Tijgernoten in de winter


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daan Beijers
Berichten: 69
Lid geworden op: 15-05-2012 15:50

13-08-2015 11:57

Hoi medevissers,

Ik gebruik voor mijn visserij eigenlijk alleen boilies. Tot nu toe eigenlijk nooit met particles. Reden daarvoor is mede dat ik het voer niet ver genoeg kan wegzetten omdat ik geen boot heb/wil.
Maar aangezien het gros op mijn thuiswater en in de regio met boilies vist, wil ik met tijgernoten gaan vissen.
Zijn tijgernoten en particles in het algemeen, ook inzetbaar in de winter en met een lagere temperatuur? Evt met een smaakje erop?
Hoe zit het met voeren en hoeveelheden?
Tijgernoten kies vooral vanwege het formaat en omdat dat makkelijk weg te zetten is met een katapult.
Ik hoor graag van u over do's en don'ts :)
Quis non piscium, qui non capit
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

13-08-2015 15:23

Je kunt particels in het algemeen zeer goed inzetten in de winter. Tijgernoten en Pinda's gebruik ik 's winters echter niet, dit omdat de vis er te snel van verzadigd raakt.
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-08-2015 18:12

Indien je niet voor gaat voeren kan het prima.echter opteer ik single fluo pop ups op de juiste stekken.ik heb denk ik nu op.mijn winter stekken.een slagings percentage van 60 a 70 procent met 2 vis uurtjes.de stek is zeker in de winter de 100 % van belang om tot successen te komen.in de zomer is dit veel minder het geval
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-08-2015 18:16

Pinda's verteren niet tot slecht in de winter. Niet ermee voeren, pinda's verzadigen snel.

zie topic: http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... 09&start=0
Gebruikersavatar
Daan Beijers
Berichten: 69
Lid geworden op: 15-05-2012 15:50

13-08-2015 23:38

Ok, thnx tot dusver :D
Pinda's trekken me zo wieso niet vanwege de zuren en het uitzetten in de maag. Geen vertrouwen in.. Ik begrijp dus particles kan, maar gepaste hoeveelheden en niet te zwaar.
Dus beter een voerplek bouwen met maïs, hennep, linzen etc. En daar bovenop vissen met tijgernoten. Áls ik ze wil gebruiken.
De hoeveelheden bij het voorvoeren qua gewicht het zelfde aanhouden als boilies? ik wil rond november beginnen met voeren van particles..
Heb ook al gelezen dat tijgernoten vanwege het hoge oliegehalte minder geschikt zijn voor koud water. Iemand hier ervaring mee?
Moet zeggen dat het Ik het wel spannend vind om van de 'vertrouwde bol' af te stappen..
Quis non piscium, qui non capit
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

14-08-2015 00:03

Je vist met 2 hengels neem ik aan ? Waarom niet gewoon en/en ?
Je bol kennen ze al. Voeren heeft alleen zin als je weet waar ze zijn .
Hoeveelheden zonder verdere informatie over grote/bestand is lastig.
Liever te weinig dan teveel. Zoek het meer in regelmaat. Wordt het echt koud,
liever 2x een klein beetje.

Wel een beetje vroeg, het is nog zomer :lol:

P.s je pindaverhaal klopt niet, o.a ..je bollie zet ook uit :wink:

TIP : Maples en hennep :wink: .
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

14-08-2015 00:04

November is mi te laat, ik zou eind september beginnen.
Gebruikersavatar
Daan Beijers
Berichten: 69
Lid geworden op: 15-05-2012 15:50

14-08-2015 08:54

Fred Hazenbroek schreef:P.s je pindaverhaal klopt niet, o.a ..je bollie zet ook uit :wink:

TIP : Maples en hennep :wink: .

Ok, dank je. Zoals gezegd niet echt ervaring met particles ;) zal wel tussen mijn oren zitten dan :)

Het water is 10 hA. Ong 70-100 vissen schat ik. Van klein tot 40+ verder: kleine en grote voorn, brasem, baars, snoek een paar schildpadden
Quis non piscium, qui non capit
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

15-08-2015 20:44

Inderdaad wat Bert zegt, half september beginnen met tijgernoten te voeren maar de boillie bij de hand houden. Na 3 of 4 weken vissen met de tijgernoten kan dit wel eens stil vallen. Dan kan je weer terug gaan naar de boillie of een andere partikel voor 2 tot 3 weken, daarna weer met de tijgernoten.
In de wintermaanden single vissen wat Rik vertelde met een pop-up of een hi-visual op winterstekken die je kent.
Succes.
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

15-08-2015 21:16

Najaar is trouwens pinda's voor mij nummer 1 aas.vis heeft die vetten nodig om de winter in te komen.en gaat bij mij echt vaak als een dolle!
Gebruikersavatar
Daan Beijers
Berichten: 69
Lid geworden op: 15-05-2012 15:50

16-08-2015 01:00

@all dank voor de tips :) stel dat ik half september begin met voeren, welke hoeveelheden begin ik dan mee per stek? (uiteraard minderen naarmate de winter vorderd.)
Quis non piscium, qui non capit
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-08-2015 15:32

Daan Beijers schreef:Ok, thnx tot dusver :D
Pinda's trekken me zo wieso niet vanwege de zuren en het uitzetten in de maag. Geen vertrouwen in.. Ik begrijp dus particles kan, maar gepaste hoeveelheden en niet te zwaar.
Dus beter een voerplek bouwen met maïs, hennep, linzen etc. En daar bovenop vissen met tijgernoten. Áls ik ze wil gebruiken.
De hoeveelheden bij het voorvoeren qua gewicht het zelfde aanhouden als boilies? ik wil rond november beginnen met voeren van particles..
Heb ook al gelezen dat tijgernoten vanwege het hoge oliegehalte minder geschikt zijn voor koud water. Iemand hier ervaring mee?
Moet zeggen dat het Ik het wel spannend vind om van de 'vertrouwde bol' af te stappen..


Karpers hebben geen maag, dat uitzetten is een mooie fabel..

Rauwe mais wordt zat gevoerd in de viskweek ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie