oppervlakte vissen


robertino smith

29-03-2015 14:08

Koen,

Maar ik was dus ergens mee bezig en had de Hengel dus gewoon in de steun liggen.


:wink: Zou die steun ook thuis laten, lekker actief vissen (hengel in de hand), ook op tijd je brok/ korst weg tikken voor de watervogels!

Groet.
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

29-03-2015 15:36

Edwin van Gemeren schreef:Je kan ook een floatercake maken. Ik heb ergens op t forum een filmpje geplaatst erover ooit, en anders ff op youtube zoeken.


Lang geleden toen ik nog over een oven beschikte maakte ik wel eens een floatercake.
Hiervoor kan je je gewone boiliemix gebruiken, ik had toen een vismeelmix.
Verdubbel alleen het aantal eieren en voeg een zakje bakingpowder toe.
De oven op 180 graden voorverwarmen. Ondertussen de eieren één voor één door de mix klutsen totdat er een luchtig en romig geheel ontstaat. Dan giet je het beslag in een ingevet bakblik, die je daarna in de voorverwarmde oven schuift en vervolgens op de matige stand in een uur en 15 minuten gaar bakt. Daarna de cake uit de oven en eerst helemaal af laten koelen voordat je ‘m losmaakt (de kern is dan nog zacht en plakkerig). Als ie is afgekoeld met een mes de randjes lossnijden en storten.

Toen die floatercake bij mij in de oven stond te garen stond er een heel leger wilde katten voor de deur te mauwen vanwege de overheerlijke lucht (voor hun dan). Wanneer er een boze moeder de vrouw aanwezig is kan dit voor grote problemen zorgen. In dat geval maar kiezen voor een zoete mix. Op de floatercake van mij ving ik destijds de grootste karper van het water waar ik in viste.

Wat ik ook wel eens deed was broodkorstjes opbakken in het vet van je koekenpan waarmee je je ontbijt hebt gebakken. Die korsten geven een vetfilmpje af op het water waar karpers op af komen. Op dressuurwater weer eens wat anders.