Ik hoorde van een kennis dat lever gewoon het aas is om mee te vissen. Maar hoe vis je nu het best met lever? Gewoon een brok aan de haak of in iets verwerkt?
Alvast bedankt
Hans
???????Lever als aas???????
- Wil Jeurninck
- Contacteer:
In lever zitten galgangen die mits goed gesneden perfect de lever op de haak of hair houden.
Ik heb met lever karper gevangen maar het nadeel van lever is de beperkte houdbaarheid,in de diepvries verliest het een hoop van zijn vangkracht maar supervers is het een aas dat bijna niet te evenaren is,ook voor meerval,snoek,snoekbaars,paling is het onweerstaanbaar.
Kortom een goed aas alleen niet voor het gericht vissen op karper.
De beste resultaten heb ik altijd gehad net na de slacht als de lever nog warm is en dan s'avonds naar het water en vangen maar.
Wil.
Ik heb met lever karper gevangen maar het nadeel van lever is de beperkte houdbaarheid,in de diepvries verliest het een hoop van zijn vangkracht maar supervers is het een aas dat bijna niet te evenaren is,ook voor meerval,snoek,snoekbaars,paling is het onweerstaanbaar.
Kortom een goed aas alleen niet voor het gericht vissen op karper.
De beste resultaten heb ik altijd gehad net na de slacht als de lever nog warm is en dan s'avonds naar het water en vangen maar.
Wil.
-
Lever mixen staafmixer dan bolies ervan draaien,maar wel natuurlijke spullen erin dus : lever mossels, enz en dan gewoon 50/50 mix
- ferenc van de vorstenbosc
- Contacteer:
Rol wat lever in een stukje panty,zo blijft het een prima balletje voor op....je hair en haak.
- Wil Jeurninck
- Contacteer:
Waarom die panty Ferenc als de lever ook zo goed op de haak blijft??????????
Wil.
Wil.
- Wouter Steggink
Wil, omdat het stukje lever anders van de haak gaat, omdat de lever uitscheurd.
Tenminste, als je jou truuk (haak door de galgang) niet toepast.
Maar bederven boilies waar, pak m beet 20% lever in verwerkt is, niet heel snel??
Met groet,
Wouter Steggink
Tenminste, als je jou truuk (haak door de galgang) niet toepast.
Maar bederven boilies waar, pak m beet 20% lever in verwerkt is, niet heel snel??
Met groet,
Wouter Steggink
-
Ik heb dit weekend gaan vissen met lever. Maar ik heb er het eerste uur niets mee gevangen, geen tik op mijn dobber gezien. Het ergste van al is nog dat alle andere vissers duidelijk wel vis vingen. Ik had wel een slechte plaats, maar toen ik na de pauze van aas veranderde heb ik nog 2 vissen gevangen.
Hans De Wilde
Hans De Wilde
- Wil Jeurninck
- Contacteer:
Hans,
lever werkt alleen goed als ie 100% vers is en dan nog is het net als met andere aassoorten dat de vis weleens liever wat anders pakt.
Maar het neemt niet weg dat het een goed aas is.
Wil.
lever werkt alleen goed als ie 100% vers is en dan nog is het net als met andere aassoorten dat de vis weleens liever wat anders pakt.
Maar het neemt niet weg dat het een goed aas is.
Wil.