MTC gestoomde bollen ervaring


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

14-10-2014 17:01

Zou zomaar kunnen, mijn wel of niet gaan vissen wordt vaak beslist door de wind en de laatste week was het hier in Brabant net een fohn bij een dameskapper, het kwam van alle kanten :wink:
Succes en ik weet zeker dat het goed komt, aan de inzet ligt het niet!!
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

14-10-2014 19:01

Het is de laatste tijd hier in noord Holland ook heel vaag,weken lang geen wind,of overdag wel maar dan zakte het in de avond helemaal in.
Laatste nacht sessie,regen,hagel,storm en onweer.
En laatste avond sessie kelderde de luchtdruk en draaide de wind alle kanten op ..... :(
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

16-10-2014 11:44

Trekt wel weer bij Michel.

Goede tijden, slechte tijden...
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

19-10-2014 11:26

Weer een nacht sessie keihard geblanked.
Met 2 man en in totaal 6 hengels 4 grote brasems een nacht met weinig slaap en veel tteleurstelling.
Net als je denkt het spelletje een beetje door te hebben blank je gewoon 4 sessies :cry:

Nou ja...dit seizoen begonnen met karper vissen en 11 vissen gevangen waarvan 1 20 ponder en mijn eerste kanaal schub .

Helaas kan ik door de drukte geen nacht sessiesmeer draaien maar kan ik toch wel op een geslaagd eerste sseizoen terug blikken.

Een hele hoop geleerd van 2 mede forummers die inmiddels goede vismaten zijn geworden.
Mede dankzij dit forum.

Robin en Michael bedankt!
En jullie natuurlijk ook voor de bijdrages op dit mooie forum 8)
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

26-10-2014 19:55

Kortom, een euro de kilo erbij en je hebt cell of hybrid van mainline. daar kan geen enkele bol tegenop. Zeker niet als het om boilie water met flinke hengeldruk gaat, en om elke sessie van meer dan 1 dag.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

26-10-2014 20:14

Denk dat het weinig uit had gemaakt
Kwaliteits verschil zal minimaal zijn,
De omstandigheden waren gewoon niet optimaal
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

26-10-2014 20:39

Je materiaal, je rigs, je voercampagne , je strategie ,de tijd die je investeert en zeker je aas, zijn in mijn ogen veel belangrijker dan de omstandigheden.

een mooie vis kun je vangen op een moment, in weer, waar niemand het verwacht, maar niet met een botte haak of een onderlijn die in de war ligt of een bol die niet aan je lijn blijft of een slechte beetregistratie etc etc.

Nu ik iets wijzer ben dan een jaar geleden, besef ik me dat ik lange tijd geen schijn van kans op vis heb gehad
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

26-10-2014 21:00

michiel moore schreef:Je materiaal, je rigs, je voercampagne , je strategie ,de tijd die je investeert en zeker je aas, zijn in mijn ogen veel belangrijker dan de omstandigheden.

een mooie vis kun je vangen op een moment, in weer, waar niemand het verwacht, maar niet met een botte haak of een onderlijn die in de war ligt of een bol die niet aan je lijn blijft of een slechte beetregistratie etc etc.

Nu ik iets wijzer ben dan een jaar geleden, besef ik me dat ik lange tijd geen schijn van kans op vis heb gehad


Ik denk dat de meeste hier het beseffen dat je met een scherpe haak moet vissen met de juiste benadering en een degelijke rig gemaakt van betrouwbaar materiaal en de juiste beet registratie.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

26-10-2014 21:44

Als de vis het niet doet dan doet de vis het niet, ook al knoop je er goud aan.
Er zijn gewoon omstandigheden waarin het geen ruk uitmaakt waarmee je vist, je vangt ze domweg niet.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-10-2014 23:15

Maarrrrrrr......

Je heb momenten dat het geen ruk uit maakt wat je doet,en je je de pleuris vangt !! 8) :D
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

27-10-2014 09:44

michiel moore schreef:Kortom, een euro de kilo erbij en je hebt cell of hybrid van mainline. daar kan geen enkele bol tegenop. Zeker niet als het om boilie water met flinke hengeldruk gaat, en om elke sessie van meer dan 1 dag.


Sorry hoor, maar hier zakt mijn broek van af! Kijk je nog getrouw elke avond een Korda filmpje voor het slapen gaan?
Welke ervaring heb je eigenlijk met MTC bollen? Waarom scoort Mainline bolletje volgens jou zoveel beter? Fijn dat je vertrouwen hebt in die meuk, maar dit zijn uitspraken die nergens op gestaafd zijn.....
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

27-10-2014 10:09

Rik koster schreef:Maarrrrrrr......

Je heb momenten dat het geen ruk uit maakt wat je doet,en je je de pleuris vangt !! 8) :D

Helaas komt het veel vaker voor dat ze het niet doen :)
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

27-10-2014 14:57

Knap dat mensen vanachter hun PC kunnen beoordelen waar het aan ligt dat ik niks heb gevangen.en niet alleen ik maar ook de vismaten waar ik mee zat te vissen.
Kansloos gezeik!
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

27-10-2014 17:16

[quote="Bert Timmerman"][quote="michiel moore"]Kortom, een euro de kilo erbij en je hebt cell of hybrid van mainline. daar kan geen enkele bol tegenop. Zeker niet als het om boilie water met flinke hengeldruk gaat, en om elke sessie van meer dan 1 dag

Sorry hoor, maar hier zakt mijn broek van af! Kijk je nog getrouw elke avond een Korda filmpje voor het slapen gaan?
Welke ervaring heb je eigenlijk met MTC bollen? Waarom scoort Mainline bolletje volgens jou zoveel beter? Fijn dat je vertrouwen hebt in die meuk, maar dit zijn uitspraken die nergens op gestaafd zijn.....

Als je mainline meuk noem dan ben je echt niet wijs,...active8,essential opal,cell,..zijn gewoon zeer goede mixen,..daar staan de zogenaamde promotie filmpjes van de Korda crew&kids toch echt van buiten.
Zo ook dat MTC een paar toppers in hun range hebben,...blackbait deLiver solution.
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

27-10-2014 19:42

Meuk is inderdaad een woord die een negatieve lading zou kunnen hebben, was niet mijn bedoeling.

Michiel geeft echter aan dat het betere bollen zouden zijn, dat is iets wat ik niet begrijp. Je kunt geen appels met peren vergelijken. En waar is zijn uitspraak op gestaafd?

Begrijp sowieso het vergelijken van bollen niet. Kijk eerst eens wat een bol doet en bepaal voordat je een bol koopt(of maakt) wat jij nodig denkt te hebben.
Een bol moet toch voor jou in een bepaalde situatie specifieke eigenschappen bezitten?

In deze gaat het me helemaal niet om partij te kiezen tussen Mainline of MTC, het gaat me om het beperkt denken, jezelf oogkleppen voorbinden. Dat is jammer en beperkt jezelf in je groei.

Maar misschien komt het ook wel doordat ik (zo goed als)alleen op openbaar water vis en minder afhankelijk ben van hightech aas. Een bol met een redelijk tot goede voedingswaarde, duidelijk label en een positieve prikkel is dan al veel waard.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-10-2014 20:17

Als je met alleen mainline je visje kunt vangen kan dat 2 dingen betekenen,of je vist alleen met mainline,of je geeft een ander aas geen kans genoeg....
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

27-10-2014 22:47

Rik koster schreef:Als je met alleen mainline je visje kunt vangen kan dat 2 dingen betekenen,of je vist alleen met mainline,of je geeft een ander aas geen kans genoeg....


Ik vind die zogenaamde like&share acties op facebook altijd wel grappig,.zodra een merk als mainline Benelux iets weggeef dan word het duizenden keren gedeeld,.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-10-2014 23:04

Wil ik toch even meedoen mannen. Als jullie het goed vinden natuurlijk. :)

Over het vergelijk met MTC ben ik enerzijds wel positief, maar er zijn er zo veel.
Mainline lijkt goed te scoren, maar ik heb slechts 1 maal een Mainline boilie
in m'n handen gehad. Ik ga niet kijken bij de buren om hetzelfde porseleinen beeldje
op de vensterbank te zetten. Toch?

MTC maakt niet alleen hoog attractief aas. We maken custom made mixen en die zullen
altijd een goede voedingswaarde hebben en goed presteren bij voercampagnes. Op het eventueel verzoek van de klant bevatten ze echter niet zo veel attractieve ingrediënten als de duurste uit de range. Als ik een beetje grof moet voeren, gebruik ik ook niet het allerduurste. Simpel.

Als het maar wel van goede verse kwaliteit is en goed bereid, kan ik er mee leven...
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

28-10-2014 10:28

Ik heb dit topic gestart om gewoon mijn belevingen met MTC bollen te beschrijven, dat doe ik op mijn manier en dat zal niet iedereen bekoren, ik voer bv met boilies van een goedkoper merk omdat de aantallen kilo's die ik dan gebruik niet te bekostigen zijn zonder ruzie thuis.
Ik vis in de echte wereld, niet in de tralala wereld van de Korda video's, en ik heb nog een euri's verslindende hobby dus is het keuzes maken en balanceren.
Sinds ik voor MTC gekozen heb en de eerste 10 kilo erdoorheen heb gevist zijn mijn vangsten wel omhoog gegaan, vissen ook die totaal onverwacht en op een circuitwater zelfs als verdwenen te boek stonden kwamen op de mat, in een serie van 12 sessies afwisselend op een kanaal en een cultuurwater heb ik 1x geblankt, afgelopen zondag, dat is voor mij een ongekende serie, ook omdat ik het mezelf niet makkelijk maak, zeker op circuitwater vaak instant gevist en vaak met het oog op het weer tegen beter weten in.

Ik ben meer dan tevreden over mijn keuze en die wordt ook bepaald door kwaliteit, door de verantwoordelijkheid die aasmakers voelen voor wat je in het water pleurt, als je gifgroene bollen die bijna licht geven met kilo's tegelijk in het water gooit moet je beseffen dat dat niet goed kan zijn, maar da's mijn mening.
Aan de waterkant moet ik net effe te vaak mijn aaskeuze verdedigen tegenover nobody's die hun kennis van filmpjes halen, nooit normaal hebben leren vissen en geen idee hebben dat alles begint met de karper zoeken, dat je moet leren waar karper zich ophoud, leren begrijpen welke ijkpunten de vis op zijn route gebruikt en de hotspots zoeken die boven water onzichtbaar zijn.
Ze kunnen wel in 1 adem alle merken op noemen waarmee ik eigenlijk zou moeten vissen, niet dat ze ervaring mee hebben maar die hebben van die mooie ads in de Spiegel, de Story van het vissen.....

Die jochies zitten hier ook, en het is doodzonde dat redelijk nieuwe onbevangen vissers zoals Michel Mester die blijven proberen en zoeken naar vis om zichzelf te ontwikkelen na een paar blanks het advies krijgen om een ander merk te proberen, blanken hoort erbij en het siert hem dat hij dat wil delen en zijn frustraties hier wil uiten, die ruimte moet hij hebben zonder de mening van een visser die alleen vis ziet op zijn pc.

@Michel, gewoon doorgaan, het tij keert en het blijft niet zo, elke visser die wat kan kent zo'n periode waar je nu inzit, we hebben het allemaal meegemaakt en het lijkt wel of dat moet gebeuren om te bewijzen dat je uit het goede hout gesneden bent.
Blijf zoeken, blijf denken en praat met je nieuwe maten, bedenk waarom het even tegenzit, het zou niet ondenkbaar zijn dat het weer ermee te maken heeft, deze fases met relatief warm weer en hoge luchtdruk kunnen funest zijn en de vis niet aanzetten tot azen, een paar dagen flinke wind kan alles veranderen om maar wat te noemen.
Ik durf hardop te zeggen dat het niet aan je aas ligt in ieder geval, hou vol en succes!!
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Plaats reactie