Flavour wat zijn nou goede Flavour


Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

20-12-2014 21:42

dan moeten we maar eens wat lappen allemaal, en in een typisch, gemiddeld nederlands meer,
(ik bedoel dus iets van 2 a 3 hectare met 100 karpers) 20 van de grotere (oudere) karpers, voorzien van een gps tag. zolang ze het doen, kun je precies uitlezen wat hun zwempatronen zijn. als je op een aantal verschillende tijden en verschillende plekken aas neerlegt (plekken die op hun route liggen), kun je zien of ze stoppen om het te eten of doorzwemmen omdat het nog geen half 6 is...

met 1 euro per forumlid of 10 euro per actief forumlid, ben je er qua kosten al. verder moet je wel ff een werkloze zoetwater pescoloog zien te strikken o.i.d.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

21-12-2014 12:26

als je op een aantal verschillende tijden en verschillende plekken aas neerlegt (plekken die op hun route liggen), kun je zien of ze stoppen om het te eten of doorzwemmen omdat het nog geen half 6 is...
Heb je weer verschillende plekken en soortgelijk gedrag.

Er wordt door menig visser veelal uitgegaan van dat gedrag op die krappe voerplekjes. Da's leuk wanneer je op krappe voerplekjes vist. Liever zwemmend en zoekend dus, want dat gespuug hebben we toch al te vaak...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

22-12-2014 01:00

helaas hoeven ze zowat niet te zoeken omdat ze door vooral het gebrek aan vorst, een overvloed aan natuurlijk voedsel hebben. dat wordt aankomend jaar nog veel erger. we moeten echt hele culinaire shit prepareren, of onderwatervogels kweken die al die wormpies opvreten en je boilies laten liggen
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

22-12-2014 04:08

Benthos zijn bodemdiertjes, dus die hebben geen last van de vorst, tenzij je in water met een diepte van 30 cm. vist natuurlijk.

Die culinaire shit vind ik wel een goede, hoef je overigens alleen maar voor naar de supermarkt.

Voorvoeren is de beste onderlijn?

Vroeger wel misschien, maar nu ook nog??????
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

22-12-2014 12:51

We vissen niet allemaal op pure stressputten, en de visser attendeert met voorvoeren nog altijd vis op regelmatige aanwezigheid van aas, en dat scheelt simpelweg in visuren. Wie daar niets mee kan of geen zin heeft om daar tijd in te steken gaat die uren (of minimaal extra uren) in z'n tent doorbrengen. Het is maar net waar je het meeste plezier uit haalt.

Bovendien heb ik ook afgelopen jaar nog een aantal maal mogen constateren, ook bij anderen, dat voorvoeren met een goede bol (freezer met 'n beetje vismeel o.i.d...) echt het verschil maakte, zelfs terwijl er meerdere op een rijtje zaten te 'vissen'.

helaas hoeven ze zowat niet te zoeken...


Lijkt me dat we dan geen donder meer zouden vangen wegens een eeuwige preoccupatie op klein natuurlijk aas. Voor makkelijk voedsel, zoals verspreid liggend aas (of aasjes) geven ze met de vinnen wel eventjes een slagje hoor (smaak signaal). Gemakzucht dient de vis.

Ik krijg uit antwoorden voornamelijk het idee dat er geen verschil in aasgedrag aangenomen wordt tussen verspreidt voeren, en dat kan ook met losse mais of tijgers, tot alle formaten bollen etc., of de tactiek van klein spul op een hoop gooien met een beperkte hoeveelheid van wat groters er overheen, en met dat grotere spul vissen. Houden zo die gedachte :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).