www.deboilieman.nl ?


Gesloten
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

03-08-2014 17:37

Boilies maak ik zelf dus daarin ga ik mij ook niet mengen, maar de tering wat een drama is de site als het aankomt op spelling. De ene keer heten ze Pop ups dan weer pop Ups en verwijzingen als U doet mij meer denken alsof er binnenkort ook hosti's te bestellen zijn voor de kerk om de hoek. Heeft er iemand ervaring met de pellets, dat zijn toch niet dé pellets van coppens?
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

03-08-2014 17:43

leenderts leon schreef:slachtpartijen met dit type bol is mij in ieder geval nooit overkomen,.


Leon,

Heeft in mijn geval waarschijnlijk voor een belangrijk deel ook met een stukje dressuur doorbreking te maken gehad en misschien zijn de vissen door over bevoering met hoogwaardige eiwit boilie,s hier een beetje verzadigd van geraakt?

Gr,

Mark
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

03-08-2014 18:02

[quote="James warner"]Wie het artikel over aas in het laatst uitgekomen karpermagazine van de ksn heeft gelezen en het een beetje goed voor heeft met onze geschubde vriend, slaat de boilieman gewoon over. Voor die enkele euro's retail prijs kan er gewoon geen proteine rijk product in zitten. Producten zoals leverpoeder, squidpoeder, verschijdene triggers en boosters kunnen niet in zo'n goedkope bol zitten. We rammen onze rigs al in ons troeteldiertje, laten we dan wel even nadenken over de voeding die ze binnen krijgen die wij ze in overvloed voorschotelen.

Sorry James,

Maar ik vind jou beweeg redenen om de goedkope boilies van de boilieman niet te kopen echt grote onzin.
Wanneer je hier mee vist wil dat toch nog niet zeggen dat de karper gelijk afhankelijk geworden is van de door jou gevoerde boilies?
Ik ga er van uit dat zelfs op water waar de vissen louter en alleen groot geworden zijn door boilies de vissen naast de boilies ook natuurlijk voedsel op het menu hebben staan, zeker op de rivier..en dan heb je natuurlijk de slimmerikken die met een door jou gepromote boilie voeren en vissen :D

Gr,

Mark
Laatst gewijzigd door mark bres op 03-08-2014 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

03-08-2014 18:12

@ Wally,.waarom kom jij er niet eerlijk voor uit dat jij bekend ben bij Kuijpers?(KCB),.die bollen komen namelijk gewoon bij KCB vandaan,..plofkip boilies,.ordinaire kilo knallers.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

03-08-2014 18:47

ja ik kom daar wel eens is dat een probleem dan????
heeft er toch helemaal niks mee te maken,ook heb ik gezien hoe deze boilies worden gemaakt daarom zeg ik dat die ingredienten vers zijn.
en plofkip boilies???? leg uit ...... en ja kilo knallers als je veel inkoopt wordt alles goedkoper.
daar als eens over nagedacht dat daarom misschien die boiliemanbollen zo goedkoop zijn.
maar iedereen valt over de prijs van 2 euro de kilo terwijl de boilieman ook duurdere boilies heeft.
maar dat is het probleem van de nederlander die scheren alles over 1 kam.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

03-08-2014 19:06

@ Wally,.
In ieder geval eerlijk van je dat je het toegeef met regelmaat bij KCB over de vloer te komen,.het wereldje is voor sommige helaas te klein,...met plofkip boilies bedoel ik 8000 in een dozijn,. massa massa en nog eens massa,dat de gebruikte ingrediënten vers zijn achhh,.dat kan haast niet anders gezien de totale afname op jaar basis.
Maargoed doe ook je vriend uit Heusden de vriendelijke groeten van me en wat mij betreft exit reacties op dit topic van mijn kant.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

03-08-2014 19:08

vriend uit heusden die snap ik niet want ik ken niemand uit heusden...
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

15-08-2014 11:40

Goed, ik heb de boilies dus wel getest en hierbij mijn bevindingen:

Ik heb om te testen 5 kg Scopex birdfood gekocht, de eerste indruk ( toen ze nog in de zak zaten ) was goed. Even een dumbell fijn geknepen, hardheid is prima, structuur ook prima.

Zak opengesneden en in een emmer gegooid, even ruiken... Nu heb je sommige boilies die heerlijk naar scopex ruiken, deze echter niet... Je ruikt de scopex wel maar er hing ook een zurige lucht over.
Ik denk dat dit te maken heeft met het conserveringsmiddel ( citroenzuur? ) maar zeker weten doe ik het niet, ik heb hier geen verstand van.

Ik moet erbij vertellen dat mijn 2 vismaten ook 5 kg scopex hadden gekocht ( 20 mm ) en deze roken wel goed naar scopex zonder de zure lucht.

Goed, testvissen:

Stom van me maar mijn vismaat wilde naar een voor mij nieuw water, dag van tevoren wat voorgevoerd en dag erop vissen. Helaas, 1 zeelt was het resultaat.
Wat me opviel was dat de boilie naar bagger rook, dit zal komen door de open structuur.

Ik moet zeggen dat ik het liefst met een boilie vis die lekker goed uitlekt, ik vis vooral instant en dan werkt een open structuur beter dan een afgesloten bal.

Thuis aangekomen het restant van de boilies verdeeld over 2 emmers en in de soak gezet ( 2 verschillende uiteraard ) en de week erop weer meegenomen naar het water. Ditmaal een ander water gekozen, 1 waar ik vaker heb gevist.
Vanwege tijdgebrek niet voorgevoerd, lekker instant, beetje voer eromheen en klaar.

Het resultaat:

Ik moet zeggen, ik heb niet geslapen die nacht... Het begon met een roofblei van rond de 70 cm, vervolgens een brasem, toen een karper van een pondje of 17 ( sorry, ik weeg mijn vissen al een paar jaar niet meer ) en vervolgens kwamen er nog 6 of 7 zeelten op de kant.
Ben de tel een beetje kwijtgeraakt.

Helaas maar 1 karper, maar ik denk dat het gewoon te druk is geweest op de stek. Het is toch continu het drillen, ingooien, bijvoeren etc. wat niet bevorderlijk is voor de rust.

Mijn conclusie:

Na de dumbells gesoakt te hebben een prima bol, als ze niet zo zuur hadden geroken had ik het ook wel aangedurfd om ze zonder soak in te zetten. Structuur is ook prima voor mijn visserij en de prijs zullen we het maar niet over hebben.
Er zullen ongetwijfeld boilies zijn die een betere voedingswaarde hebben maar goed als ik kan kiezen tussen rooie bieten of een Big Tasty weet ik het wel.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

16-08-2014 09:19

[quote="Bart Siderius"]

Mijn conclusie:

Na de dumbells gesoakt te hebben een prima bol.

Mijn Opoe zou zeggen zo maak je een drol lekker.

Een goede kennis van mij heeft tegen beter in ook een bestelling gedaan en zelfs de kippen in zijn tuin moesten er niks van hebben.
Het is gewoon een lachertje heel die boilieman maargoed brood bij de Aldi is ook te eten maar ik haal het veel liever bij de warme bakker.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

16-08-2014 09:51

Pfoe! Gelukkig vissen we niet op kippen.......
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-08-2014 10:04

Whahahaha de kippen!!!
Zat er te weinig graan in zeker ?
En te veel eieren En waren het geen kannibalen ?
Thans voor het lachen,ik heb zojuist 30 kg van de boilieboer in huis,mijn eigen mix laten draaien.
Super service,en kwaliteit is zeer zeker goed!
Ik weet wel wat ik mee neem naar de rivier de marne dit jaar,en dat ik van het aas geen spijt zal krijgen weet ik zeker
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

16-08-2014 12:30

Met nadruk op je eigen mix dan,..succes.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

16-08-2014 12:58

Ik ken een aantal personen die o.a. ook met die bollen vissen (of visten?). Instant wel te verstaan, en ze vangen gewoon hun visje. Zelfs zeer aardig op een bepaald (voorheen amper bevist) water. Eigenlijk zo aardig, dat ik het niet kon laten de bewustwording rond te strooien dat er op die bepaalde stek door hen juist niet instant werd gevangen, maar voorgevoerd. Er werd namelijk, in eerste instantie, ook door een ander koppel op dat strookje water wat gevoerd met dezelfde soort BM bol (3 x p/w 'n kilootje oid).

Exclusiviteit koop je niet bij de BM, of welke BB dan ook. Zeker niet wanneer je gaat voor een 'standaard' boilie met een 'uber' bekend flavourtje. Overigens profiteerde ander soortgelijk aas aan de hair logischerwijs ook van de eerder voorgevoerde bollen, maar waarschijnlijk wordt bijna elk niet te afwijkend aas in zo'n situatie gewoon in alle gretigheid/gewoonte naar binnen gewerkt.

Wanneer ik echter naar een lastig water zou gaan en zou voorvoeren, dan zou ik voor een wat voeding betreft 'completer' zelfgemaakt aasbolletje gaan (hoe, wat, waar en waarom in ogenschouw nemend). En liefst een freezer. Wat niet inhoud dat ik instant vissend niet altijd zal proberen aan te bieden wat op dat moment het beste vangt, zoals een worm, 'n maiskorrel, een frolicje of juist een simpele readie...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

16-08-2014 17:03

Rik koster schreef:Whahahaha de kippen!!!
Zat er te weinig graan in zeker ?
En te veel eieren En waren het geen kannibalen ?
Thans voor het lachen,ik heb zojuist 30 kg van de boilieboer in huis,mijn eigen mix laten draaien.
Super service,en kwaliteit is zeer zeker goed!
Ik weet wel wat ik mee neem naar de rivier de marne dit jaar,en dat ik van het aas geen spijt zal krijgen weet ik zeker


Mag ik nou effe lachen? Jouw (of mijn) mix draaien kan natuurlijk iedere droplul die in het bezit is van de nodige apparatuur. Zegt niks over de kwaliteit die je van de site zelf kunt bestellen.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-08-2014 18:43

De productie en producten komen daarvandaan,ik heb niks aangeleverd, en je lacht maar een eind weg,ik lach met je mee
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

16-08-2014 19:49

Nou, dan wacht ik eerst je spraakmakende vangsten maar af en zal ik nog eens kijken of ik moet lachen of huilen.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-08-2014 21:04

En wat nou als je moet huilen van het lachen....
Weet nog goed voor je bij ttb gesponsord werd dat je voerboilies voor op de rivier de hemel in prees,je kwam zelfs 50 kg bij me ophalen voor 2 euro de kilo Kees 2 jaar geleden,en ik zal eerlijk zeggen dat de bollen die ik nu heb laten draaien gewoon goede bollen zijn en vers en met de eier schaal erdoor heen voor het crunchy effect verreweg niet op voerboilies lijken,jij heb ook slacht sessies gehad met voerbollen,ik meende zelfs dat jij ze vroeger uit de container viste bij een niet nader te noemen bedrijf,en het staat me goed in het geheugen gegrift dat jij 2 jaar terug diezelfde mening over boilies op de rivier had als ik,maar goed als test Visser zijnde die gratis bollen krijgt zou ik ook niet al te moeilijk doen,en ook met een uitgebreid gebalanceerd baasje voeren en vissen zo is het dan weer wel,en als ik in Frankrijk op de marne niks vang met deze bollen is het zeker een pruts bol ?
Ik wil je niet tegen je schenen schoppen, maar ik ben wel eerlijk over alles
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

16-08-2014 21:09

Rik, sinds m'n verhuizing in 2008 vis ik met de bollen van Jacco, en dat sponsorgedoe kwam pas 2 jaar geleden om de hoek kijken. Verder heb ik nooit in containers gehangen, maar ik heb je mogelijk verteld dat dit wel gebeurde in Leerdam.

Overigens ving ik geen pepernoot met die voerbollen via jou, maar sans rancune he!

Wat iemand wel of niet vangt ligt maar zeer ten dele aan de gebruikte boilie, hoewel er lieden zijn die het voor elkaar weten te krijgen om bollen te maken waar je zeer weinig mee vangt, en ja, ook anno 2014 nog.

O, en als je er een eerlijk verhaal over wilt,hier heb ik geen woord voor hoeven te liegen:

http://www.ttbbaits.com/c-1964799/extre ... s-verheij/
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-08-2014 21:32

De ene voerbol is de andere niet,neemt niet weg dat ook jij zeer goed gevangen heb op bollen van 2 euro de kg,of was het zelfs nog goedkoper ? En nu kom je ineens over alsof voerbollen of latebnwe ze even anders noemen,schraal aas,ineens in het niet valt vergeleken met kwaliteit aas met een hoge dosis eiwitten die 4 euro de kilo kosten.kom op Kees en wees reëel als we over de rivier praten,maakt het geen flikker uit of je met schraal aas zit te vissen of niet,nomaden vreten alles,en dat weet jij net zo goed als ik,althans 2,3 jaar geleden was je daar nog van overtuigd. En wat als je nu weer moest betalen voor die bol,5 euro de kilo? Ga je dan nog steeds zo voeren en vissen als dat je nu doet,of grijp je ook naar een alternatief die je vroeger ook zeer goede onrust nachten bezorgd heeft ?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

16-08-2014 22:01

Koop een zak aardappels mannen. Heb je 10 kilo voor een knaak.

Is een beste voerbol hoor!

En eh... in veel gevallen witvisbestendig...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-08-2014 22:20

Witvisbestendig Mitszie??
Vang er enkel Brasem op van 11 tot 13 pond!
Het zijn wel Brasems met een hoofdletter hè. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

17-08-2014 08:26

Nog steeds veel te veel eer voor die Boilieman zooi,.het is gewoon ranzige meuk.Ik sprak een kerel die mij vertelde dat er een paar jochies met die troep aan de gang zijn gegaan op een plaatselijke putje met het idee we dumpen lekker en we zetten het plasje naar ons hand maar daar word al maanden geen vis meer gevangen.
Ik vind het trouwens een minachting naar de Nederlandse boilie firma,s dat er vissers zijn die serieus denken een goede bol te kunnen scoren voor een fooitje,.mannen van bijvoorbeeld TTB,MTC,Baitaddicts,Dutchbaitcompany die bloed zweet en tranen laten om een mooi en verantwoord product te maken dan negeren voor een paar euro,s minder.
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

17-08-2014 10:16

Dat er geen vis meer wordt gevangen...... Ligt dat aan de bollen of ligt dat aan de hoeveelheid bollen die daar gekieperd zijn? Zijn er dode vissen aangetroffen dan? Zegt nog steeds niets over de bol zelf....
Groetjes Ron
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

17-08-2014 12:46

Ik heb gehoord dat.... En iets met kippen.. Echt de ultieme argumentatie, what's next?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-08-2014 13:58

leenderts leon,je duim smaakt lekker zoet zeker,je zit er zo lekker aan te sabbelen,noem eens een keer namen,welke put dan ? en kippen vs boilies,komop hey,heb ondertussen al zoveel onzin gehoort,duikers hebben bewezen,maar elke keer als ik je vraag om namen en oprechte bewijzen ben je niet thuis,doe je zelf een lol,en praat geen onzin,een ieder die jouw argumentaties leest zal erom moeten lachen,de geloofwaardigheid spat er echt vanaf.
Gesloten