Plastic on top


Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

26-08-2014 22:33

Wie van jullie vist er vaak/altijd met een stukje fake corn of iets dergelijk boven je bottom bait?
En waarom geloof je er zo in of geloof je er helemaal niet in?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

27-08-2014 08:48

Makkelijkere opname door de vis of minimaal even gemakkelijk als de rest van het aangeboden aas is daarbij voor mij de achterliggende gedachte. Vacuum, floep.., naar binnen! Het visuele aspect is voor lang niet altijd belangrijk, want ik gebruik vaker zwart en rood in/op m'n bol en vis zeker niet altijd in water met een aardige doorkijk. 'Pas het eerder aan de kleur van het aas aan (voorvoeren), hoewel nu ik steeds vaker tot instant vissen gedwongen ben, ik ook vaker een opvallend kleurtje pak.

Plastic corn, stukje foam (in gewenste kleur), een polystyreen bolletje...

Dat idee achter plastic corn is in feite niets nieuws, maar wordt 'tuurlijk gretig verkocht. Ik heb zelf ook twee maten drijvende gele corn en witte schuimrubber 15mm. pop-ups gekocht. Uiteindelijk vis ik er bijna niet mee. Die eerst genoemde hoogstens single hook, evt. in combinatie met een method korf/lood of PVA web/zakje. Voornamelijk verkopers doen er hun voordeel mee omdat het zo gepromoot wordt en de aanschaf geen gat in je portemonnee brand en je het in de winkel nog even mee 'pikt'.

Foam gebruik ik in de kleuren geel, rood, zwart en wit én oh ja.., sinds vorig jaar sporadisch ook in roze. Foam werkt voor mij, ongeacht vorm, dus al twee decennia. De eerste jaren gebruikte ik ook kleine polystyreen balletjes op een bol of in een home made langzame zinker, maar de verwerking vond ik niet optimaal. Uiteindelijk voor die langzame zinkers op kurkpoeder van de modelspoorweg winkel overgestapt.

Houtboortjes in drie maten en 'n stukje foam in het aas of er op heeft nog steeds mijn voorkeur. Ik knip het bij naarmate ik het drijfvermogen wil hebben. Moet ie pop-up of op de punt van de haak staan, haakje plat op z'n kant, of moet het aas de bodem raken? Kom je meteen bij die nieuwerwetse term wafters. Doe al jaren niet anders, al is het een stukje foam op een kekererwt...

We draaien vrolijk in rondjes en het vangt in eerste instantie vissers en dan pas vis. Maar het vangt vis :wink: ...
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 27-08-2014 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

27-08-2014 09:21

Zelf vis ik met een 20mm boilie,daarboven een 15mm popup en daarboven een plastic mais korrel.
Ik snij van de bolies ongeveer een kwart af zodat alles perfect in balans is.
Juist de afwijkende vorm en kleur combi kan net het verschil maken.
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

27-08-2014 10:45

Ik sowieso altijd 1 hengel. Valt in helder water soms net iets meer op en als je last van witvis of kreeften hebt die je boilie in de nacht aanvallen en verorberen, dan zit je nog steeds niet voor niks. Vang ook heel goed op single plastic tijgers als ik met tijgernoten voer.

Gr.
©
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

27-08-2014 11:27

Buiten het opwaartse vermogen van een evt. imitatie drijvende tijgernoot, waarom (alleen) die nepper aan je hair? Je voert met echt en op de hair zijn die ook uit te balanceren...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

27-08-2014 12:14

Gemak, constant drijfvermogen. Ik rijg zo'n nepper op de hair loodje er onder en vissen. Geen gebalanceer en uitzoeken van de juiste nootjes en loodjes, boren etc.

Gr.
©
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

27-08-2014 12:37

Ding wordt, zoals ik al wist, met de meute meegezogen. Ongeacht smaak, structuur of vorm.

Laat mij er dan maar een echt aasje aan hangen als ik daar ook mee voer. Krijgt hopelijk wat vaker een tweede kans. Zeker als ik die lucht van sommig van dat dat nep-aas aan m'n neus voorbij laat gaan, sta ik er van te kijken dat het zoveel vangt. Tja, er wordt veel mee gevist, ook in combi met een bol, en met wat je vist daar vang je dus mee.

Ieder z'n ding :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

27-08-2014 22:30

Ja ik probeer je ook niet te overtuigen. Ik vis er zelf ontzettend graag mee.

Gr.
©
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-08-2014 07:37

Bijna nooit, fake corn heeft vaak niet eens genoeg drijfvermogen om de haak op te tillen, daarnaast gaat er 0%attractie vanuit behalve dan misschien de kleur. Ik snap die fake hype dan ook eigenlijk niet, er zit niet 1 voordeel aan, tenzij de meerval of kreeftjes je hair kaalsnoepen Als ik mijn haakaas al meer wil laten opvallen of lichter wil maken gebruik ik hiervoor (fluo) popups of een deel daarvan
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

28-08-2014 10:08

Ja ik probeer je ook niet te overtuigen.


Begrijp ik en dat zal ook een lastige blijken hoor haha :wink:

Ik dacht, laten we even aan andere lezers onze visie meedelen. Dus waarom jij het goed vindt en ik denk dat het zelfs, in smaak opzicht, minder is dan een echt aasje. Zulke extra info is juist van belang op een forum. Zeggen dat je iets doet is niet interessant, maar de intentie erachter des te meer! Laat de lezer maar beslissen wat hij/zij er mee doet.

Overigens is een stukje foam waarschijnlijk ook niet cool of modern genoeg voor de vissers die 1 op 1 kopieert wat in de magazines en promo DVD's getoond wordt, zonder zelf verder te kijken. Daar beoordeel ik jou overigens niet mee! Jij hebt je redenen duidelijk uiteengezet en dus over het waarom 'in jouw geval' nagedacht :wink:.

Als ik mijn haakaas al meer wil laten opvallen of lichter wil maken gebruik ik hiervoor (fluo) popups of een deel daarvan


Instant vissend denk ik er net zo over Martijn, hoewel de opzichtige fluo pop-up voor mij toch echt letterlijk iets van de laatste tijd is. En toch weet ik niet of de roze pop-up welke ik gebruik nu daadwerkelijk meer succes geeft dan het roze foam (Yogablok van Xenos) wat ik ook gebruik. Niet solo gevist natuurlijk, maar bovenop een ander aasje. Hoewel een stukje roze foam ook wel gepakt zal worden uit nieuwsgierigheid.

Overigens is het vaak makkelijker voor de readie made visser om een bijpassende (fluo) pop-up te vinden.

Fake mais is, zoals de meeste wel weten, ook in donkere kleuren te verkrijgen en gaat het vissen met fake spul dus niet altijd om het laten opvallen. Is wel hetgeen waar snel aan gedacht wordt.

Mijn imitatie spul, en ik stond er eerder niet bij stil dat ik bij Carpcontrol voor een euro per zakje afgelopen voorjaar ook pinda's en tijgers heb gekocht welke dus vrolijk naar rubber roken/ruiken, zit samen in een pot met nageflavourde en nagezoete eens gekochte boilies. 10-20mm. boilies, zinkend en pop-up en plastic en 'naturel' door elkaar. Het potje komt niet vaak uit de tas, maar je weet maar nooit he :wink: .

Afgelopen week nog een vis op zo'n gele 10mm pop-up gevangen (had geen partikels meer), die het bolletje aan een kort rigje met haak maatje 10 en 25 gram lood mee naar binnen slobberde over de mais, kekers en tijgers... Brasem :D
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 28-08-2014 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

28-08-2014 10:34

Wat is nu het verschil tussen een opvallende pop up of een pop up mais?
Het doel is om je aas te laten opvallen toch.
Voor de geur maakt het ook niet uit want de imitatie mais is er ook geflavourd.
Maar prima dat niet iedereen dit gebruikt want dan kan ik me met mijn aas presentatie nog enigszins onderscheiden van de massa :wink:
Kansloos gezeik!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

28-08-2014 10:42

Allereerst denk ik dat je idee over dat onderscheiden toch echt tegenvalt. Voornamelijk omdat ik bijna niet anders zie bij de jongens waar ik weleens mee vis, en dat was 10 a 15 jaar terug wel anders!

Dat opvallen is dus met donkere mais of donkere pop-up ook geen sprake van. Ook lang niet altijd mijn of een ander z'n bedoeling, maar ook zeker het uitbalanceren van het aas, ook met een fel kleurtje.

Buiten dat is het verschil tussen een pop-up en fake mais toch zeker het al eerder aangegeven verschil in drijfvermogen.

Geur.., rubber en flavour. Ik zou het geflavourde spul altijd weer naflavouren. Lekt uit in water denk je niet :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

28-08-2014 10:51

De neppers die ik gebruik komen ook uit een potje. De maïs volgens mij tutti en de tijgers met een ander smaakje. Boeit me verder ook niet echt maar ik weet dat het geweldig vangt. Kan me een sessie herinneren waar een single maisje zinkend op maatje 10 toch bijna alle vissen op de kant kreeg. Nou zul je zeggen dat het met een boilie misschien op die plek ook wel gelukt was maar dat betwijfel ik. Ik mag het graag zien dat de rest met boilies en pop ups aan de gang gaat, dan doe ik mijn ding wel.

Gr.
©
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-08-2014 11:04

Michel Mester schreef:Wat is nu het verschil tussen een opvallende pop up of een pop up mais?
Het doel is om je aas te laten opvallen toch.
Voor de geur maakt het ook niet uit want de imitatie mais is er ook geflavourd.
Maar prima dat niet iedereen dit gebruikt want dan kan ik me met mijn aas presentatie nog enigszins onderscheiden van de massa :wink:



Plastic is oneetbaar en dat beetje flavoir is meer om vissers te vangen dan vis. Een popup (een goede althans) is niet oneetbaar, heeft meer drijfvermogen en lekt meer attractors uit. Ofwel, wat is het voordeel van plastic?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

28-08-2014 11:06

Jij hebt je redenen duidelijk uiteengezet en dus over het waarom 'in jouw geval' nagedacht :wink:.

Boeit me verder ook niet echt

Blijkbaar toch overschat :D

Kan me een sessie herinneren waar een single maisje zinkend op maatje 10 toch bijna alle vissen op de kant kreeg. Nou zul je zeggen dat het met een boilie misschien op die plek ook wel gelukt was maar dat betwijfel ik.

Ik schreef net al over 10mm. pop-up boilies. Doemijdiema. Ook kun je een wat grotere pop-up klein snijden. Doemijdienogmaarlieverdan :wink:

Buiten dat weet je hoogstens bij extreme uitzondering of je bijna alle vissen op de kant kreeg...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

28-08-2014 13:27

Net als in gewone pop UPS als in imitatie pop UPS heb je verschillende drijfvermogen dus daar doet de imitatie s voor mij niet voor onder.
Ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar mijn aas word wel gepakt maar niet opgegeten(ook niet met een enkele boilie)
Voordeel van imitatie is ten eerste het hergebruik en ten tweede het constante drijfvermogen en dan blijft deze ook nog altijd in tact waarbij de echte po ups na verloop van tijd hun drijfvermogen verliezen,uit elkaar vallen en bij een snowman presentatie uiteindelijk voor het onbalans kunnen zorgen.....
Kansloos gezeik!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

28-08-2014 15:06

Of het wordt opgegeten is voor mij niet aan de orde. Het gaat me om de smaakperceptie van de vis en meermaals opnemen. Op een hoop aan andere aasje gaat al semi drijvende aas, echt of nep, met die andere aasjes mee naar binnen. Maar wat als er uiteindelijk alleen dat nep geval nog ligt? Hoe vaak zal dezelfde vis dan nog een poging wagen? Dan heb ik liever deeg dan rubber of plastic (ondanks een evt. geurtje). Misschien het visje ook, en dat ik mezelf die vraag stel zegt mij al genoeg :wink:

Als mijn aas 10 uur in het water ligt is dat lang. Een paar uurtjes op een voerplek (korte dag/avond visserij) of een korte nacht instant is anders het geval. Uit elkaar vallen of niet meer drijven van een eventuele deeg pop-up of trage zinker, daar is dan ook geen sprake van bij mij. Hoogstens wat sneller zinken op het loodje of haak, maar dan nog steeds aardig relaxed zinkend.

Echt aas vind ik dus een plus bij het singel vissen, maar ook op een voorgevoerde stek wil ik in hoofdzaak niets anders in het water dan het voorgevoerde aas. Een normaal aasje, evt. een foampje er op of in via een boortje, of een kurkpoeder langzame zinker, en niets anders.

Die witte imitatie foam pop-ups (Avid geloof ik) welke ik heb, zijn niets anders dan al het andere foam wat ik al jaren heb heb.., maar dan rond. Jippie :roll: Dat ze langer blijven drijven dan deeg pop-ups, dat klopt, maar is in mijn geval niet nodig, en er zit verder ook geen attractie aan.

Tja, ik ben er voor die paar centen gewoon vrijwillig ingetrapt als consument :D !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

28-08-2014 15:50

Heel goed Marco! :D

Mitsz gebruikt het liefst een stukje kurk. Drijft goed en is smaakloos en bruin van kleur.
Die fluo zooi en ander plastic kunstaas gebruik ik zelf liever niet.
Gewoon de bol waar je mee vist en het vermeldde stukje kurk dus...

Vang ze.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

28-08-2014 18:10

Van fluo spul ben ik zelf ook niet zo een fan (geweest). Vandaar dat ik al schreef dat ik er letterlijk pas sinds kort mee vis. Maar zoals ik het laatst heb 'moeten' inzetten wegens mijn eigen domme fout, heeft het zeer waarschijnlijk (?) toch m'n middagje gered.

Recent viste ik namelijk een middagje instant op een, voor mij nieuw, helder water van +- 1,5 meter diep. Een hard bodemstuk, in de vorm van een soort wiervrije tunnel ('denk 5 x 2m.) in de nabijheid van een inheems lelieveldje, had ik bij aanvang van de visdag al snel gevonden. Ik gebruikte hiervoor alleen het 45 grams inline loodje aan de lijn, van een hengel waar ik ook mee ging vissen. Grappig genoeg zorgde die eerste bescheiden plons zelfs binnen een meter afstand direct voor een boeggolf. Hoopvol.., of chips en foetsie!?

Maar ik schoot vervolgens met de katapult de 10mm mini vismeelboilies, 10mm vismeel pellets en zoete mais op de stek. Nou ja, door de wind en zeker ook eigen debieligheid, ik had de boilies en pellets namelijk al gemixed en het blikmais was natuurlijk nog veel lichter van gewicht, veel te ver uit elkaar om die tweede stok met een zelfde soort aas als het gevoerde een snelle kans te geven. Er lagen simpelweg te veel verspreide cupjes aan aas. Dom!

Het aas moest dus opvallen om toch snelle respons te krijgen, en gelukkig had ik een dag eerder een klein potje fluo roze 15mm. 'vis' pop-ups in de regio gekocht. Wel wilde ik al sowieso een funnelwebzakje minipellets over de 15cm. onderlijn geschoven op de haak vissen. Die haak werd met die grotere bol nu wel een JRC contact 3 maat 8 in plaats van een kleiner maatje haak van een ander merk.

De te vissen afstand betrof slechts een goede 20 meter afstand en er was tussen de weinig kale plekken aardig wat laag en ook hoog wier te zien in dit heldere water. Mijn lijn wilde ik dus zoveel mogelijk erover laten lopen en niet er door. Zicht van 't lijntje was de hoofdzaak, wier een tweede. Daarom had ik na een kort bezoekje de avond eerder al voor het volgende systeem gekozen;

Een geheel schuivend systeem met 80cm weed effect, welke ik over een thuisvlijt 0.60mm nylon leader had geregen, welke omhoog gehouden moest worden door een oranje stuk cilindrisch foam van 2,5 a 3cm bij een diameter van 20mm.. Daarboven hield een, over de hoofdlijn van 0.30mm. geschoven, sileconen stopper het foam op 1.5m van het loodje tegen. Alles bleef na de worp schappelijk over de plukken hoog wier hangen en het oranje foam ging slechts sporadisch tijdens het vissen door trek van het water en/of de wind een stukje onder. De micro swinger licht ingesteld iets voorbij het scharnierpunt natuurlijk, anders was het alsnog 'blub' voor de drijver!

Een uurtje of anderhalf later plopte het oranje fompje vrolijk onder, direct gevolgd door een paar piepen en twee korte tikken op de top. Binnen twee seconden hing ik in de 2lb hengel hing met de slip dicht afgesteld, gevolgd door veel oppervlakte gespartel, maar 't beestje heeft geen kans gehad...

En ik, ik heb er een Fluo back-up aasje naast wat misschien wel een vast instant plekje kan veroveren :wink:
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 28-08-2014 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

28-08-2014 18:13

Als je het over de smaak perceptievan de vis hebt dan heeft de vis dus al iets in zijn bek en hangt hij al.
Ik vis zelf het liefst gewoon in combinatie met boilie,pop up,en imitatie mais.
Het liefst in combinatie van 3 verschillende (felle) kleuren.

Afwijkende maten vormen,geuren en kleuren kunnen,zeker o dressuur water,net die extra prikkel geven om te happen.
En een imitatie tijger noot boven op een string van echte tijgernoten geeft net een wat mooiere presentatie.
Een vis ziet het verschil echt niet,en zoals ik al schreef als hij het al proeft dan hangt hij al.

Het is misschien ook het idee en gewenning.

Mijn pa vis het liefst gewoon nog met brood,aardappelen en wormen.
Van "die ballen en piep dingen" moet hij helemaal niks weten.
Maar ja tijden veranderen en dingen evolueren...
Kansloos gezeik!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

28-08-2014 18:17

Als je het over de smaak perceptievan de vis hebt dan heeft de vis dus al iets in zijn bek en hangt hij al.


Verder ben ik even niet gekomen met lezen, maar meneer gelooft in sprookjes? Vaak spugen is veelal een feit,. zeker op dichtere concentraties voer!

Nu ga ik eten.., mosselen. Mmmm :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

28-08-2014 19:28

Ik ben een grootverbruiker van plastic aas,..het complete enterprise tackle pakket is altijd voorhanden en gebaseerd op persoonlijke ervaringen ben ik van mening dat net dat fluore gekleurde plastic maiskorreltje toch iets meer aantrekkingskracht heeft dan zonder.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

28-08-2014 19:32

Als je het over de smaak perceptievan de vis hebt dan heeft de vis dus al iets in zijn bek en hangt hij al.
Ik vis zelf het liefst gewoon in combinatie met boilie,pop up,en imitatie mais.
Het liefst in combinatie van 3 verschillende (felle) kleuren.

Afwijkende maten vormen,geuren en kleuren kunnen,zeker o dressuur water,net die extra prikkel geven om te happen.
En een imitatie tijger noot boven op een string van echte tijgernoten geeft net een wat mooiere presentatie.
Een vis ziet het verschil echt niet,en zoals ik al schreef als hij het al proeft dan hangt hij al.

Het is misschien ook het idee en gewenning.

Mijn pa vis het liefst gewoon nog met brood,aardappelen en wormen.
Van "die ballen en piep dingen" moet hij helemaal niks weten.
Maar ja tijden veranderen en dingen evolueren...


Ben ik weer;

M'n koi's vonden de gekookte mosselen nou niet direct superrrr...

Maar om terug te komen op de rest van je reactie; Meerdere van het gemiddelde formaat tijger op je hair, en dat tussen losse tijgers? Be my guest! Wanneer ik geen last heb andere tafelgasten.., nope! En anders ga ik liever geheel voor groter. Meer op de hair kan dan altijd nog, maar ook zeker minder :wink:

Wanneer fluo, extra flavour, snowmans etc. veel ingezet worden, dan krijg je overigens weer kans op negatieve conditionering mbt felle kleuren, doortastende geuren etc., en is 'doe maar gewoon, je doet...' weer vaak het devies. Niet dat het gebooste spul in geur en kleur dan niet vangt. Tuurlijk wel, want die beesten raken/zijn de weg ook kwijt :D !

En wat beterft evolutie. Die moet dan wel begrepen worden, want ik heb hier al eerder proberen uit te leggen dat juist zo'n stukje nep aas niets voor heeft op een stukje foam. Ja, het plusje van het gemak. Is evolutie dan geloof in wat nieuw is ook maar direct beter is..? Anders minimaal dat het grote geloof in inventie iig de meute minimaal wordt ingewreven! Dus als je geen zin heb 'the real deal' er aan te hangen, wat een paar plussen meer heeft, heet dat dan evolutie? En is de evolutie dan dus ook luiheid van het geloof? Eigenlijk zoals je zoveel aan de waterkant aantreft! Of is de evolutie het feit dat de promotieactiviteiten tegenwoordig nog beter gefocust zijn? Zeg jij het maar.

Niet alles wat blinkt is goud. Klatergoud blinkt ook! En zelfs dat ouderwetse stukje foam of kurk kan je een geurtje geven. Daar is geen kunstmatige pinda, mais of tijgernotenvorm voor nodig...

We draaien in rondjes weet je nog. Of dat weet je juist niet? 'Zal het 'm daar in zitten :wink:

Hoe dan ook vangse!
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 28-08-2014 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

28-08-2014 19:39

leenderts leon schreef:Ik ben een grootverbruiker van plastic aas,..het complete enterprise tackle pakket is altijd voorhanden en gebaseerd op persoonlijke ervaringen ben ik van mening dat net dat fluore gekleurde plastic maiskorreltje toch iets meer aantrekkingskracht heeft dan zonder.


En dat fluo roze foampje van een yogablok zo groot als een baksteen voor een paar euries van Xenos wat drie keer een vissersleven meegaat, of dat fel gele foam van dat kapotte speelgoedzwaard van m'n jongste (néé, niet weggooien), of het rode van m'n dochter d'r steekwapen variant..!

Lang leve de commercie Leon. Een geurtje kan een mens zelf wel aanbrengen, en dat ben je hopelijk met me eens. Dat een mens er voor wil betalen moet 'ie zekerrrr zelf weten, maar dat rotsvaste geloof in dat die merkproducten meer brengen :roll: ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

28-08-2014 20:31

Zoals ik al zei,mijn pa vist het liefst met aardappelen, brood en wormen.
En daar vangt hij ook gewoon nog zijn visje mee.
Ik zeg niet dat dat een foute manier van vissen is maar dat is waar hij in geloofd,prima.

Ik vis zelf ook gewoon met één enkele boilie,één boilie met een "echte" popup maar ook icm imitatie.
Maar boilies,pellets,popups, zijn dat dan natuurlijke voedsels voor vissen?

Doe gewoon waar jezelf vertrouwen in hebt,of dat nou een aardappel,een boilie, pellets of plastic is als het vangt prima toch?
Kansloos gezeik!