mike de jong schreef:Ik begrijp wel waarom Mitsz niet reageert,dat word natuurlijk weer een discussie van 88 pagina,s over de prijzen de ingrediënten koken of stomen ready,s of freezers enz.
Mike,
Mitz start een onderneming (alweer), daarover wordt een topic opgestart. Ik denk dat iedere startende ondernemer blij zou moeten zijn met 88 pagina's discussie over zijn product, zelfs geheel los van de voors of tegens in diezelfde discussie. Maar dat laat ik even in het midden.
Ik denk dat je zelf al een ontzettend goede tip gaf over zijn onderneming, namelijk door te stellen dat je hooguit een kilootje wel zult afnemen, en dat jij daarom de hoge prijs wel accepteert.
In mijn ogen bestaat de afzetmarkt voor bollen, vooral uit karpervissers. De groep die bereid is veel geld neer te tellen voor hun visserij, besteed dit over het algemeen aan prullaria als een dure voerboot, het blinkende RVS rodpotje, De bivy, inclusief al het paradijselijke wat hierbij hoort, en vooral heel veel bladen om in dat paradijsje te lezen. De groep die bereid is geld te spenderen zit vaak ook nog eens aan een BTW, want geloof in vangstgarantie, is net zo rotsvast dan het geloof in al dat spul waar ze graag geld aan uit geven.
Ja, er is ook een groep die dat allemaal niet zoveel boeit, en hebben bijvoorbeeld een hobby binnen de hobby, zoals dat dan vaak omschreven wordt. Die vinden het aas proces rond het vissen erg interessant. Ik zeg niets vreemds dat deze al veel kleinere groep, niet echt de groep vissers zijn, die veel uitgeven in hun visserij. Hooguit vanwege hun idealistische standpunten. Ik zeg niets vreemd dat deze veel kleinere groep, vaak ook thuisdraaiers zijn, en al veel meer afnemers zijn van Mitz zijn voortreffelijke kennis, dan van zijn even voortreffelijke ballen.
Zover ik het heb kunnen volgen zijn er nooit gesponsorde artikelen verschenen, laat staan een goed uitgedokterd strategisch en economisch noodzakelijke reclame campagne. Volgens mij is dat ook helemaal niet zijn ding, en is dat nooit geweest. Ik klikte daar straks even op de eerder vermelde facebook link betreffende de mogelijke afname van kleine hoeveelheden. Prachtig toch als je dat leest. De helpende idealist ten top. Maar nog steeds even kwetsbaar.
Ook ik hoop dat Mitz slaagt, en op zijn manier rust en geluk vind met zijn idealen, en ik hoop vooral dat dit op het kleinschalige gebeurt. Dat hij veel eerlijke waardering verdient, en liever niet al te grote hoeveelheden cash. Mijn vrees is echter dat er voldoende aasgieren klaar staan, de grotere spelers, om te proberen met Mitz zijn naam, en kwaliteitsaspect en dus acceptabel dure prijs, een nieuwe verbintenis aan te willen gaan. En dan lijkt mij het cirkeltje wel weer rond?
De idealist die stelt, mijn bal is zo goed, daar hoef je niet eens mee te voeren.
Zou die ooit commercieel kunnen slagen denk je?
Vriendelijke groet
Ed