MTC gestoomde bollen ervaring


Plaats reactie
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

12-09-2014 10:16

succes
Bijlagen
peppi_hoody.jpg
(8.26 KiB) 1806 keer gedownload
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-09-2014 10:22

Ik twijfel niet aan jouw ervaring,ik vind alleen dat je een aas niet zo kunt afschrijven,ik wil alleen jouw,en anderen in laten zien dat niet alles om aas draait,en het niet altijd zo rete duur hoeft te zijn.

En jij denkt dat ik gratis aas krijg omwille van een discussie die ik heb over aas ?( Facebook heb ik niet)
Leest jij mijn andere recensies wel trouwens ?
Zou ik van mtc en ttb ook gratis aas krijgen dan...?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-09-2014 10:33

maar ik heb geen idee wat het effect is op elkaar, welke delen het stomen overleven en wat de balans is, de waarheid is dat maar weinig dat kunnen

Da's waar. Maar een zelfdraaier kan bij interesse leren interpreteren waar een bol van opleeft en wat weinig toevoegt. Da's een kwestie van 'trial and error' en daar hoef je geen laboratorium opleiding voor hebben gevolgd.

En dan nog is daadwerkelijk iedereen afhankelijk van variabelen waar wij als visser geen grip op hebben!

als iemand hier dat dan afdoet als 'je hoeft alleen maar tijd en geld te hebben' dan zal dat wel, ware het niet ik er echt voor moest bloeden en dingen voor moest laten die voor een ander normaal zijn.
Karpervissers zijn wel vaker niet normaal. Het is een associale hobby, wil je wat harder gaan. Dat geldt voor sporters, muzikanten etc. ook. Vissend in Nederland kan toch ook veel moeite kosten!? Zelfs hier in de regio ging ik in de 90-er jaren regelmatig twee a drie maal op een avond tot middernacht naar een paar kanalen omdat er teveel vissers waren om op dat moment te voeren. Klein wereldje en zelfs witvissers hebben weleens een karperstok in de auto of karpervissers als kennis in de gelederen. Dat ik om 6 uur dan op het werk moest staan had ik er voor over, net als de kilometers en het vele zelf rollen. Vangst zorgt voor plezier en enthousiasme en dan neem je het 'afzien' voor lief. Is geen drama :wink:

Volgens mij is de topic starter elders begonnen met die ..... man,..bollen en overstapt op MTC met als resultaat zijn voor mij gewaarde onafhankelijke en belangenloze ervaring,.

Mijn vraagstelling op jouw kreet was subjectief. Vandaar dat ik het antwoord geheel aan me voorbij liet gaan :wink: Overigens heeft hij niet met BM die bollen op die put gevist omdat hij zo z'n redenen al had. Dus volgens mij niet omdat hij daar mee blankte op dat water!?

Ik wil overigens wel toevoegen dat ik eerder voor een eigenbouw bol zou gaan dan een BM bol op zulk water. Maar sowieso vis ik liever met eigen aas. Donder trouwens een goedje over BM bollen of een soortgelijke bol van een ander merk, laat het wat trekken en dat zal ook weer aantrekkelijker worden voor vissen die alles al hebben zien langskomen....
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 12-09-2014 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-09-2014 10:37

Ik ben ruim 5 jaar test Visser geweest,kon met veel dingen vissen voor zo goed als niks.
Maar ik ben een heel eerlijk persoon,en recht door zee.
Esv supplies heeft toen haken gehad van het merk carp alley,regelrechte rotzooi,en heb eric vertelt dat ik dat geen enkele klant aansmeren zou,halen zijn snel bot,en breken snel.
Dus ik viste met korda haken of fox,gewoon met de concurrentie dus...
Toen kreeg eric bollen,red label baits,later gb baits van Chris Gabrielle,en toen Leon hoogendijk bollen.Ik viste ermee op putjes,maar weet je wat ik gebruikte op de rivier.... CRAP !
En was er ook eerlijk toe naar buiten staanders,dus doe niet net of ik gesponsord word,want ik en eric zijn nog steeds goede vrienden,en ik zou zo weer aan de slag kunnen als test Visser,en spullen voor bijna niks in huis kunnen halen.
En doordat eric een verdeler is van alllerlei spullen,zoals boilies particles etcetera,weet ik heel goed wat er verdient word op aas,wat gewoon crap aas is,maar omdat het een duur aas betreft is deze wel goed,je zou de inkoop eens moeten weten,hoeveel tussen stations er zijn en dat die allen winst moeten behalen aan 1 product,dan weet je waar ik het over heb.

Ps: heb het niet over de merken die ik zojuist noemde,en ook.niet over mtc of ttb.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-09-2014 10:54

als iemand hier dat dan afdoet als 'je hoeft alleen maar tijd en geld te hebben' dan zal dat wel, ware het niet ik er echt voor moest bloeden en dingen voor moest laten die voor een ander normaal zijn.
Het ging me overigens om het feit dat jij in eerdere tekst kennis automatisch relateert aan veel kilometers maken en door heel europa vissen. Gaat niet voor iedereen gelijk op lijkt me! Er zijn er zat die aan de waterkant neerploffen, niet ver met denken komen en lekker kopiëren...

Ik schrijf nergens dat je een luie drol bent en er niets voor over had :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

12-09-2014 11:09

maar ik heb geen idee wat het effect is op elkaar, welke delen het stomen overleven en wat de balans is, de waarheid is dat maar weinig dat kunnen[/quote]
Da's waar. Maar een zelfdraaier kan bij interesse leren interpreteren waar een bol van opleeft en wat weinig toevoegt. Da's een kwestie van 'trial and error' en daar hoef je geen laboratorium opleiding voor hebben gevolgd.

Oh dat heb ik zeker geprobeert, ik ben wel eens 's morgens opgestaan op een meer en zag al mijn zelfdraaiers drijven, ik had de popup uitgevonden voor de naam bestond :oops:
Maar ik denk dat het belangrijk is om zoveel zelfkennis te ontwikkelen dat je weet waar je niet goed in bent, in mijn geval is dat oa aas, ik zal nooit weten wat de erkende mannen weten, dan kan je toch zelf wat proberen maar dan is daar de twijfel weer, ik zal wel raar zijn in die dingen.

En dan nog is daadwerkelijk iedereen afhankelijk van variabelen waar wij als visser geen grip op hebben!

Yep, mee eens, de grootste van allemaal in mijn beleving, het weer.

als iemand hier dat dan afdoet als 'je hoeft alleen maar tijd en geld te hebben' dan zal dat wel, ware het niet ik er echt voor moest bloeden en dingen voor moest laten die voor een ander normaal zijn.[/quote] Karpervissers zijn wel vaker niet normaal. Het is een associale hobby, wil je wat harder gaan. Dat geldt voor sporters, muzikanten etc. ook. Vissend in Nederland kan toch ook veel moeite kosten!? Zelfs hier in de regio ging ik in de 90-er jaren regelmatig twee a drie maal op een avond tot middernacht naar een paar kanalen omdat er teveel vissers waren om op dat moment te voeren. Klein wereldje en zelfs witvissers hebben weleens een karperstok in de auto of karpervissers als kennis in de gelederen. Dat ik om 6 uur dan op het werk moest staan had ik er voor over, net als de kilometers en het vele zelf rollen. Vangst zorgt voor plezier en enthousiasme en dan neem je het 'afzien' voor lief. Is geen drama :wink:

Is het ook niet maar het zegt wel wat over iemand denk ik, helemaal eerlijk zijnde, ik was 3 jaar geleden effectief dood, mijn hart nokte ermee en heb een lange weg afgelegd sindsdien, dit als uitleg dat ik nu naar sommige dingen kijken het totaal anders ziet tegenwoordig, in de tijd dat ik zo fanatiek was ervaarde ik het als normaal, was er zelfs een beetje trots op, altijd 101% inzet.



[quote]Volgens mij is de topic starter elders begonnen met die ..... man,..bollen en overstapt op MTC met als resultaat zijn voor mij gewaarde onafhankelijke en belangenloze ervaring,
Mijn vraagstelling op jouw kreet was subjectief. Vandaar dat ik het antwoord geheel aan me voorbij liet gaan :wink: Overigens heeft hij niet met BM die bollen op die put gevist omdat hij zo z'n redenen al had. Dus volgens mij niet omdat hij daar mee blankte op dat water!?

Mijn verslag ging over de buffervijver, op de aansluitende visvijver had ik wel met de RR boilie van de BM gevist, 1x blank 1x vis, de eerdergenoemde variabelen zijn belangrijk uiteraard, maar mijn gevoel erin ook, kan ik omonstotelijk bewijzen dat de bol minder is? Nee... maar ik ben ervaren genoeg om te twijfelen, voor mij is dat genoeg, mijn mening, meer niet.

Ik wil overigens wel toevoegen dat ik eerder voor een eigenbouw bol zou gaan dan een BM bol op zulk water. Maar sowieso vis ik liever met eigen aas. Donder trouwens een goedje over BM bollen of een soortgelijke bol van een ander merk, laat het wat trekken en dat zal ook weer aantrekkelijker worden voor vissen die alles al hebben zien langskomen...

Eerlijk gezegd, ik denk niet dat ik de kennis heb om een attractieve bol voor een cultuurwatertje te draaien, ik zou dan teruggrijpen naar geflavourde noten of kidneybeans en zelfs grote garnalen, het lullige is dat ik de boilieman bollen opzijschuif door een gevoel, is dat eerlijk? Nee en dat heb ik meerdere malen gezegd maar ik moet geloven in mijn aas, dat zal ongetwijfeld mij wegzetten als kortzichtig maar zo zit ik in elkaar.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

12-09-2014 11:13

@ Leon,

vette hoody ,kan je die ook ergens bestellen ? :P :P 8)

(is een serieuze vraag :wink: )
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

12-09-2014 11:23

als iemand hier dat dan afdoet als 'je hoeft alleen maar tijd en geld te hebben' dan zal dat wel, ware het niet ik er echt voor moest bloeden en dingen voor moest laten die voor een ander normaal zijn.[/quote]Het ging me overigens om het feit dat jij in eerdere tekst kennis automatisch relateert aan veel kilometers maken en door heel europa vissen. Gaat niet voor iedereen gelijk op lijkt me! Er zijn er zat die aan de waterkant neerploffen, niet ver met denken komen en lekker kopiëren...

Ik schrijf nergens dat je een luie drol bent en er niets voor over had :wink:

Tof, ik hoop dat ik je heb kunnen overtuigen dat er meer achterzat, het ging niet om de afstand, maar wel om vissen die nergens anders leefden, ik weet niet waar je woont verder maar ik kan je verhalen vertellen over vissen in een uitgehakte struik, onder een zeil met hengels zonder steunen zodat niemand mij zag, 's morgens kreeg ik krampaanvallen van het liggen op de koude grond, is geen verdienste maar ik was wel bereid verder te gaan dan 'neerploffen' ben ik nooit een fan van geweest, als het kon viste ik mobiel, meerdere plekken en verkaste ook snel als ik dacht op een andere plek leven te zien. Ik ben niet beter dan jou of wie dan ook, het is hoe je het beleeft en wat je ervoor over hebt, het is ook niet te meten, ik heb geen kinderen dus heb ik makkelijk praten, ik denk dat het de hoogste prijs is, je gezin tekort doen terwijl je dagen aan het water zit, heeft bij mij nooit meegespeeld, ik kon doen wat ik wilde.
Heb ik wat geleerd in die jaren? Jazeker, en sommige aspecten daarvan probeer ik te delen, mijn generatie, en ik denk ook de jouwe heeft een giga voordeel, we visten toen alles ontstond, we hebben de evolutie meegemaakt, als ik terugkijk naar Cassien in 81, dat staat mijlenver van hoe we nu vissen en nu weten, ik denk zonder daar blase over te doen dat we daardoor meer 'lading' hebben.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-09-2014 11:35

Ow en mannen,als je in Nederland goed kan vissen ,kan je dat overal hoor,het is en blijft hetzelfde :wink:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

12-09-2014 11:40

evolutie?

eerder devolutie..
zoveel nieuwe dingen die echt een vooruitgang zijn zie ik namelijk niet.
ik vang nog steeds vis met een soepele rig zonder poe ha op de haak met losse hair net als ik 1998 toen ik begon met mn 2de periode als visser.
less is more.

wel veel nieuwe dingen zie ik wat ik echt de grootste onzin vind en eerder het karpervissen slecht doet dan goed. maar dat heb ik al meerdere keren hier aangegeven op het forum.denk dat 90% van alles wat je "nodig" hebt om te karpervissen onzin is persoonlijk.

een hengel,molen,schepnet en een pannetje overgebleven vastkokende aardappelen van gisteravond doen het nog steeds prima naar mijn idee.

edit: @ Bert, super !! die ga ik gelijk bestellen! top! :D
Laatst gewijzigd door michel Tja op 12-09-2014 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

12-09-2014 11:40

michel Tja schreef:vette hoody ,kan je die ook ergens bestellen ? :P :P 8)


http://www.houseofcarp.nl/kleding/grote ... eater.html
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

12-09-2014 11:41

Rik koster schreef:Ow en mannen,als je in Nederland goed kan vissen ,kan je dat overal hoor,het is en blijft hetzelfde :wink:


Soms wel, maar de Loire is wat anders dan de Linge, de Maas anders dan de Marne, vissen op stuwmeren moet je wel kunnen behappen, de basis zal hetzelfde zijn, de duivel zit in het detail :wink:
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

12-09-2014 11:47

michel Tja schreef:evolutie?

eerder devolutie..
zoveel nieuwe dingen die echt een vooruitgang zijn zie ik namelijk niet.
ik vang nog steeds vis met een soepele rig zonder poe ha op de haak met losse hair net als ik 1998 toen ik begon met mn 2de periode als visser.
less is more.

Oh oke, dat bedoelde ik niet Michel, toen ik begon door Ierse en Engelsen die in mijn buurt woonden waren er amper boilies, de paar karpervissers die er waren vonden elkaar maar moeilijk, (pre-internet dagen) mijn eerste montage werkelijk gericht op karper was een tube met lood eromheen die als je pech had als een antenne overeind stond :wink: Onderlijnen? Nog nooit van gehoord...

wel veel nieuwe dingen zie ik wat ik echt de grootste onzin vind en eerder het karpervissen slecht doet dan goed. maar dat heb ik al meerdere keren hier aangegeven op het forum.denk dat 90% van alles wat je "nodig" hebt om te karpervissen onzin is persoonlijk.

een hengel,molen,schepnet en een pannetje overgebleven vastkokende aardappelen van gisteravond doen het nog steeds prima naar mijn idee.


Ik zou zeggen ja, zeker met de melancholieke modus aan, maar werkelijkheid is dat mijn vangsten toenamen met beter aas, alhoewel je soms echt kunt huishouden door op een boiliebak met zoete aardappelen of zacht deeg te vissen.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-09-2014 13:35

het lullige is dat ik de boilieman bollen opzijschuif door een gevoel, is dat eerlijk? Nee en dat heb ik meerdere malen gezegd maar ik moet geloven in mijn aas, dat zal ongetwijfeld mij wegzetten als kortzichtig maar zo zit ik in elkaar.

De uitspraak 'vertrouwen vangt meer dan twijfel' is op CB al vaak voorbij gekomen zoals je weet. Waarschijnlijk nog minder twijfel als je weet waarmee je vist...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

12-09-2014 13:55

@ Rick,

die antenne tubes ken ik nog wel ja :D
opzich niks mis mee indien je deze inzet als schuiflood,maat van me heeft die nog steeds in zn koffer zitten.

mijn eerste karpers ving ik gewoon met een dobbertje en vlokje brood op half water ,verder was het stalken met de korst voor mij vroeger of gewoon met de pen.hetzij op de bodem,maar ook gewoon op half water met een maisje.

ok, het aas is wel een stuk beter geworden in de loop der jaren maar waar je ligt en wanneer je ligt en hoe je ligt/vist is veel belangrijker naar mijn idee.
en misschien vang je tegenwoordig niet meer om het aas wat je gebruikt maar juist om de kennis die opgedaan hebt in de afgelopen jaren. :wink:

iig dit gaat over ervaringen met MTC gestoomde bollen.
mijn ervaring is prima met die bollen.alhoewel die gekookte bollen van MTC/WB/Mitsz (geen idee hoe het precies in elkaar steekt/stak) vroeger langer op de hair bleven.en dat vond ik wel zo prettig persoonlijk.

de solution heb ik vroeger aardig mee gevist en gevangen(pre waterlandbaits) en die oude lichtbruine leverbol van Mitsz was legendarisch ( binnen mijn visserij vroeger) echt topsessies mee beleefd.heb het er nog af en toe over met een maat van me.

als ik nu daar bollen zou bestellen zou ik zelf voor de Deliver of solution gaan weer. Strawberry spice van WB vond ik ook een goede bol vroeger.

toch vis ik het liefst met mn eigen bol, maar dat komt omdat ik van mening ben dat waar ik vis het weinig boeit wat erin ligt. als er maar voer ligt en al die lekkende additieven heb ik niet nodig hennep en dat flavourtje lekken ook prima gezien ik ook erop vang.buiten dat speelt geld en kwantiteit in deze ook een grote rol. ik ben tevreden als de vis blijft hangen en weer terugkomt op het aas. en ook ben ik van mening dat een karper geen geniaal dier is met een IQ van 150+ of zo.die slimmer dan ons allemaal bij elkaar is.
voor mij is het gewoon een onderwatervarken wat alles vreet wat te vreten is.en als je op de goeie plek op het goeie moment zit met een goede montage dan vang je ze altijd wel.(indien de karper honger heeft dan)

maw ik vind dat hele aas gedoe een tikkeltje overdreven. maar ik vis dan ook niet op van die crackputten met hele dikke vissen die jaar in jaar uit belaagd worden.
maar wanneer ik wel op een "hard" watertje ga zitten zou ik toch wel voor een uitgebreider uitlekkend hoogwaardig aasje kiezen. vaak is dat mainline of dynamite,maar ook TTB of MTC anderzijds kan mn eigen schrale bol met eiereschaal voor het crunch effect 8) :lol: ook vaak het verschil maken op dergelijke wateren.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

12-09-2014 14:18

Michel,

Lachen joh, een week geleden zag ik die antennes liggen in een heel oud winkeltje in Oirschot, daarvoor had ik ze al jaren niet meer gezien, grappig, echt zo'n trigger die je gelijk 25 jaar terugzet :wink:

Ik ben ook begonnen met pennen hoor, een roofvishengeltje, korsten, met mais of zelfgemaakt deeg op de bodem, elk bruggetje op de Kralingse Plas heb ik gehad, tot ik een keertje Leon Hoogendijk zag vissen, dat maakte indruk!
Destijds kon ik eindelijk Optonics kopen, de eerste versies zette ik niet eens aan overdag, ze vraten batterijen, een paar deuvels geschilderd met een haakje van ijzerdraad waren mijn eerste wakers.
Destijds in het Bergse bos werkelijk moeite moeten doen om uit te leggen dat ik niet aan het stropen was aan de boswachter, hij dacht dat ik elektrisch aan het vissen was....
Favo aas toen, schapenbix, kom er nog 's om.

Kiezen voor aas van mannen zoals Mitsz haalt bij mij twijfel weg, zo simpel is het, ik moet even bestellen en ik neem mee wat je zegt, Solution leek mij wat, ik ga nog 's lezen op m'n gemak.
Ik vis hier voornamelijk op kanalen, als er echt winter was en het voorjaar begon dan ging ik op die vijvers vissen om weer 'in' te komen, heb ik alles? Nieuwe aanbieding uitproberen misschien.
Ga ik het kanaal op dan geld voor mij hetzelfde, het is hit & run, je wilt de vissen even op je plek houden en snel landen, weg van de voerplek, er kan er nog eentje komen dan.
Dan vis ik vaak met noten, pinda's, bonensoorten enz, ook vanwege de kosten hoor, de bomen groeien niet meer tot de hemel en voeren gaat best hard.
Maar ik wil altijd vangen, binnenkort wil ik 's naar België, niet te ver kan ik goed aan en dan wil je toch een goede bol hebben. :wink:
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-09-2014 14:29

vroeger langer op de hair bleven

Waarschijnlijk dat de oplosbaarheid van de bol, dus om extra attractie te verkrijgen, ten koste gaat van de duur van de hardheid van de boilie. Wil je 'm weer duurzamer krijgen, dan doe je de oplosbaarheid en snellere uitwaseming van producten weer een stuk teniet.

Kan Mitzs vast wel wel toelichten, zonder in detail te hoeven te treden.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

12-09-2014 14:48

Volgens mij lijkt iedereen het toch redelijk eens als ik een stukje teruglees (uitzonderingen daargelaten).
Conclusie hier; het vangt, dus het is zeker geen slecht aas, hoe goed/hoeveel beter het is, dat is eigenlijk niet absoluut vast te stellen gezien alle variabelen?
Wat voor mij nog wel wat toe zou voegen is dat iemand eens deze bol naast iets naders vist, geeft net iets meer houvast...
Laatst gewijzigd door Emilio Visser op 12-09-2014 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

12-09-2014 15:04

Rick van Sinderen schreef:een paar deuvels geschilderd met een haakje van ijzerdraad waren mijn eerste wakers.


nog 1x offtopic

mijn eerste wakers waren flesjes AA met een gat in de dop waar ik een lijntje met knijploodje onderhad.boven een lusje en ook met wat ijzerdraad op mn lijn gehangen
om het gewicht in te stellen kon je gewoon een beetje water in de flesjes doen :wink: :lol: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-09-2014 16:47

Nu inderdaad maar weer on topic mannen. Anders wordt het weer een soepzooitje...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-09-2014 17:04

Dames, dames....

Ja maar jij, en dat, zus, tering wat een leven man. Ga vissen of iets dergelijks ipv zo lopen te zoeken naar een paar scheve woordjes en dat alles quoten..

Koste wat kost?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

12-09-2014 17:22

Oke, on topic dan maar, zojuist 5 kilo Solution besteld met de hookbaits, voor België maar ik zal er ook een keer mee in de buffer vissen, kijken of het hetzelfde resultaat geeft als de BB.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Casper Visser
Berichten: 12
Lid geworden op: 06-08-2014 12:07

12-09-2014 18:30

leuk geschreven stukjes, Rick.
Ik heb zelf ook een intro-pakket besteld, ik wou eigenlijk wat goedkoper gaan vissen dan met de bbq krill range van pro-line, en dat is gelukt. al scheelt het niet veel :P.
Ik vis zelf regelmatig kortere instant sessies op een putje, zoals in de vroege morgen na een nachtdienst of lekker een paar uur eruit na het avondeten.
Ben benieuwt wat deze bollen voor mij kunnen betekenen.

Gr
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-09-2014 19:37

Black Baits.
2 bollen in een terrarium met 3 schildpadden.
Dan heb je binnen 10 seconden pas echt trammelant in het hok! :o

Weet niet of de Solution dat ook kan bewerkstelligen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-09-2014 09:38

Sven van Anrooy schreef:Dames, dames....

Ja maar jij, en dat, zus, tering wat een leven man. Ga vissen of iets dergelijks ipv zo lopen te zoeken naar een paar scheve woordjes en dat alles quoten..

Koste wat kost?


Wanneer iemand wat roept kan dat misschien onderbouwd worden en levert een vraag via quote regelmatig meer inzicht in wat er nu daadwerkelijk bedoeld wordt...

Maar ik plezier jou ook nog graag met een quote, aangezien jij vervolgens geheel niets bijdraagt met je mening na dat de rust allang was wedergekeerd!

Blijkbaar ook koste wat kost :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).