Wat is een alternatief voor pva?


Plaats reactie
donny roufs
Berichten: 7
Lid geworden op: 14-07-2015 19:59

05-08-2015 14:31

Hey,

Vroeg me af als nog mensen zijn die met grote bollen aan de haak vissen? Dus je aas aan je hair, en dan op de haak n zelf geknede bol met voer, voor je aas te presteren. Iemand die dat nog steeds doet? En wat gebruik je ervoor..
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

05-08-2015 17:24

Beste ,
Ik doe dit altijd zo(als ik uitvaar )met voerboot,ik gebruik hiervoor dezelfde mix als mijn boilies...maar dan zonder eicompound en veel minder water natuurlijk....juist genoeg vocht...zodat je het met de hand er gemakkelijk kan rondknijpen(meestal twee maal knijpen en het moet goed zijn),ik doe er dan ook meestal wat grovere toevoegigen bij :gemalen hennep,gemalen tijgers,ect....zodat het gemakkelijker openvalt eens het op de bodem komt,je kan dit ook bereiken met een stickmix.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

05-08-2015 18:14

Donny
Als je niet te ver moet werpen lukt het prima met een korda method feeder lood
En als je een grote afstand moet overbruggen is een voerboot inderdaad heel handig . Je kan natuurlijk ook dat feeder lood in de voerboot leggen ze bestaan in redelijk zware uitvoeringen.
Een voer dat ik vaak gebruik 200 gr gemalen frolic 100gr zinkende helibut pellets gemalen 100gr haver 50 gr geroosterde gemalen hennep 50 gr 2mm carppellets 30gr robin red 20 gr rocksalt 1 koffielepel gemalen amandelen 1 koffielepel cajun spice en 50 ml visolie afhangkelijk van welke ik staan heb.
MVG Lorenzo
Plaats reactie