www.deboilieman.nl ?


Gesloten
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-08-2014 15:10

Och er zijn zelf wel karpers gevangen die stenen uitpoepen of dat zo lekker is? Elk aas vangt wel vis, gaat uiteindelijk om de toegevoegde waarde. Is die niet of het vertrouwen niet aanwezig gooi je bollen dan snel in de vuilnisbak. Kies zelf voor aas waarbij het welzijn voor onze hobbyvriend geen of nauwelijks nadelen ondervind dit argument kom ik hier niet tegen. Een uitsluitend koolhydraten bol die zeker wel karper vangt als ze er van afhankelijk zijn komt bij mij niet aan de hair.

Lekker hé die zunige Hollanders die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Maar niet verder kijken dan hun neus lang is.

Groet,
Peter
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

17-08-2014 15:20

Tsjaaa.... dan ook maar niet meer met mais of andere particels vissen hè......

Compleet nog-argument dit als het gaat om water met een goed natuurlijk voedselaanbod (ging hier om een rivier toch?), op zeer voedselarme wateren zou het een argument kunnen zijn, maar dan kun je misschien beter vragen waarom daar dan karper op zit?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-08-2014 15:28

Ik kocht laatst terloops bij de Aldi een kilo bakje bollen voor een euro of 6. Simpelweg omdat ik even snel een zoete readie nodig had (nou ja, dacht te hebben) ivm met wat instant vissen de volgende dag, slechts met een pva zakje gevuld met gebroken boilies.

Dat was dus meuk voor zes euro. Het voldeed niet aan een aantal voorwaarde welke ik wel verwachtte. En daarmee zeg ik het al.., ik verwachtte!

Ik heb het niet over de koolhydraten, vetten etc., want dat stond percentagegewijs netjes op de verpakking. Een erg schrale bol, en ik wist wat ik kocht. Maar bij thuiskomst typisch zo'n bol die al snel in een bakje water vervelde en spoedig uit elkaar donderde. Zo'n bol die wel lekker zoet rook, maar naar niets smaakte.

Dat is dus niet wat ik verwacht van, en zoek in een gekochte bol. Zeker niet voor 6 euro p/kg. :-?! Ik heb er overigens ook niet meer mee gevist en ik zal dus ook niet weten of het wel aardig had kunnen vangen. Laat ik daar eerlijk in zijn!

Mijn instant verwachtingspatroon wordt echter wel voldaan met bijv. een banaan of monstercrab-achtig bolletje van de boilieman voor 3.50 euro p/kg., van wat ik bij een vriend heb gezien/geproeft. Dan blijft een 20mm wel tenminste gewoon een nachtje aan de hair (incl. wat onderwater gespuis) en beide smaakten zoet zonder bijsmaak.

Is dat wat je zoekt, ism een vangst op z'n tijd, doe er je ding mee. Maar nogmaals; dat er beter aas is, dat zal best. Of dat 'beter' ook altijd beter vangt.., nou? Legio instant visser die met readies hengelen en die er niet aan denken om op lange termijn op één water hun ding te doen of om in het geheel voor te voeren. En zelfs dan; Zolang je zeer matig voert en een bepaald aasje is slechts een beperkt onderdeel van een dieet, zoals bijv. in een eerdere posting door mij eerder omschreven water, dan moet het echt bagger zijn wil het de vis weerhouden om het te laten liggen!

Vissen zien instant op flink beviste wateren zelf ook de bomen niet door het (onderwater)bos, als we het hebben over 'goed of slecht' aas.

Dat er ook kwalitatief minder aas verkocht wordt voor meer, dat wordt ook graag vergeten/genegeerd en kaartte ik in de eerste alinea dus al aan. Maar wat is kwaliteit he..? En dat er met voorgevoerde voedzame kwaliteitsbollen ism partikels ook wordt gevangen en de waarden van deze voedzame bol dan ook geen ene moer meer inhoud, daar wordt ook regelmatig aan voorbij gegaan, terwijl alle credits dan wel veelvuldig, maar in mijn ogen onbegrijpelijk, bij de bol eindigen :roll: !?

Bovendien zijn er maar weinige die weten wat er in een kant en klaar bolletje van wie dan ook zit (readie or not)! En zelfs met een home made bol heb je niet alle variabelen betreffende de kwaliteit van producten in de hand en ben je enigszins overgeleverd aan wat de winkelier je verkoopt (hoewel je grotendeels het kaf wel van het koren leert te scheiden)..

Mijn voorkeur zal met voorvoeren bij een eigen samengestelde diepvries bol liggen. Dat heeft simpelweg met vertrouwen te maken. Wanneer je je eigen kunnen dus niet vertrouwt, je geen zin hebt om er zelf je handjes aan vuil te maken (en je geen ruk geeft om geeft wat een vis binnenkrijgt), dan blijft het gissen voor je bij welke bol dan ook!

Succes :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

17-08-2014 16:13

Rik koster schreef:leenderts leon,je duim smaakt lekker zoet zeker,je zit er zo lekker aan te sabbelen,noem eens een keer namen,welke put dan ? en kippen vs boilies,komop hey,heb ondertussen al zoveel onzin gehoort,duikers hebben bewezen,maar elke keer als ik je vraag om namen en oprechte bewijzen ben je niet thuis,doe je zelf een lol,en praat geen onzin,een ieder die jouw argumentaties leest zal erom moeten lachen,de geloofwaardigheid spat er echt vanaf.


Beste Rik,.

Als er hier 1 ongeloofwaardig is ben jij het wel,.jij laat je EIGEN samengestelde mix draaien en kom dan met een lul verhaal.
Ik heb samen met collega vissers diverse besteld en deze getest althans getest,.een kortstondige test op wateren in de regio waar wij regelmatig vissen.Mijn PERSOONLIJKE bevindingen zijn dat het gewoon waardeloze zooi is,goedkope meuk wat op lange termijn gewoon niet goed voor de vis kan zijn en als je namen en rug nummers wil ga dan eens de brug naar Krimpen over richting Schoonhoven,.aan de rechterzijde heb je een mooie plas waar al weken geen drol meer vanaf kom ivm het veelvoudig dumpen van die shit wat men boilies noem,..en nee de vissen zijn niet dood,.dus je vrienden hoeven er geen nieuwe vissen in te dumpen vanuit de IJssel.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-08-2014 16:58

Haha,mijn vriendjes van de IJssel ? Ik heb geen vriendjes van de IJssel dus ik weet niet wat jij suggereert?
En dat deze bollen schadelijk zouden zijn is echt de grootste onzin,deze bol is gewoon een basis mix die elke andere bol voor 98% ook heeft,tarwe en maismeel is dus schadelijk voor de vis wil jij beweren?
Ik ben wel eens benieuwd naar jouw leeftijd en de hoeveelheid jaren die je nu daadwerkelijk vist op karper,gewoon uit intresse?

Ow en ps jij bedoelt de surf put,recreant put met strandje,vraag eens een die kalige man met brilletje hoeveel hij er had vorige week :wink: zo slecht is het niet hoor
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

17-08-2014 17:09

Rik,
Langdurig als een malle een afgesloten plas voorzien van kilo,s van die meuk is zeker wel schadelijk,wat denk je als al die zooi op de bodem blijf liggen wat er dan gebeurt?maargoed het kost geen drol dus dumpen maar dat is wat er gewoon gebeurt als je bulk aanbied voor een woekerprijs en bepaalde vissers gaan dan namelijk anders denken.Is het belangrijk dan hoe oud ik ben en hoelang ik meeloop in de scene?maar als je het zo graag wil weten de 40 gezond bereikt en al minimaal 25jr actief in het wereldje dus ik weet heus waarover ik praat en ik ben niet te kortzichtig om iets van een ander aan te nemen.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

17-08-2014 17:14

Ow en ps jij bedoelt de surf put,recreant put met strandje,vraag eens een die kalige man met brilletje hoeveel hij er had vorige week :wink: zo slecht is het niet hoor[/quote]

Er word al weken statisch geen ruk gevangen en kom nu niet met mooie verhalen want ik heb de laatste maand minimaal 50uur in de week gewerkt voor mijn werkgever bij de golfbaan en een karper vissende oom van mij woon op de tuinhuisjes,.er is alleen maar vis gevangen in dat nieuw gegraven polderwatertje langs de doorgaande weg.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

17-08-2014 17:19

En inderdaad meer dan een "basismix" bestaande uit alleen maar tarwemeel en maïsmeel is het niet.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

17-08-2014 17:45

Wederom een schitterend betoog zonder enige motivatie, prachtig dat een boilieproducent nu de schuld krijgt van de idiote manier van doen van zogenaamde "vissers". Die hebben geen eigen verantwoordelijkheid natuurlijk....

Leon, je moet wel wat beter je best gaan doen, want ik vind dat je motivatie achteruit gaat tov de kippen. Moet wel leuk blijven om te lezen hè! 8)

ps. Nooit geweten dat maismeel en tarwemeel schadelijk was, moet ik nu de tortilla's laten staan?
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

17-08-2014 17:55

Ik heb toch nergens geschreven dat tarwemeel en maïsmeel schadelijk is?maar maak er een boilie van en gaat er massaal mee aan de slag dan zal je het wel gaan zien.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-08-2014 17:56

Jaap heet die man,kalig,en een rond brilletje,en verder zal ik deze week eens flink voor voeren met die meuk,vrijdag verwacht ik wel een leuke nacht te pakken,verder houd ik erover op,ik vind je argumenten gewoon geen kant raken,enig idee hoeveel natuurlijk voedsel er daar in de put zit voor de vis ? Kneiters van brasems,en die hollen worden enorm zacht,en er zit heus wel meer in dan alleen de basis hoor,neem dat maar van me aan,want dan had die bol er flink anders uitgezien,fijne dag verder,en doe jaap de groeten van me als je hem daar ziet vissen,met name als....want hij vist heel instant,en vaak doordeweeks pakt snel een nachtje en ruimt in de vroege morgen weer op
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

17-08-2014 17:59

nou leon lekkere basismix heb je probeer daar eens een bal van te draaien ik wed dat je die nog niet eens gedraaid krijgt van tarwe en mais alleen........
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

17-08-2014 18:04

Afbeelding
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

17-08-2014 18:10

Sorry Leon, gaat nergens over. Wat je beweert zegt alleen wat over de kwaliteit van de vissers waar je het over hebt, niet over de kwaliteit van het aas dat ze gebruiken. Alles staat of valt met verantwoord gebruik van je voer, boilieman of welke bol dan ook. De verantwoordelijkheid daarvan ligt bij de visser en niet bij de producent.

Daarnaast geloof ik niet dat er naast mais- en tarwemeel verder niets in de bollen zit, dus leg even uit hoe je dat zo zeker weet?
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

17-08-2014 18:12

Rik koster schreef:Jaap heet die man,kalig,en een rond brilletje,en verder zal ik deze week eens flink voor voeren met die meuk,vrijdag verwacht ik wel een leuke nacht te pakken,verder houd ik erover op,ik vind je argumenten gewoon geen kant raken,enig idee hoeveel natuurlijk voedsel er daar in de put zit voor de vis ? Kneiters van brasems,en die hollen worden enorm zacht,en er zit heus wel meer in dan alleen de basis hoor,neem dat maar van me aan,want dan had die bol er flink anders uitgezien,fijne dag verder,en doe jaap de groeten van me als je hem daar ziet vissen,met name als....want hij vist heel instant,en vaak doordeweeks pakt snel een nachtje en ruimt in de vroege morgen weer op


Je hoef mij niks te vertellen over dat putje ik heb het complete bestand al meerdere keren op de kant gehad en ik heb de afgelopen 5 weken geen Jaap gezien of een kaal persoon met een brilletje terwijl ik rond 0600 al op het karwei was.
Maar je geef nu zelf al aan waar het probleem zit,..(en verder zal ik deze week eens flink voor voeren met die meuk),.inderdaad zoals die andere 3 koekebakkers uit de omgeving die 8x de plas rond varen in hun Intertoys bootje met aan beide zijde een volle emmer zooi.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

17-08-2014 18:19

Emilio Visser schreef:Sorry Leon, gaat nergens over. Wat je beweert zegt alleen wat over de kwaliteit van de vissers waar je het over hebt, niet over de kwaliteit van het aas dat ze gebruiken. Alles staat of valt met verantwoord gebruik van je voer, boilieman of welke bol dan ook. De verantwoordelijkheid daarvan ligt bij de visser en niet bij de producent.

Daarnaast geloof ik niet dat er naast mais- en tarwemeel verder niets in de bollen zit, dus leg even uit hoe je dat zo zeker weet?


De verantwoordelijkheid lig ook bij de visser maar je weet zelf wel dat het bij de meeste onder ons ver te zoeken is,.ze lezen ergens weer een artikel en gaan dan eventjes een water naar hun hand zetten :x ,.een beetje zelfdraaier weet dat die boilieman bol bestaat uit niet meer dan wat maïsmeel en tarwemeel en griesmeel, in de wandelgangen gaan al verhalen van geperst karton maargoed dat kan ik natuurlijk niet bewijzen en ik heb daar ook hellemaal niet de behoefde aan.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

17-08-2014 18:24

daar gaan we weer wat een geziemel allemaal.
ergens anders op het forum wordt er gezegd dat je eens anders moet gaan vissen.....een koolhydraat rijke bal zeggen ze dan of een bal gewoon van een basismix of een 50/50 mix......
nu is er iemand die dat doet met een flavourtje of andere ingredienten en dan is het ineens meuk......
en als jouw aas zo goed is laat het dan is zien leon en ga daar ook zitten aan die plas dan kan je zien welk aas er beter is.
als een karper het niet lust pakt ie het niet....die boilie is nog steeds een hamburger van mcdonalds en thuis gaat hij lekker eten....zo is het en niet anders........
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

17-08-2014 18:28

Zoals gezegd, probleem ligt dus bij de vissers en natuurlijk ook bij de schrijvers van de artikelen. Maar die hebben geen belang bij grotere verkoop van bollen, toch....?!?

Zolang je het niet weet moet je het ook niet beweren, zeker niet aangezien je ook niet weet wat er in de rest van het bollenspectrum zit. Of moet daar wel meer/beter inzitten omdat ze duurder zijn?
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

17-08-2014 18:28

nou dan zal ik het nog 1 keer zeggen leon in die boilie zit meer als de dingen die jij zegt " boilieman bol bestaat uit niet meer dan wat maïsmeel en tarwemeel en griesmeel " en dat van dat geperst karton ????ik weet niet waar dit vandaan komt maar dat is iets van een paar maanden geleden van een boilieboer uit het midden van het land.......zorg eerst maar eens dat je de feiten weet en dan mag je praten........
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

17-08-2014 18:42

en als jouw aas zo goed is laat het dan is zien leon en ga daar ook zitten aan die plas dan kan je zien welk aas er beter is.
als een karper het niet lust pakt ie het niet....die boilie is nog steeds een hamburger van mcdonalds en thuis gaat hij lekker eten....zo is het en niet anders........[/quote]

En dat is nu juist 1 van mij bevindingen,.met een boilievissen van de boilieman en zelf met eigen ogen waarnemen dat de vis het negeerde en alvorens met een andere bol dezelfde stek met dezelfde presentatie bevissen en de langstrekkende vis begin spontaan te vreten,.dit meerdere keren herhaald maar steeds dezelfde bevinding.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-08-2014 18:43

Hoe vis je daar eigenlijk?
Vaar je ze uit of gooi je in..
Hoeveel gram lood....
Hoe lang is je onderlijn...


En nog belangrijker... waarom vis je überhaupt op die surf put,het hele bestand is al binnen,op de parkeerplaats staan mensen drugs te verkopen,hun rubber van de autobanden op te spinnen,en over het algemeen is het zeer druk gevist,en echt natuur is er niet te bekennen.ik zal je 1 tip geven,ga de polder eens in,en voer met welk aas dan ook een 2 dagen voor en room het de derde nacht af,
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

17-08-2014 18:45

wally de weijer schreef:nou dan zal ik het nog 1 keer zeggen leon in die boilie zit meer als de dingen die jij zegt " boilieman bol bestaat uit niet meer dan wat maïsmeel en tarwemeel en griesmeel " en dat van dat geperst karton ????ik weet niet waar dit vandaan komt maar dat is iets van een paar maanden geleden van een boilieboer uit het midden van het land.......zorg eerst maar eens dat je de feiten weet en dan mag je praten........


IK ken de feiten wel zeker anders had ik verder niet de discussie gevoerd,.en jij moet zeker weten hoe het in elkaar zit gezien jou relatie KCB,.maargoed ik heb het al eens eerder aangegeven het zijn weer de belangen en het geld wat erin om gaat.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

17-08-2014 18:51

Rik koster schreef:Hoe vis je daar eigenlijk?
Vaar je ze uit of gooi je in..
Hoeveel gram lood....
Hoe lang is je onderlijn...


En nog belangrijker... waarom vis je überhaupt op die surf put,het hele bestand is al binnen,op de parkeerplaats staan mensen drugs te verkopen,hun rubber van de autobanden op te spinnen,en over het algemeen is het zeer druk gevist,en echt natuur is er niet te bekennen.ik zal je 1 tip geven,ga de polder eens in,en voer met welk aas dan ook een 2 dagen voor en room het de derde nacht af,


Het is mijn thuis water hellemaal niet en hoe ik vis heeft dat te maken dan met de boilies,ik ken de polders op mijn duimpje heel dat gebied heeft voor mij totaal geen geheimen meer en zo spannend is het uiteindelijk toch niet en wat daar op het parkeerplaats allemaal gebeurt is nagenoeg overal het zelfde,.ik heb het geluk dat ik mijn auto netjes achter het hek kwijt kan en ik ben niet te lui om een stukje te lopen zodat ik enigszins normaal mijn ding kan doen,oke voorruit er zwem nog 1 nieuwe target van een relatief hoog gewicht maar met een voor mij nog veel belangrijker bijzonder mooi schubben patroon deze ze hebben GEJAT vanuit de Bleiswijksezoom en sinds een paar jaartjes zijn rondjes in die stinkplas maak.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

17-08-2014 19:13

leenderts leon schreef:IK ken de feiten wel zeker anders had ik verder niet de discussie gevoerd,.en jij moet zeker weten hoe het in elkaar zit gezien jou relatie KCB,.maargoed ik heb het al eens eerder aangegeven het zijn weer de belangen en het geld wat erin om gaat.



Geef ook even aan waar mijn belangen liggen dan ajb?

En namen en rugnummers anders is het BS, en daar begint het steeds meer op te lijken. Je verplaatst veel lucht, maar zegt helemaal niets........
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

17-08-2014 19:21

IK ken de feiten wel zeker anders had ik verder niet de discussie gevoerd,.en jij moet zeker weten hoe het in elkaar zit gezien jou relatie KCB,.maargoed ik heb het al eens eerder aangegeven het zijn weer de belangen en het geld wat erin om gaat.[/quote]

Ik zeg genoeg maar bepaalde personen willen het niet begrijpen,.en vriend Wally is kind aan huis bij KCB dus hij weet zeker hoe het zit,..nogmaals belangen
Gesloten