www.deboilieman.nl ?


Gesloten
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

28-07-2014 12:37

Als iemand nu met het voeren van dezelfde hoeveelheid met een 2 keer zo dure bol 3 vissen had gevangen, dan is die goedkope bol per gevangen vis toch duurder. :D
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

28-07-2014 14:10

S ja Kees,zo kun je altijd wel speculeren,mischien had ik dan een meter naar rechts gevist en een blaadje aan me haak gehad en ving ik hele nacht niks,net vinnendraaien floepte het blaadje eraf etcetera etcetera.
Ik heb gewoon lekker geZeten, en een mooie vis geland.

Wat ik van die bol kan zeggen is gezegd,en ben daar gewoon eerlijk over.
Het vangt gewoon zijn vis,dat is een feit,ook zit er geen vergif in zoals sommige beweerden,ik heb althans nog geen enkele.meerkoet of karper zien drijven.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

28-07-2014 14:13

Heb je de vis afgestreken?

De eerste vis die ik ving scheet groen en dat gaf veel vertrouwen daarna nog een vis gevangen daar zag ik niets aan en daarna werd het stil....
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

28-07-2014 16:42

Heb de vis 3 uurtjes in de bewaarzak gehad,zodat mijn vriendin vlak voor haar werk een foto kon schieten.
In de bewaarzak en ook tijdens het foto moment zat het Boilie pap overal,groen,wit,en een beetje blaauw.
Dus overduidelijk op het aas gezeten en ervoor terug gekomen ben ik van mening
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

28-07-2014 18:27

Waar staat er dat er gif in zit dan Rik?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

28-07-2014 20:10

Niet zo letterlijk bjorn,maar heb dingen voorbij zien komen dat het lichtelijk die richting op ging.
:D
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

29-07-2014 15:11

is gewoon afgunst..... boilieman is gewoon slim geweest en op het goeie moment in de markt gesprongen.
andere boilieboeren merken dit aan hun verkoop denk ik...
85 procent van wat hier en in het andere topic antwoord heeft de boilies van de boilieman nog nooit gezien of mee gevist.
dus laat die hun mond houden wil je meepraten eerst een kilootje kopen,testen,en dan kan je meelullen....
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

30-07-2014 07:15

Gisteren wezen vissen en mijn eerste vis op een bol van de boilieman gevangen.
Vangen doen ze dus wel :D
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

31-07-2014 00:24

Ze hebben echt wel hele geinige boilies hoor... die hot bubblegum en de boilieman boilie, white dream...
en als je met cell vist, hebben ze een goeie kokos achtige boilie die als je em in de cell activator legt, goed is om mee voor te voeren.
Niet dat het om de cocos gaat maar ja iig de activator erover en het is een lekker bolletje

oh enne waar haal je voor hetzelfde geld prachtige dumbells en voor 1.50 per potje nog bijpassende popups?
Thijs van der Loo
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-07-2014 20:41

01-08-2014 00:21

Ik heb een paar keer gevist met de robin red van de boilieman. Ik ben zeer tevreden over deze bol. De prijs/kwaliteit verhouding is top!
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

01-08-2014 00:48

Belangenverstrengeling is de boilietest van de helft van de deelnemers aan dit topic
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

02-08-2014 15:30

Wie het artikel over aas in het laatst uitgekomen karpermagazine van de ksn heeft gelezen en het een beetje goed voor heeft met onze geschubde vriend, slaat de boilieman gewoon over. Voor die enkele euro's retail prijs kan er gewoon geen proteine rijk product in zitten. Producten zoals leverpoeder, squidpoeder, verschijdene triggers en boosters kunnen niet in zo'n goedkope bol zitten. We rammen onze rigs al in ons troeteldiertje, laten we dan wel even nadenken over de voeding die ze binnen krijgen die wij ze in overvloed voorschotelen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

02-08-2014 15:41

we hebben ons al jaren een dure boilie aan laten smeren......van de boilieboer naar de groothandel naar de winkelieren,verpakking,reclame,enz... iedereen moet daar aan verdienen kantoren van betaald personeel,transport,verdeling enz......
bij de boilieman zit er niks tussen denk ik rechtstreeks van de boer naar de winkel.........nou is er een keer een goedkopere boilie en hij is meteen slecht voor de karper.
er is maar 1 ding slecht voor de karper en dat is de mens....maarja wij hebben nou eenmaal die hobby.
laat ik zeggen dat er niks slechts in de boilies van de boilieman zit.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

02-08-2014 15:46

De enige die er baat bij heeft is de boilieman.nl, met de gratis reclame hier. :o
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

02-08-2014 15:50

Is het voedzaam aas dan, Wally? Of heel eenzijdig? Denk je dat het een redelijk uitgeballanceerd aas is voor die retailprijs? Daar ging het me om. Niet de prijs opzich. Ik wil ook wel 2 euro per kilo betalen bij mijn boilieboer, maar dan zal hij ook zeggen dat hij me dan enkelt zou kunnen helpen door een eenzijdig super schraal balletje te maken. De producten die een boilie "uniek" en attractief maakt is vaak prijzig.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

02-08-2014 15:52

Havermout is niet slecht voor een mens, Wally. Maar geef jij je kind het dag en nacht te eten. Niks anders erbij. Maandje of 3 achter elkaar. Ik weet ongeveer wat er gebeurd. Maar het product opzich is niet slecht nee.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-08-2014 15:54

stoppen we dan ook maar met alle particles te voeren james ?
of zijn die wel kwa voedings waardes geschikt genoeg ?
ik heb het artikel niet gelezen,maar er zal best een firma bij betrokken zijn in dat artikel ?
ik ben van mening dat als je met je verstand voert,op bepaalde wateren,het allemaal niet zo op voedings waardes komt,die haalt de vis wel uit de natuur,net zoals dat een boilie van welke firma dan ook uit de natuur gehaald word en in een bol gestopt word.
het is een instant boilie,en geen bol om flink wat maanden te blijven voeren,en als men je verstand gebruikt wat meestal het geval is met voor voeren,dan is er helemaal niks aan het handje.


sterker nog,hoeveel thuis draaiers maken hun bol met tarwemeel maïsmeel en vette soja ?
want dat is de basis bij boileman namelijk,artikelen lees ik allang niet meer in die bladen,is altijd alleen maar reclame praat,en de "bekendere" vissers die goed met pen en papier zijn,en er baat bij hebben om wat neer te pennen,enig idee wat een artikel kost om te plaatsen in een blad.
voor niks gaat de zon op !

en dan heb je het over 3 maanden je kind havermout voeren,een karper haalt zijn overige behoeftes in de natuur
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

02-08-2014 16:35

Ik blijf erbij en ik vind het gewoon kortzichtig van bepaalde positieve boiliemannen freaks die uiteindelijk gewoon te gierig zijn om iets meer te betalen voor een verstandig aasje,.het is gewoon een heel schraal bolletje met 0,0 voedingswaarde,.dat het een keer vis zal vangen geloof ik wel maar op lange termijn is het gewoon waardeloos.
Ik sprak een visser die heb 3 dagen op een plaatselijke plas zitten vissen met die troep en niet 1 aanbeet te hebben gehad,..gewoon op de meest lopende stekken waar je normaal gesproken altijd een visje kan vangen,dit heeft hij nu 3 keer herhaald en is er hellemaal klaar mee.
Het is uiteindelijk toch gewoon te mooi om waar te zijn iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en ook zou het prettig vinden om een paar euro minder te betalen maar ik wil wel een vis vangen en blijven vangen want mijn vrije vis tijd is al schaars.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-08-2014 18:55

En met welke bollen vis jij Leon ? En jij weet ook wat er exact inzit van de bollen waar jij mee vist ?je weet de voedingsbodem waarden ? En je weet ook welke voesings waarden een vis nodig heeft en in welke tijd van het jaar hij deze nodig heeft zodat jouw bol ook aangepast word naar die situatie ?


Het verhaal ik sprak iemand en zus en zo is altijd lekker cliché.
Ik heb 1maal gevist en 3 dagen gevoerd,met als resultaat een goeie 14 kg schub.
Mijn zwager vist daar al ruim 10 jaar en is nooit boven de 12 kg geweest.
Viste overigens met dure uitgebalanceerde bollen en voerde daar ook mee..

Wat het allemaal zegt weet ik niet,maar ik prijs geen enkele bol de hemel in,het is wat de Visser doet met bepaalde situaties die leiden Tot succes of een blank.

Misschien vannacht weer een sessie,ik voer vanaf donderdag om en nabij de 2 kilo per dag.
Zal het wel laten weten als ik geweest ben,en ow ja nog 1 ding,de dikkere vissen vang je vaak op schrale bollen.of schraal aas, althans dat is mijn ervaring,maar wie ben ik ?
Ik schrijft niks in de bladen,en heb andere meningen en waarschijnlijk ook een andere soort visserij in beleving zoals een ander die heeft
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

02-08-2014 19:28

Rik,

Dat je wederom weer begin over die 12kg vis zeg mij al genoeg,.kilo vissen boeien mij totaal niet,..die tijd heb ik heel lang geleden gehad.Ik vis met verschillende bollen van zowel boilieboeren als de zogenaamde uk firma,s,.bollen die waarschijnlijk 10x over de kop gaan zoals hier vaak gezegd word maar dat terzijde.Ik heb het hier al eerder aangegeven dat ook ik een aantal kilo,s bij degene besteld heb en dat ik ze gebruikt heb op diverse wateren in de regio zonder resultaat,.ik verwachte ook geen wonderen maar ook niet dat een aangevoerde normaal lopende stek compleet genegeerd werd,.dit niet eenmalig maar meerdere keren,.wellicht kortzichtig maar dit was voor mij wel een meetpunt om een voor mij persoonlijke conclusie te trekken zo ook bij het bekijken en ontleden van de boilies waarbij ik het idee had dat er een enorme dosis mais en griesmeel in zit en wellicht aardappelmeel maar dan houd het ook echt op,..nogmaals ik heb geen lab tot mijn beschikking maar enige ervaring,..mijn conclusies heb ik gedeeld met meerdere vissers want ook hun hebben belang bij een goedkoop bolletje maar ook zei vonden het schraal.

Ik heb de kwestie(prijs technisch)besproken met een bekende boilieman en ook hij is van mening dat als je een zo goedkoop en vangend bolletje wil maken je echt op de gemiddelde prijs van 4,- gaat komen en alles wat daar onder zit ten koste gaat van de kwaliteit van het balletje.

Een Pizza is lekker maar nog lekkerder belegd met diverse ingrediënten want zo,n schrale Margarita mogen ze van mij ook houden. :wink:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-08-2014 20:00

Leendert als eerste boeien mij kilo's al helemaal geen fuck.
Ik vis het liefste op rivieren, en daar was deze bol ook voor bedoelt om te gebruiken, ik heb zelf jaren gedraaid,en zeer goede resultaten, vele malen beter dan met welke bol in de winkel zelfs.
Uiteraard ben ik het met vele hier eens,dit is geen bol voor een langere termijn,maar wat er bij mij niet in kan,dat is dat gezeur over dat deze bol niks vangt,en de voeding die deze mist want dat is totaal irrelevant op mijn mening die kenbaar niet begrepen word,nogmaals instantie of een korte voersessie van een paar daagjes, zijn die voedingswaardes totaal te verwaarlozen, en moeten het gewoon smakelijke hapjes zijn,dat ik aanhaal over mijn vangst en die van mijn zwager is meer sarcasme op jouw eerdere bericht.

Mijn pr is overigens 3 X 39.9 pond zowel in Frankrijk als in nl mocht je het willen weten,en ik weet genoeg zware vissen te zitten hoor,maar heb liever de rust om me heen,en zie graag geen enkel ander tentje als ik om me heen kijk,niet dat ik niet graag een dikke vis wil vangen hoor,maar ik vis niet om per definitie iets te vangen,bij mij draait vissen om veel meer dingen eromheen
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

03-08-2014 15:42

leenderts leon schreef:Ik blijf erbij en ik vind het gewoon kortzichtig van bepaalde positieve boiliemannen freaks die uiteindelijk gewoon te gierig zijn om iets meer te betalen voor een verstandig aasje,.het is gewoon een heel schraal bolletje met 0,0 voedingswaarde,.dat het een keer vis zal vangen geloof ik wel maar op lange termijn is het gewoon waardeloos.


Hallo Leon,

Volgens mij verkondig je onzin of beter gezegd je formuleert het niet goed :wink: met de stelling dat er in een schrale bol 0,0 % voedingswaarde zitten(ook bij wijze van spreken)...volgens mij zijn Koolhydraten ook voedingsstoffen en de brandstof voor de motor waar niemand zonder kan?
Een schrale bol is naar mijn weten een bol met een laag percentage eiwitten en een hoog percentage koolhydraten..toch?
En Leon ik heb met de introductie van een goede schrale bol op een zeeer moeilijk bekend staand water onder de rook van Amsterdam vreselijk geslacht..
De reden was denk ik dat vrijwel iedereen hier met dure hoogwaardige eiwitrijke vismeelbollen zat te vissen...(en natuurlijk mijn vis kwaliteiten :P )
Misschien is dat ook wel op het water het geval geweest maar dan precies andersom waar jij de bollen van de bollenman getest hebt...maar dat denk ik niet.
Waar ik wel van overtuigt ben is dat een goede boilie uit zo vers mogelijke produkten moet bestaan en hoe verser hoe duurder de grondstoffen zullen zijn en denk daarom ook dat je geen goede boilie kan maken voor de verkoopprijs van 2 euro..
Verder ben ik er ook niet van overtuigt dat een goede bol met een hoog eiwit gehalte beter vangt als een goede bol met een laag eiwit gehalte.
Mijn eerste voorbeeld staat trouwens niet op zich, heb het namelijk al op meerdere wateren mee gemaakt dat ik met een goede kwaliteits schrale bol het idee had er het op dat moment meer er uit te halen dan de concurentie.
Er zijn gewoon momenten(zomers) en situaties waarin een karper meer behoefte heeft aan brandstof omdat er bijvoorbeeld genoeg eiwitten uit de natuurlijke voedselbronnen voorradig zijn en of miss vinden ze die koolhydraten gewoon lekker :roll: ?


Gr,

Mark
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

03-08-2014 16:29

Beste Marc,.

De term 0,0 voedingswaarde moet je inderdaad anders zien (lees het cynisch),.een bol bestaande enkel en alleen uit maïsmeel en griesmeel heeft ook ze voedingswaarde,en ik deel zeker je mening dat er met een zogenaamde schrale bol een vis te vangen is,slachtpartijen met dit type bol is mij in ieder geval nooit overkomen,.zie ook de eerdere reacties van degene die zeggen dat ze met de boilieman bol gewoon vis hebben gevangen,.nog even voor de duidelijkheid ik heb totaal geen belang bij die of gene,.waar het mij om gaat is dat het gewoon een heel pover bolletje is en dat ik een beetje het idee krijg is dat de boilieman iets van een provocatie te weeg breng in het wereldje.
Mijn boilieboer kan in ieder geval niet voor die 2,- een verantwoordelijke bol op de markt brengen die ook nog eens op lange termijn zijn vis blijf vangen.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

03-08-2014 17:04

dan zit je toch echt bij de verkeerde boilieboer :wink:
en over de kwaliteit van de boilieman weet ik gegarandeerd dat hier verse ingredienten ingaan.
en ik zeg dat het niet uitmaakt of je nu met een readymade of freezer een voerstek maakt op den duur wordt het bij allebei minder met de vangst.(een vis wil ook variatie lijkt me)
om terug te komen op gierigheid ook ik heb een bal met kelp,krill,babycorn,hennep enz.....
dus ook geen goedkope bal.
al die voercampagnes is veel slechter voor het water waar je op vist.
neem een readymade en een freezer doe die allebei in een apart glas met water laat die een paar dagen staan en kijk dan nog eens ik denk zelf dat het water van de readymade er beter uitziet dan dat van de freezer.
lijkt me dat dit ook in je viswater gebeurt......
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

03-08-2014 17:09

De echte boosdoeners zie je natuurlijk niet. Dat is geen oordeel over het voer.

Als een witvisser een paar ballen voer in het water gooit, of als wij staan te spodden,
verkleurt het water ook helemaal.

Zegt helemaal niets over de kwaliteit van het gebruikte voer.
Gesloten