op zoek naar andere boilies en flavours


Plaats reactie
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

20-07-2014 15:22

Heb naar de Topic van Leon Leenderts gekeken, maar mijn vraag is iets anders dan wat Leon behandelt.

Ik ga op gezinsvakantie naar Frankrijk en in de tweede helft van het jaar wil ik nogal eens op de rivier vissen (statisch). Mijn voorkeur gaat nu uit naar vismeel boilies of een samenstelling van vis-produkten, al dan niet geflavoured met zoete stoffen.

Ben dus nog op zoek. Ik benoem ook enkele die ik als goed ervaren heb, maar wil wel eens wat anders proberen toch? Ik heb al het een en ander onderzocht, maar meningen (lees: ervaringen) hoor ik graag.

Het worden voor mij -tegenwoordig- aardige hoeveelheden, maar ik wil ze ook meenemen naar Frankrijk voor die paar keer dat ik enkele korte sessies vis. Ik voer wel van te voren. Met aardig bedoel ik 20 kilo maximaal in totaal voor Frankrijk, en ook 20 kilo voor Nederland. Aangezien ik de laatste jaren meer penvis vind ik dit behoorlijke hoeveelheden.
Freezers heb ik niets aan, ik zoek shelf life, ik heb geen ruimte in mijn vriezer.

Waar ga ik het voor gebruiken:
Nederland: Voor de rivier de IJssel en de Rijn: : aardige tot harde stroming, kopvoorn, karper, barbeel, en soms veel meerval op enkele plekken.

Frankrijk: minder breed en diep en minder snelstromend. Meerval, karper en mogelijk poisson chats. Dat laatste, daar neem ik mijn maatregelen voor. Daarnaast 1 of twee keer tevens op een meer (Lac de Vinca of Lac de Villeneuve de la Raho). Tussendoor penvis ik enkele vrije uurtjes op beekjes en andere plekken (ken ze wel, weet ze te vinden) op de minikarpertjes (1-3 kg).

Heb gekeken naar:
* KHbaits and tackle :Super range Fish boilies per zak van 5 kg: 28,95 (vorig jaar getest, goed) :D
* HollandBaits: Robin Red/Garlic&fish 2kg zak a 14,96 (is me al jaren goed bevallen) :D
* MTCbaits: gekeken heeft alleen freezers :-?
* TTB baits idem, maar heeft wel een vacumeer optie, en is gesloten van 8-24 augustus (ik ga op vakantie vanaf de 22ste augustus) :o
* Dream Baits: Krill & Octopus 7 kg emmers voor 45 euro (ready mades)
* iemand misschien nog ideeen

Als er popups bij verkrijgbaar zijn, laat het me weten.

Ook naar Hertog Hengelsport gekeken: Premium Boilies Fish 20mm per 5 kg voor 19,99, voor die ene keer op de rivier denk ik inclusief voeren 10 kg nodig te hebben. Deze wil ik wel eens proberen. Iemand ervaring mee?

Flavours
Alle boilies wil ik naflavouren / soaken met monstercrab of een pineapple of andere lekkere flavour. (merk(en) nog nader te bepalen). Ik hebal het een en ander in huis aan flavours, maar ervaringen van anderen hoor ik graag. Ik wil die ouderwetse kauwgomballen flavour weer eens gebruiken (heb ik).
Als je ook voor flavours tips hebt?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

20-07-2014 18:17

Hoi Frenk
De krill en octopus van dreambaits zijn top.
Daar vang ik mijn meeste vissen mee.Ook op kanaal werkt die goed.
Die heeft echt mijn voorkeur.
Alleen op witvisrijk water wel eens een probleem want zeer attractief en typische instant bol.
Kan je ook de multicatch red devil aanbevelen.Heb er 10 kg gewonnen met een wedstrijdje en ben deze nu aan het opvissen.Ook geen slechte en zowat dezelfde prijs.Ga zelf ook enkele van de boilieman testen maar ga jouw topic niet vervuilen dus nog geen mening.
Veel succes.
Zou ook aan tijgernootjes denken in jouw geval,nooit slecht.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

20-07-2014 19:07

Empirebaits heeft op dit moment een leuke vakantie aanbieding, 3 halen 2 betalen. Misschien zit er wat leuks bij :)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-07-2014 20:32

Beste Frenk,

als je die van ons "vakantie-bestendig" laat verpakken gaan die freezers al rap 3 weken mee zonder bevroren opslag.

Naflavouren altijd aan het water doen.

groetjes Mitsz
Dennis kersemakers
Berichten: 14
Lid geworden op: 25-05-2013 21:22
Locatie: Limburg

20-07-2014 21:45

TTB baits heeft niet alleen freezers,ook ready mades..
Pop ups, hi visuals, floating hookbaits, en passend voor bij de freezers of readys...


Groet Dennis.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

20-07-2014 22:46

Hoi,

@ Peter: krill en octopus van Dreambaits: daar heb ik wel oren naar, al veel over gehoord. Ik zal ze wel eens mailen. Bellen gaat lastig morgen vanaf mijn werk (kan en mag niet), met prive telefoon is weinig of geen bereik.
De tijgers gaan inderdaad mee, andere particles ook, maar het ging mij hier om de boilies, wil eens wat anders proberen. Thx!
Moet ook effe uitzoeken hoe dat gaat, versturen vanuit belgie (kosten), en evt of ze vacumeren.

@Lars: Empirebaits heb ik nog geen ervaring mee, ga ik straks/morgen even uitzoeken. Wat zijn je ervaringen hiermee?

@Mitsz: MTCbaits, hoorde ik al veel goeds over. Heb vluchtig over de site gekeken, kon in eerste instantie alleen iets over freezer baits vinden. Heb net opnieuw gekeken, inderdaad, je kunt ze vacuum laten trekken. Die extra kosten van 30 cent per kilo zijn zeer goed en ook de wijze waarop (speciale MAP vacuumapparaat las ik al). Hopelijk zijn ze/jullie in de week van 18-22 augustus niet op vakantie.

@Dennis: TTB baits heeft inderdaad ready mades. Gewoon overheen gekeken. Ook hier ga ik achteraan.

Intussen ook een tip gehad mbt Cipro, heb er al eens een paar kilo van geprobeerd, en dat was goed bevallen. Ook deze neem ik mee in mijn overweging.

De keuze wordt nu erg moeilijk. Als de boilies en de prijs me goed bevallen, kan ik denk ik beter 25 kilo ready mades bestellen. Is naar verhouding goedkoper. Ik zal mijn keuze gauw laten weten, eind van deze week/begin volgende week laat ik mijn beslissing vallen. Bedankt tot nu toe! De week voor mijn vakantie ben ik al vrij, dus ik ga ze zelf halen.
Als er nog ervaringen zijn van een van deze boilies en of andere merken, hoor ik dat nog heel graag.

Nogmaals bedankt mannen!

Grtz

Frenk
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

20-07-2014 23:07

Hoi Frenk kijk ook eens naar pioneerbaits. Die jongen weet waar hij het over heeft en wat ik zelf belangrijk vindt voor op de rivier : stevig/hard aas. Ook grotere diameters geen probleem.
Let op slagboom !
Plaats reactie