Gulp boilies 2015!!!!


Plaats reactie
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

13-09-2015 19:02

Een jaar of 5 geleden werden deze bollen op de markt gebracht met enorm veel trom geroffel een laboratorium waar de hele aasrange zou worden ontwikkeld hoogwaardige readies enorme stands op de welbekende beurzen en super gemotiveerde winkeliers fieldtesters facebook berichten youtube enz enz,.nu anno 2015 hoor of lees ik er nagenoeg niks meer van en zijn er bij de winkelier actie,s van 3 halen 2 betalen en op is op!!!Is dit marketing technisch als een enorme hype de markt op gebracht maar konden ze de kwaliteit niet waarmaken? is er gewoon geen markt voor geweest? en kunnen we het nu wel bestempelen als een zogenaamde eendagsvlieg?
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

13-09-2015 22:58

Je hoort er indd weinig meer over. Heb toendertijd de bollen geprobeert the buzz of zo iets dat ik mij herrinner. Toen 1 zak gekregen om te proberen. Instant mee gevist was in principe een.goede instant bol , maar de prijs.was hoog. Zat net alsainline nu op een leuuro of 13 a 14 de kg. Merkte daarintegen geen verschil met prolije bollen. Die 5 eu de kg goedkoper zijn. Ben.dus met proline blijven vissen toendertijd.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

14-09-2015 12:01

Sinds Pure Fishing (The Jarden Corporation) Berkley heeft overgenomen hoor je er inderdaad steeds minder meer over.

Dit is overigens ook zo voor de meeste andere merken van Pure Fishing.
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

15-09-2015 20:28

Buzz Baits is al een jaar of 5,6 geleden. Dit was niet zo succesvol en er waren wat problemen met een paar smaken.
Pure Fishing heeft toen paar jaar erna de Berkley Gulp Carp boilies uitgebracht met behulp van een bekende aas "guru" Frans de Ceulaer. Er werd op labaratorium-niveau aas uitgedacht. Serieus en professioneel!
Deze reeks was zo ook best succesvol, met smaken zoals Particle Bomb, Irish Cream en Coco Banana. Vorig jaar is er besloten door Jarden dat de bedrijfsvoering van Pure Fishing weer anders moest en is de fabriek etc verkocht aan hem. Merk heet nu Carp Only, en zit in frankrijk. Een van de redenen denk ik dat je het hier niet veel meer ziet. http://www.carp-only.com/

Pure Fishing zelf doet het nog erg goed trouwens... JRC misschien iets minder momenteel, maar Abu Garcia bv reels, Mitchell molens, gevlochten lijnen van Berkley en Spiderwire en wat dacht je van Penn molens! Toch erg populair allemaal.

Gr
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

15-09-2015 20:52

Brecht,

Kort samengevat is het dusz compleet mislukt?
Bedankt voor je reactie
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-09-2015 11:32

en veel te duur! 8) :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-09-2015 12:12

Heb er toen ooit eens een kilo van gekocht.
Een vismeel bol.ving wel vis, maar de bollen loste op en waren mij te zacht.2 maal een kale hair gehad dus nooit meer naar gekeken.
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

17-09-2015 14:19

Ik heb dit ook meegemaakt maar vond het een aardige bol,.overleg gehad met mensen van Gulp en deze vertelde mij destijds dat de opzet was je de speciaal ontwikkelde hookbaits moest gebruiken voor de hair,later hebben ze bollen harder gemaakt nav diverse klachten over de hardheid.

Het ging mij erom dat het met veel bombarie op de markt is gezet en het eigenlijk een soort van geflopt is.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-09-2015 14:29

Ik snap wat je bedoelt Mike.
Maar dit gaat eigenlijk al jaren zo met alles wat op de markt komt.
Neem nu die gelbaits even als voorbeeld....
Het is een hype die gecreëerd word met enorm veel reclame.
Vaak een groot bedrijf die een bepaald contract afsluit voor een bepaalde tijd en hier veel commercie inpompt en berekend hier een winst marge over. Winkeliers kregen type wurg contracten is mij verteld.het geld is eruit gehaald en de bol is niet aangeslagen bij het publiek. De winkeliers zitten met de bollen in hun maag, en om enigzins quitte te spelen worden de zakken onder mooie prijzen verkocht.

Stretcher van nash.toen deze nieuw op de markt kwam.koste deze mij 320 euro.de oude maken plaats voor de nieuwe en de oude worden verkocht net boven of aan de inkoop prijs zodat de winkelier quitte speelt. Nu is dat met materiaal niet zo erg. Maar bollen heb ik liever vers.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

17-09-2015 18:39

Ik denk dat ze onderschat hebben hoe groot de concurrentie is in dat prijssegment, je pakt niet zomaar 10% marktaandeel. Mensen blijven toch trouw aan hun merk.
De bollen zelf was niks mis mee, Arjan U heeft er Rainbow mee leeggetrokken, 2 keer.
Nou doet ie dat met elke boilie waar hij mee vist, maar toch...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-09-2015 18:48

Hehe.... :) :D 8)
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

20-09-2015 16:02

bert kamp schreef:Ik denk dat ze onderschat hebben hoe groot de concurrentie is in dat prijssegment, je pakt niet zomaar 10% marktaandeel. Mensen blijven toch trouw aan hun merk.
De bollen zelf was niks mis mee, Arjan U heeft er Rainbow mee leeggetrokken, 2 keer.
Nou doet ie dat met elke boilie waar hij mee vist, maar toch...



Ik heb het hem met 8 verschillende merken zien doen dus zo spannend is het niet,.ik vermoed dat zijn netto vistijd en mogelijkheden daar groter zijn dan een ander.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-09-2015 17:33

Heel rainbow is niet spannend dat is het hele probleem.
Heeft ook niks meer met vissen te maken als je het mij vraagt.
Maar agh een ieder zijn ding, ik ben een paar x naar verschillende betaal wateren geweest en heb voor mezelf de conclusie getrokken dat het echt totaal niet mijn visserij is.mischien als ik straks wat ouder en kreupel ben dat het veranderd uit nood.maar tot die tijd zou ik gratis nog niet vissen op zo'n betaal water.
Plaats reactie