Popup


Plaats reactie
Martijn sieben
Berichten: 11
Lid geworden op: 19-07-2014 12:52

06-08-2014 22:26

Als jullie snowman vissen, vissen jullie dan de zelfde smaak popup of geur en smaakloos?
Of zoete boilie met zoet popup( verschillende smaak?)
Of zelfde kleur

Dumbel of rond of nep mais?


Graag jullie mening

Groetjes
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

06-08-2014 23:03

Martijn,

heb jij zelf al een mening? Heb je het al geprobeerd?
Het werkt allemaal, maar niet altijd, en zeker niet overal.

Er is geen regel hoe aas aangeboden moet worden en welke smaak of whatever. Aanpassen aan de omstandigheden is wel een regel. Proberen, doen. Vissen is doen.. Elk water en elke vis is anders, vraagt om andere omstandigheden.
Daarom zijn er zoveel soorten rigs, aas, haken, lijn, noem maar op.
Gebruikersavatar
Gregory Buytaert
Berichten: 18
Lid geworden op: 30-07-2014 23:29
Locatie: Edegem

06-08-2014 23:53

Hoi,

Ikzelf heb geen goede resultaten met fake maïs..
Ik vis het meeste van de tijd met eigen gemaakte boillies (gele kleur) met neutralere en natuurlijke smaken en een kleine pop up erop met altijd een gele kleur (vraag me niet waarom :p) ..
Ik dip deze 2 bollen in een dip en rol het geheel in gepofte kemp, en gemalen hondebrokjes zodat men aas recht boven een klein groundbait tapijtje ligt..
Mij heeft het al veel en mooie resultaten opgeleverd ik hoop voor jou ook..
Moet je echt is proberen :D

Laat het mij weten grtz
Ni trekke, ni wille !
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-08-2014 02:05

Als ik een echte snowman vis doe ik dat om de boel op te laten vallen, dus in elk geval een popup van een andere kleur en meestal een andere smaak. Van beide bollen ongeveer 1/3 af schaven en ze tegen elkaar aan zetten. Roze, oranje en wit zijn mijn favoriete kleuren.
Ik gebruik niet zo heel veel snowmans, een popup van dezelfde kleur en smaak er op zie ik weinig meerwaarde in ten opzichte van alleen een bottom bait of een popup.
Een nepmaisje beschouw ik niet als snowman en gebruik ik wel veel. Zal meestal niks uitmaken, maar misschien toch soms die kleine visuele prikkel zonder dat het haakaas opeens heel erg afwijkt qua vorm en geur. Favorieten hier in zijn roze en glow in the dark, met andere kleuren heb ik nooit het gevoel gehad dat het echt wat toevoegt.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

07-08-2014 20:38

Maarja het kan natuurlijk ook dat op een ander water zo een felle pop up in een andere kleur net afschrikt ipv lokt... En dat een neutrale boilie met neutrale popup beter werkt... Of zelfs geen pop up zo zijn er ook waters...

Gewoon lang genoeg proberen
Plaats reactie