mainline cell boilie


Plaats reactie
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-10-2014 16:52

Martijn,

die zijn kurkdroog en keihard. Mensen willen hun boilies niet op die manier.
Water is het probleem Martijn...

Leon,

als je er lang mee doet, zou ik het zeker verpakken in kleinere hoeveelheden en invriezen.
Het spul is van goede kwaliteit e kost ook wel wat, dus zeker de moeite waard.
Zeker geen fluctuerende temperaturen en zo. Verpak het ook liever dubbel. Dus kleinere zakken maken en dan terug in de emmer. Dan heb je niet dat de hele bups geoxideerd raakt.

Happy fishing...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

30-10-2014 22:53

Mix invrieze Mitsz?
Hou wel rekening met het veranderen van de "eigenschappen" m.b.t. de verwerkbaarheid.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-10-2014 23:23

Met een zooitje wei-proteine erin lukt dat wel. In ieder geval koel en constant.

Anders iig dubbel verpakken zoals vermeld.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

31-10-2014 13:21

Voor de duidelijk het ging mij om de kant en klare droge Mainline mix,..ivm de hoge eiwitten en vetten ben ik persoonlijk van mening dat ondanks droog en goed afgesloten het er niet knapper van word als dit een langdurige periode in de schuur of bij de winkelier staat,..dit omdat ik bij mijn winkelier al een geruime tijd een aantal emmers ziet staan.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

31-10-2014 13:47

Dat is ook het linke er aan Leen. Aangezien er bij onze plaatselijke hengelsportwinkel vorig jaar nog waterland baits boilies lagen (minimaal 4 jaar oud en Mitsz kan daar trouwens helemaal geen ruk aan doen), sta ik er zeker niet van te kijken als een kant en klare mix er al jaren in de winkel staat. Kom regelmatig stoffige nutrabaits en mainline mix emmers tegen bij een winkelier waar 2 jaar na dato mijn destijds aangebrachte veeg in het stof nog steeds op de achterkant staat.

En reken maar van yes dat er producten in zitten die een bepaalde houdbaarheid hebben. Over ready's heb ik zelfs gehoord dat de kwaliteit van triggers na enkele maanden redelijk snel achteruit gaat. Koop je een ready die al 1,5 jaar ligt, heb je allang de kwaliteit niet meer als waar de promo vissers mee staan te slachten in de reclamefilmpjes. Altijd uitkijken met die producten dus.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

31-10-2014 14:12

Nog een reden om zelf te draaien dus...wel weten waar je je meel haalt dan natuurlijk
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

31-10-2014 15:22

Precies!

Ik kocht vroeger m'n meel hier in de molen. Liet ik het voor m'n neus malen en de volgende dag had ik 150 kilo bollen die de vriezer in gingen.

Geloof me dat ik vrij aardig ving in die periode.

Gelukkig gaat het nu nog steeds goed en ik heb zo'n enorm verschil gemerkt tussen readies en freezers dat ik om die reden ook heb besloten ze niet meer te produceren.
Sorry voor het ongemak, maar ik maak liever aas dat wél werkt...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

31-10-2014 15:46

Al blijf ik op de rivieren wel met crap aas vissen hoor mitsz 8)
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

31-10-2014 16:11

mitsz van der kamp schreef:Precies!

Ik kocht vroeger m'n meel hier in de molen. Liet ik het voor m'n neus malen en de volgende dag had ik 150 kilo bollen die de vriezer in gingen.

Geloof me dat ik vrij aardig ving in die periode.

Gelukkig gaat het nu nog steeds goed en ik heb zo'n enorm verschil gemerkt tussen readies en freezers dat ik om die reden ook heb besloten ze niet meer te produceren.
Sorry voor het ongemak, maar ik maak liever aas dat wél werkt...


Ik ga een doorgewinterde aasgoeroe zeker niet tegenspreken als het over aas gaat maar je laatste zin vind ik toch een tikkeltje gewaagd,..want ook met ready,s heb ik enorm geslacht,..
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

31-10-2014 16:52

Rik,

"Crap" als zodanig staat voor "laagwaardig" in de voedingswaarde,
maar dan hoeven ze nog niet persé geconserveerd te zijn.

Leon,

probeer het maar eens een heel seizoen te testen. Ik weet zeker dat
je dan om bent. Zelf heb ik namelijk dezelfde recepturen een lange
tijd zowel bevroren als geconserveerd geproduceerd.
Ik deed wel gewoon in die ready's wat er ook in de freezers zat.
Geen verschil in receptuur enkel de conservering,
dus ik heb heel goed het verschil kunnen waarnemen.

Geloof me...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

31-10-2014 17:17

Tjah

Jarenlang zelf gedraaid, jarenlang met freezers gevist. Ook terwijl ik de beschikking had over readys. Uiteindelijk langzaam de readys een kans gegeven, en wat mitzs beschrijft kan ik dus niet beamen. Sterker nog mijn afgelopen 2 seizoenen zijn de beste ooit. Uiteraard is dat nket alleen aas afhankelijk. En om allee schijn uit de wereld te helpen, ja ik ben in zeker zin verbonden bij een aasbedrijf. Echter ik bem in eerste plaats een visser die wil vangen, vandaar dat ik de eerste jaren alleen gebruik maakte van hun toevoegingen en niet de boilies omdat ik niet overtuigd was van readys. Wie herft er nu gelijk?
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

31-10-2014 17:28

Een goede bekende van mij is een mainline freak van het prille begin echter zoals hier al aangegeven zijn er alleen maar freezers en kant en klare mix beschikbaar,..sinds enkele jaren gebruik hij Preserver van keencarp,..eigenlijk voor langdurige sessies en een tikkeltje luiheid.
Zijn ervaringen met deze Preserver zijn enorm positief,..hij draai zelf de kant en klare mainline mixen en gebruik de Preserver van Keencarp en hij heeft eigenlijk gewoon ready,s,..enige minpunt is dat je het aas onwijs goed moet laten drogen.
Bijlagen
73_professional-preserver.jpg
(306.23 KiB) 3386 keer gedownload
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

31-10-2014 17:48

Zijn ze in ieder geval vers gedraaid en niet al maanden op de plank in de winkel.
Dat scheelt alvast een beste lading in mijn optiek.

Martijn,

niemand krijgt hier gelijk.
Neem er genoegen mee een deel te zijn van een evolutie op dit vlak.
Dt tijd doet de rest...
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

31-10-2014 18:32

Weet het niet hoor.

Ik vang juist altijd wel lekker met ouwe mixen. Fish Tales failliet; snel even wat Nash Wiskey mix ingeslagen. Voor een prikkie. Die stonden daar echt al jaaaaaren. Top mee gevangen hoor. Vond het jammer dat het op was.

Nog bonter: Nutrabaits total hempmix. Kreeg dat gratis, m'n maden boer vond dat hij dat echt niet meer kon verkopen. 8 jaar in het zonnetje gelegen. In 2 weken meerdere vissen op gedubbeld en zelfs driedubbeld.

En nu dan bezig met m'n laatste emmer Source. 5 jaar geleden via via gekocht uit de failliete inboedel van Ultimate. Vangt al 5 jaar heel erg lekker en zie de vangsten in dit laatste jaar echt niet terug lopen.

Maar uiteraard altijd wel vers gedraaid dus dat zal wel schelen. En van een mix uit een emmer van 25 euro de 10 kilo ipv 119 euro is het ook wat makkelijker voeren.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
dave staal

31-10-2014 19:16

Wacht nog steeds op het wetenschappelijk onderzoek,Mitsz?
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

31-10-2014 20:17

Dan kan je lang wachten want die komt er niet en nooit niet.

Groet, Peter

ps Hoe weet je dat dan?? Omdat ik dat weet!!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

31-10-2014 23:34

Goed zo Peter, gooi weg die sloffen! :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

01-11-2014 12:37

Echt weer een perfect onderbouwde reply, Peter. Communiceer je thuis ook zo met je vrouw?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-11-2014 13:23

Och Peter,

voor dat onderzoek is geld nodig in dusdanige mate dat ik het het niet alleen kan.

Maar als je je geroepen voelt, trek ik morgen de witte jas aan...

Niemand heeft er zin in...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

01-11-2014 16:18

Henk ter Maat schreef:Goed zo Peter, gooi weg die sloffen! :wink:


Ik had van die stoffe sloffe bij de Hema gehaald en je raadt het al natuurlijk, zweetpoten krijg je ervan en dan ook nog eens mn geraniums aan het voorvoeren geweest, ook dat raadt je al, helemaal naar de klote dus!!!

Groet, Peter

Ps vrouwtje riep "doe eens wat zinnigs", nou dus bij deze!!!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

01-11-2014 16:23

James warner schreef:Echt weer een perfect onderbouwde reply, Peter. Communiceer je thuis ook zo met je vrouw?


Non-verbale communicatie bij ons thuis James.

Groet, Peter

Ps Eigenlijk gaat het dus zo, als ik mijn stropdas af slinger dan gaan haar benen al wijd.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

01-11-2014 18:08

Kan me vergissen, maar volgens mij is het concept "vers" de karper volkomen vreemd. Bedorven en niet bedorven, dat is een ander verhaal. Dat is een onderscheid dat ze logischerwijs zouden moeten kunnen maken om te overleven. Net als het onderscheid tussen giftig en niet giftig.

Voedingswaarde van melen/boilies kan vast veranderen, naarmate ze langer liggen. Maar in het geval van vissersaas blijft het een makkelijk verkregen hapje met voedingswaarde. Dat die voedingswaarde wellicht iets beter had kunnen zijn, net als de smaak (in onze optiek dan...), dat gaat die vis nooit op voorhand vaststellen hoor. Nu niet, dan niet en nooit niet.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-11-2014 18:36

Mart,ik ga voor 90% met je mening mee,maar verschil tussen giftige en niet giftige aas soorten herkennen ze niet,aangezien er toen een flinke vis sterfte was eind jaren 90 door Engelsen die rauwe balen pinda's op hun voerstek stopten zo uit de zak,is voor mij toen in ieder geval duidelijk geworden hoe en wat.
Verder ben ik wel van mening dat verder aas,met name zelf gedraaid aas vele malen attractie meer teweeg brengt,en het op maagdelijke karpers minder uitmaakt,maar op dressuur gevoelige putten wel degelijk een verschil kan maken.
Vroeger toen ik ze nog zelf draaide,nam ik ze het liefste warm mee de bolletjes
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

04-11-2014 12:13

Mee eens. Elke dag draaien is het best, maar niet altijd haalbaar.

Een goede freezerbait is het beste alternatief...
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

04-11-2014 20:02

toch vangt iedereen ze gewoon zonder deze banketbakkersbollen van mitsz, dus zal het allemaal wel meevallen. plus als je geld uit wilt geven zit je met freezers van mainline altijd goed...

whatever