MTC gestoomde bollen ervaring


Plaats reactie
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-09-2014 09:45

Rick van Sinderen schreef:Oke, on topic dan maar, zojuist 5 kilo Solution besteld met de hookbaits, voor België maar ik zal er ook een keer mee in de buffer vissen, kijken of het hetzelfde resultaat geeft als de BB.


Hoe wil je dat dan doen met slechts 5 kilo? Alleen al het feit dat het alweer een andere dag is, is al één van de vele variabelen. 'Zou zeggen vis de bollen van beide merken door elkaar en switch met hengels. Daarbij kan zelfs de kleur van de bollen misschien nog voor verschil brengen. Maar hoe weet je dat als visser dan?

Beter; vis het spul, al voorvoerend, een seizoen op een paar totaal verschillende wateren, benut voor beide bollen ook alle voerplekken om beurten en je hebt een groter idee wat het verschil is. Valt het telkens dood na de ander en andersom, of blijft de vis vangbaar na een paar keer met bol A gevist te hebben en met B niet. Door elkaar vissend kan misschien de ene bol omhoog trekken of juist de andere omlaag!? Is de ene bol op een water een brasem trekker en de andere juist niet etc..?

De uitkomst op lange termijn kan ik wel enigszins raden (afhankelijk per watertype), maar ben benieuwd naar de mate van verschil..!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-09-2014 10:15

Ow en nog iets...vis in het wijd,en vermijd de hotspots.
Want op hotspots doet vrijwel elk aas het,van crap tot plastic aas.
Verspreid voeren op het wijd,en als het aas nou echt Goed genoeg is.
Dat de vis daadwerkelijk je aas zoekende is,zal een flink deel van het bestand gaan zoeken in het wijd.
Maar op hotspots een aas uit testen,gaat er bij mij niet in.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

13-09-2014 10:24

Het is voor sommige ook nooit goed,..hotspots,.verspreid voeren,.maar 5kilo,..goed aas bewijst zich toch wel hoe dan ook.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-09-2014 10:33

Een citaat van mitsz zelf : minder aas,meer vangsten, halve kilo voer per dag verspreid etcetera ....
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

13-09-2014 11:21

Als je maar lang genoeg op dezelfde plek voert creëer je zelf je eigen hotspot.
Zie de live webcam.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

13-09-2014 11:51

Met de Solutions kun je prima aan de slag met 5 kilo voor een sessie.
Die gaan wel vangen

Ik probeer m'n aas al jarenlang te maken, dat het een "concurrerende situatie" aankan.
Ik heb zelden veel aas nodig op dressuur putjes en toch vang ik er wel eens 1.
De omgang met goed aas vereist ook een dito visser. Anders merk je geen verschil.

Ik zal de laatste zijn die zegt dat aas niet belangrijk is, maar je moet het wel op de
juiste plaats in het water gooien...

Vang ze mannen. Ik ga weer ff naar m'n stekkie kijken zo...
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

13-09-2014 11:53

Ik wist niet dat ik bezig was met een vergelijkend warenonderzoek........ :wink:

Wel interessant om jullie manieren te lezen hoe je een water dient te benaderen, ik wilde alleen mijn ervaringen delen met deze bollen.
Ik vis wel op de hotspots, ik ga gewoon vissen om een visje te vangen, op dit soort vijvers het liefst zo instant mogelijk, daar zijn deze bollen meer dan goed voor in mijn beleving, eentje op de voerplek en eentje er een paar meter ervanaf werkte voor mij de laatste keer dus dat ga ik nog een keer doen.

Niet om iemand tegen het hoofd te stoten maar ik ben nooit een kiloknaller geweest, ik vind liever de vis en voer gericht, vertrouwen op zulk goed aas dat je de trek kunt verstoren en zelf een nieuwe hotspot kunt aanmaken is misschien mogelijk, geen idee eerlijk gezegd, nooit geprobeert maar het zou in theorie best kunnen.
Ik vis liever waar de vis al is, zo hebben we allemaal onze taktiek.

Jullie hebben allemaal gelijk dat mijn conclusie dat dit goede bollen zijn een gevoelskwestie is, zeker wetenschappelijk gezien kun je je reet ermee afvegen, er is geen constante, geen vergelijkend ander aas, het is geen duurtest ook.
Wat het wel is is volgens mij simpel, ik wil goede bollen en laat mij daarbij leiden door iemand die al jaren met aas bezig is en zelf ook vist, de bollen waarmee ik vis zijn het resultaat van jaren tweaken, uitproberen, aanpassen en weer opnieuw beginnen.
Ik kies ervoor daarin te geloven en dat is waar alles om draait uiteindelijk, dan gaat het om 2 dingen, ben je eerlijk genoeg om in te zien dat veel aas knowhow boven je pet gaat en durf je te vertrouwen op iemand met een trackrecord als Mitsz?

Ik heb 2 hele leuke dagen kunnen vissen en behoorlijk gevangen, er zullen best andere bollen zijn waar dit ook mee kan, ik kies voor deze en ben er tevreden over, zoals de header aangeeft ging het om de ervaring en die is mij goed bevallen, ik voel gewoon dat deze bollen wat extra's hebben en een hoge instant werking, nu op naar groter water.

Bedankt voor alle input mannen! Grtz Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

13-09-2014 11:54

mitsz van der kamp schreef:Ik probeer m'n aas al jarenlang te maken, dat het een "concurrerende situatie" aankan.
Ik heb zelden veel aas nodig op dressuur putjes en toch vang ik er wel eens 1.
De omgang met goed aas vereist ook een dito visser. Anders merk je geen verschil.



Amen, beter kan ik het niet zeggen!
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-09-2014 13:21

Laat ik even duidelijk maken dat ik niets negatiefs bedoel ,
Als ik mijn zinnen zou zetten op circuit wateren,zou ik ook met dit soort aas aan de slag gaan,mondjes maar voeren,en niet op de hotspots,de dikkere vissen zitten namelijk nauwelijks op dit soort plekken.vergelijk het maar eens met je rig buiten de voer plek droppen,deze vissen zijn veelal meer op zichzelf,en azen vaak alleen,en domineren andere vissen.
Vaak toen ik nog zelf "dure" bollen draaide ( zeer attractief aas) en ik hiermee voor ging voeren,ving ik geen aantallen,maar vaak 1 vis,gelijk een goede vis dat dan weer wel.Ik vermeed hotspots on die reden,en voerde zeer verspreid met weinig aas in het wijd.de 2de dag iets compacter,en de derde dag stek gericht.de 4de dag vissen of de 5de.de moed zakt in je schoenen na 6 uurtjes geen tik te krijgen,maar als er dan 1 verlossend langzame run komt,en bij het oppakken meteen het lompe vechten begint weet je het...een bak!

Op deze manier meermaals dikkere vissen weten te strikken,Vandaar deze theorie zojuist uitgelicht.
Sommigen waaronder Leendert,denken dat ik volgens mij anti mtc of ttb ben,puur en alleen omdat ik een andere visie heb met betrekking tot rivier vissen, wil dus niet zeggen als mijn hart op de druk beviste putjes zou liggen ik dit aas niet zou bestellen.maar het is te krom hoe er soms op topics gereageerd word zonder onder bouwing,aas is bij lange na niet alles,in veel gevallen is aas zo goed als dat de Visser weet hoe hij daarmee om moet gaan.er zijn tig duizend variabelen te bedenken.En een discussie over aas zal nooit een ieder over het allen eens zijn,en zullen dus altijd blijven,respecteer dat gewoon,en onderbouw een fatsoenlijke discussie als je het ergens niet mee enz ben zonder onzinnige praat op te houden.

Vang een bak!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-09-2014 13:38

leenderts leon schreef:Het is voor sommige ook nooit goed,..hotspots,.verspreid voeren,.maar 5kilo,..goed aas bewijst zich toch wel hoe dan ook.

Vandaar m'n eerdere open vraag; wat is goed aas?

'Ken er die lekker op boilieman bollen van 3,50 p/kg. vangen. Ken er ook eentje die eerst voor solar mixen van 'n tientje per kilo z'n hand in het vuur stak en ondertussen nog een paar merken geprobeerd heeft en ook daar lekker mee vangt...

Lijkt me het één voor, het doel wat vis vangen heet, niet beter dan het ander! Of zoals de Engelsen zeggen;

To each his own :wink:
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 13-09-2014 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

13-09-2014 13:39

Mooi gesproken en ik ben het met je eens.
De benadering om de grote vissen aan te spreken ben ik het ook helemaal mee eens.

In dit geval was het even bedoeld om weer 'feeling' te krijgen, koos dus bewust voor boven op de hotspot, gewoon effe vangen weer, effe het gevoel terug en niet onnodig, blijkt uit het lossen van de 30er, net effe te druk doen en dan gaat het fout, had ik nodig na 3 jaar pauze.
Als ik er terug ga is het misschien een idee om idd buiten de hotspots te vissen, ik weet nu immers wat er daar zit, een school kweekspiegeltjes.
Wat er nog meer zit behalve de geloste schub, wie zal het zeggen, er zijn hier in de omgeving mensen zat die vissen overhevelen helaas, dus je weet maar nooit.

Maar het kanaal roept ook weer en dat vind ik spannender, wat betreft voorkeur voor aas, soms moet je het eens zijn oneens te zijn, lang geleden had ik het grote plezier om op eigen gedraaide dumbel achtige dingen te vangen, dit omdat die vorm nog niet bestond toen en ik ervan overtuigd was dat de ronde vorm dressuur bevorderde.
Er was toen veel minder bekend, en ook niet onbelangrijk, er werd ook niet veel gedeeld over aasontwikkelingen, maar ik begrijp je kick hoe het moet voelen om met je eigen aas te vangen en je taktiek beloond te zien met een grote vis :wink:
Het is de essentie waarom we het doen.

Zelf draaien is geen optie meer helaas, dus kies ik voor the next best thing en ik heb er vrede mee, ga ik straks de kanalen op dan wordt de kwaliteit iets ingehaald door kwantiteit, maar ik heb er zin in, kom op met die zuidwesters!
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

14-09-2014 08:12

Het is voor sommige ook nooit goed,..hotspots,.verspreid voeren,.maar 5kilo,..goed aas bewijst zich toch wel hoe dan ook.[/quote]
Vandaar m'n eerdere open vraag; wat is goed aas?

'Ken er die lekker op boilieman bollen van 3,50 p/kg. vangen. Ken er ook eentje die eerst voor solar mixen van 'n tientje per kilo z'n hand in het vuur stak en ondertussen nog een paar merken geprobeerd heeft en ook daar lekker mee vangt...

Lijkt me het één voor, het doel wat vis vangen heet, niet beter dan het ander! Of zoals de Engelsen zeggen;

Marco,.je hoef er niet om heen te draaien of tussen de regels door cynisch te doen maar alles heeft te maken met beschikbaarheid,vertrouwen winkelier,gemakzucht en met name tijd,.aan misgrijpen heb ik een gloeiende pest hekel en als voor mij dan de maat vol is dan ga ik op zoek naar andere gelijkwaardige alternatieven en dan kom je wel eens ergens anders uit.
Je kan je geld toch overal uitgeven,...het is graag of gewoon niet.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

14-09-2014 10:31

? Je vergat wat Leon...
Lijkt me het één, voor het doel wat vis vangen heet, niet beter dan het ander! Of zoals de Engelsen zeggen;

To each his own :wink:


Dat betekend zoiets als; ieder z'n eigen ding (voor z'n eigen ding)...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

14-09-2014 13:57

!!!!!!!!!!!!pas op met wat u schrijft,alles kan en zal tegen u worden geciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!

:P
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

14-09-2014 19:00

Talking about... :roll:

Karpers zijn net tieten,het maakt niet uit of ze groot of klein zijn,zolang je ze maar FF mag vast houden


niet mee eens. Probeer jij je leuter maar eens tussen een karper te stoppen hahaha
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-09-2014 22:52

In het 'geval' Mitsz mogen die karpers wel de minimum lengte van 1 meter hebben, wil ie er tussen passen.. :o :o :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-09-2014 11:06

Even los daarvan, komen tieten meestal in een paar. Daar kun je wat tussen stoppen.

Maar iets stoppen tussen een karper is moeilijk niet waar?

Maar enfin...

We gaan weer on topic...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-09-2014 21:03

Michel Mester schreef:!!!!!!!!!!!!pas op met wat u schrijft,alles kan en zal tegen u worden geciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!! :P

Nee, hier nog even een prikje proberen, omdat je zonder citaat zaken verdraaide in een ander topic om met een vette vinger te kunnen wijzen??? Maar eigenlijk ben je dus niet mans genoeg om eventjes te onderkennen dat je een paar maal geheel dezelfde plank missloeg. Ja haha.., lach het maar weg! Ik lach om je mee :P

En voor hen die moeite met 'n spiegeltje hebben :wink:

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7201,d.bGQ
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

15-09-2014 22:55

Hahaha

:lol:
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-09-2014 13:22

Hail the King of Quotes..

Je hebt gelijk..

Zo..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

16-09-2014 13:30

Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

16-09-2014 13:36

Ach.., waarom ook niet :D !?

https://www.youtube.com/watch?v=R2r9N1SxtI0

Hail youtube :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

18-09-2014 14:11

Gisteren met de laatste halve kilo BB's een hit en run sessie gedaan, zelfde watertje, om 6 uur mijn hengels erin, om 13.00 weer thuis, paar bollen met pallets gevoerd op het taludje waar ik al eerder voerde, hookbait met een half solar popupje, resultaat was meer van hetzelfde, 3 spiegeltjes rond de 16 a 19 pond, en de eerste dubbelaar.

De andere hengel in de holte gelegd waar de schuine kant ophoud en uitvlakt in de bodem, BB boilie met dezelfde popup, helemaal zwart dus, zonder voer, alleen een stick om de onderlijn.
Deze resulteerde in een 23 ponds spiegel om 10.15 van een andere soort dan de kweekkarpertjes die ik tot nu toe ving, ik voor mezelf ben wel overtuigd van de attractie van dit aas, zeker als (semi) instant aas.
Moet de lezer dat dan ook zijn? Nee hoor, maar overweeg 't toch maar 's voor je instant visserij.

In 3 sessies heb ik niet geblankt, gezien de tijd een behoorlijk aantal vissen gevangen (zeker voor mijn doen) en daar ging het mij om, ik geloof dus in deze bollen, er waren wat andere karperaars die blankten op een zeelt na maar die waren van het type gooi maar ergens in.
Dat zal van invloed geweest zijn alhoewel ik hoorde dat na de tweede keer vissen daar een jongen die langs geweest was voor een praatje op precies dezelfde plek viste en blankte.

Dan is er nog een punt belangrijk voor mij, ik geloof dat deze bollen gemaakt worden met passie maar zeker ook met een bovengemiddelde kennis over wat goed is voor onze 7 vinnige vrienden, dat geeft mij de verzekering dat ik in ieder geval niks in het water gooi wat het bestand zou kunnen schaden, niet iedereen zal zo denken, ik wel.
Want hoewel een putje van niks is dit wel iets voor de toekomst, de spiegeltjes groeien en over 5 tot 10 jaar kun je er vissen op iets slimmer geworden spiegels die dan rond de 30 pond zitten.
En zeker Brabant heeft daar niet genoeg van.

Dus ik ben om, groter water op met mijn zojuist gearriveerde Solutions en 's kijken hoe dat gaat, eerste indruk is alvast goed, het ziet er weer goed en verzorgd uit.
Eindconclusie dan maar, dit is gewoon goed aas, ik loop lang genoeg mee om wel een beetje een idee te hebben en ik heb er een goed gevoel over, dat is niet wetenschappelijk te bewijzen en ik ben ook niet van plan lange sessies met verschillende aassoorten te doen, ik ben klaar met dit putje en over een jaar ofzo ga ik wel weer 's terug.
Zoals eerder gezegd, ik beleef mijn vissen in details, ik twijfel lang voor ik overtuigd ben over een bepaalde aanpak en op een nieuw water komt al die twijfel ook vaak nog terug.
Qua aas ben ik er wel uit, dit is een goed ploegje wat goed aas maakt.

Dan is er de prijs, ging ik morgen naar de Loire of de Marne en had 25 kilo nodig dan zou het even slikken zijn, ik zou misschien gaan schipperen door de boilies te 'verdunnen' met particles en noten, maar ik zou er wel voor MTC kiezen.
En terwijl ik dat zeg besef ik hoe belachelijk dat eigenlijk is, ik heb 9 hengels met een gemiddelde waarde van 250,- 9 molens met een gemiddelde waarde van 200,-....
Nu ben ik niet goed bij mijn bol maar de meesten van jullie hebben op z'n minst een derde ervan, tel erbij op voerboot, een tacklebox en een halve schuur vol met 'je weet niet wanneer je het nodig hebt' bivy's. stretchers, Delkims enz.
Een gemiddeld bedrag van 1250,- is wel te rechtvaardigen voor de gemiddelde karperaar, dan is het bijna stuitend om te beseffen dat je bezuinigd op dat waar alles om draait, de laatste meter.....raar.
Maar goed, deze beoordeling is strikt persoonlijk en zoals ik het voel, en dat is dat het goed aas is, dat ik zelfs als '5 kilo klantje' serieus genomen word, dat alle externe dingen zoals verpakken, versturen en presentatie meer dan in orde is, en dat dan ook nog de consultanten en bedenkers makkelijk benaderbaar zijn, dat is volgens mij het perfecte rijtje.

In een ander topic zal ik nog wel 's vertellen of de Solution werkelijk een oplossing zijn :wink:
Iedereen bedankt die mee heeft gedacht, zeker de meer inhoudelijke reacties, tof!

En nu maar wachten op die zuidwesters..........
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-09-2014 17:20

Voor visserijen waarbij je wat meer kwantiteit nodig hebt heeft MTC ook bollen voor rond de € 5 per kg die hun werk heel goed doen.
Het is natuurlijk altijd een afweging, hoe veel budget heb je, hoeveel aas en wat voor kwaliteit denk je nodig te hebben en daar dan een balans in zoeken.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

18-09-2014 17:52

Lekker bezig Rick,..en inderdaad heel belangrijk de laatste meters,.btw met een gemiddelde van 1250,- gaat het hem niet lukken vrees ik maar dat is een andere discusie :wink: