamealo of opfok melkpoeder.

De quote verduidelijken?,

De grote homologie tussen alfa-lactalbumine en het type-c lysozyme veronderstelt dat de genen die instaan voor de productie van beide eiwitten, een gemeenschappelijke oorsprong hebben. Het type-c lysozyme wordt teruggevonden in een zeer uitgebreid aantal species die zich in de evolutie eerder ontwikkelden dan de zoogdieren, terwijl alfa-lactalbumine enkel bij zoogdieren voorkomt. Daarom wordt aangenomen dat er zich tijdens de evolutie naar zoogdier een duplicatie van het lysozyme-gen heeft voorgedaan, met daaropvolgend een aantal onafhankelijke mutaties van de gedupliceerde genen. In een van de gedupliceerde genen is de lysozymefunctie blijven bestaan, in het andere hebben de mutaties geleid tot het ontstaan van het afgeleide alfa-lactalbumine. Dit proces was cruciaal voor de ontwikkeling van de unieke eigenschap van zoogdieren om lactose (en dus ook melk) te produceren.

Fok-o-mel is verkrijgbaar bij de Boerenbond ofwel De Welkoop en andere Veevoederfabriekanten.

Sportieve groeten Henk
Willem Barnas

01-08-2003 11:19

Rustig Henk,

Ga eens vissen, dat schijnt te werken...

WB :wink:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

01-08-2003 11:46

Ha haa Willem,

Vorige week vrijdag avond nog effe geweest, ving twee schubjes van net onder de 20 op De Oude IJssel, in een zijslootje achter een stuwtje met het pennetje nog 4 kroeskarpertjes, lijkt wel een kroeskarper kweekslootje, m'n broer had 11 van die kroessies.
Mooie visjes trouwens..
Aas; 2 maïskorreltjes met een klein bolletje piepschuim er tussen.

En Willem, wanneer je daar nog niet rustig van wordt, ben je verloren..ofsowiets??

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

01-08-2003 11:47

pfff

Dank je voor de uitleg henk :grin:
snap er nog ni veel van maar goed
mak ni uut toch bedankt voor je uitleg :wink:

willem

bedankt voor de tip over fokomel en inderdaad het interview gelezen goed stuk overigens

Op naar de Welkoop :grin:
Plaats reactie